Skip to main content

Surat Terbuka Dari PAS Kawasan Seremban.

Oleh : Ahli PAS 546027 kepada AdukaTaruna melalui email.

PAS KAWASAN SEREMBAN

PERJUANGAN SEBAGAI SATU IBADAH

Senario 1
Presiden UMNO mengimami solat fardhu. Habis memberi salam, maka solat mereka dianggap SELESAI!

Senario 2
Presiden PAS mengimami solat fardhu. Habis memberi salam , maka solat mereka JUGA dianggap SELESAI!.

SOALAN
Diantara kedua solat itu (yg dah SELESAI itu tadi) berdasarkan syarat sah solat, yang manakah diangkat oleh Allah sebagai satu ibadah?

KES
Permasalahan/kemelut yang berlaku dalam Pas Kaw Seremban, dianggap SELESAI oleh Pas Pusat, dalam keadaan individu2 yang pernah kianat kepada parti (menipu & telah dikenakan tindakan displin) masih lagi dibiarkan bertanding & menang ( mungkin factor jahil & wala’ x bertempat ahli Pas) jawatan YDP & SU dalam organisasi.

SOALAN
1.    Takrif  “SELESAI” yg bagaimanakah digunapakai oleh kepimpinan Pas Pusat dalam menyelesaikan kemelut Pas Seremban?

2.    Selain perebutan kuasa berlegar diantara mereka yang terlibat dalam kemelut ini, tiadakah calon lain yg boleh diketengahkan sbg pemimpin?

3.    Jika tiada, maka bolehkah tarbiah Pas dlm usaha melahirkan pemimpin yg bertaqwa dianggap ..GAGAL?!!!

4.    Atau, adakah baka “kuda Trojan” sedang dikembang biakkan dalam jemaah Pas yang berhusnuzon x bertempat?

5.    Setidak2nya, HARAMKAN individu2 seperti ini drp bertanding apa2 jawatan. Tiada peruntukan undang2 ? Mana majlis syura? Keluarkan “FATWA”!

6.    Saya duduk dalam Pas @ Umno? Konfius!!

7.    Nak jaga Malaysia? Seriuskah kita? Kawasan pun GAGAL…..

Umar Al-Khatab ada menyebut:
“Jika kamu duduk dalam tempat yang boleh menimbulkan syak, maka, JANGAN menyesal sekiranya orang bersangka buruk kpd kamu”…

Saya amat berharap , sesuatu tindakan pro aktif akan diambil berhubung perkara ini supaya Parti ISLAM seM’sia BERSIH!. daripada sebarang anasir negative, malahan bau UMNO sekalipun!!

*” BERSIH… BERSIH! BERSIHKAN PARTI ISLAM!.. ting..ting..ting…ting.. bersurai… bersurai… (baca husnuzon.. husnuzon).. alahai .. lobai..lobai..

Dari Ahlinye.. 546027

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.