Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 12, 2010

Bengong punya Sam.


JOHOR BARU, 12 Nov — Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin menyelar bekas Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan Datuk Zaid Ibrahim kerana menggunakan media untuk menyerang kepimpinan parti itu.

Berikutan itu, beliau mencabar Zaid untuk berdebat secara terbuka mengenai kepimpinan Keadilan dengannya.

“Tetapkan tempat dan tarikh, pilih mana-mana medium yang dia suka, saya bersama pimpinan Angkatan Muda akan hadir bagi menceritakan perkara sebenar kepada beliau.

Weih bro.... bab Zaid tu lu nak buat apa sampai perlu berdebat? Tak perlu. Tak perlu nak pinjam popularity dia.

Tapi, cabaran DEBAT Chegu Bard tu yang perlu lu sahut. Supaya anak muda PKR boleh membandingkan manifesto antara lu dengan Chegu Bard. bab Zaid, tak da keperluan. Dia dah tarik diri, dia kemukakan sebab dan hujah. Lu hanya balas hujah.

Tapi bab manifasto, satu perbandingan untuk penilaian anak muda PKR, baru jolo bai. Lu ni kelam-kabut la dalam tangani isu. Takut cakap la takut, pundek. Nak mengelak jer kerja lu. Gua bukan ada kepentingan dengan chegu bard. Gua pun takda kepentingan dengan lu Sam. Tapi ini kepentingan dengan anak muda.

Dey Sam.. lu dengar ni bebaik.

1. Kecelaruan PKR ditangani oleh Chegu Bard dengan Rapat Anak Muda. Ada resolusi yang dikeluarkan berdama. Untuk serahan kepada atasan. Lu nampak perjuangan bawaan Chegu Bard? Satu kepentingan secara jemaah. Nurul Izzah juga menegaskan resolusi bukan anti Anwar, Zaid, Azmin atau sesiapa. Tapi anti penipuan.

2. Kecelaruan PKR ditangani lu dengan cabar Zaid debat. Lu berjuang demi jemaah PKR atau demi Azmin Ali? Niamakahai lu. Lu ingat, lu bawah Azmin, lu dah cukup gangster ke bro? Pandang masa depan sket. Setakat mana duduknya Azmin itu atas kemampuan diri? Jangkaan kudrat guanya, dan jika Allah izinkan begitu, lawan Azmin jauh lebih mudah dari lawan Hadi.

Lu tak payah bergayut bawah sesiapa dalam perjuangan. Lu perlu bergayut bawah kepentingan rakyat.

7 comments:

ReentryCapsule said...

Woi PUKIWAK.Macam mana nak HAPUSKAN Bahasa Melayu ni kalau kau masih tulis blog kau dalam Bahasa Melayu yang PUKIWAK ni.

Kepala BABI betul kau ni.Kau telah melambatkan proses KEPUPUSAN Bahasa Melayu Pukiwak sebab kau sendiri pakai BAHASA MELAYU BANGSAT ni.

Kau tak layak pakai Bahasa Melayu PUKIWAK ni.Kau elok pakai Bahasa Isyarat.Ringkas mudah dan padat.PUKIWAK BETUL.!!

HEROICzero said...

weh aduka. marah betol mamat atas ni.. amacam? =)

sam raspiut said...

PKR dulu Reformasi.. la ni ANIMASI, sebijik macam kartun kat Animax. orang tengok sbb lawak atau sbb hero ada kuasa power gila.. khoyal la tu!!
kat dunia nyata.. manja gila. usik skit teriak pah tul ompat, kena tiau skit teriak pah tu lompat, kalah skit teriak pah tu lompat.. elok jer bergabung ngan Perkasa pah tu bulih la berarak sana, demo sini.. kartun suma

Restless said...

betul punya marah incik ReentryCapsule..muhaha..tak rasional langsung.adukataruna ni bukan menteri bahasa,nk marah dia buat apa incik..haha

zargus2702 said...

-reentrycapsule tu pejuang bahasa maa..bagus2..ajakla AT berdebat bab bahasa,takpun lu wat satu artikel bab bahasa lwn blik artikel AT..

-Sam nie cume pejuang publisiti,wa rase pas abis pemilihan pkr nie, menang atau klah mamat nie, sure azmin akan bg satu jwatan kat die..'Biro Laporan Polis'..

ReentryCapsule said...

Zargus memang aku nak buat pun satu artikel serius nak respond AT ni punya blog.Tapi tunggu...Tak nak gelojoh-gelojoh.

Terima KaseYY....!!

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體