Skip to main content

Jangan maki ulama - Parti Islam SeMalaysia

Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya berkata pendekatan pembangkang mengecam tindakan Rosmah Mansor menaungi Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi - tersasar daripada konsep agama sebagai nasihat.

Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya.



1. Maki ulama adalah kerja Abdullah Ubai
2. Ianya seumpama Abu jahal.
3. Ulama adalah pewaris nabi.
4. Maki dan hina ulama masuk neraka.
5. Ulama diperuntukkan 2 keistimewaan dalam Islam. Ijtihad betul dapat 2 pahala. Ijtihad salah dapat 1 jer. Kasta lain tak dapat beb.

Nasihat gua kepada Pak Bakaq penarik beca.... jangan maki ulama. Ulama adalah pewaris nabi. Nanti Herman Samsudeen siarkan gambar Pak Bakaq atas alasan membantu pihak polis nanti, susah.

Comments

  1. Penanung tak pe kan, ala penanung tak pe kan.

    ReplyDelete
  2. Salam Aduka Taruna....Pewaris Nabi tak cakap mcm tuu...Itu cakap Abdullah Bin Ubai. Dia ni Ulamak Ciptaan UMNO.

    ReplyDelete
  3. Kalau ikut cakap ustaz tu, nampaknya tak dak 1 orang pun salah lagu tu. Penaung IFF tak salah sebab dia dah usaha pujuk laki masukkan dalam Bajet 2010 kasi pakaian malam, anu semua berkaitan keselesaan malam sampai spenda impot semua diturunkan rega. Bagi murah sikit. Senang orang beli pakaian hat impot. Jasa dia tu. Terima kasih la kat dia, tau?

    Dia rasa selagi penganjur orang Melayu semua tu pastinya Islamik? Model orang mana pun tak pa janji dia pakai designer Melayu & Islam.

    Ustaz tu suka la kita tak salahkan Rosy-mah sebab dia nak nasihat cara baik-baik. Aku ingat kalau nabi s.a.w. ada pun mau kena sepak ustaz tu. Buat malu Islam lagi nak pertahankan orang-orang yg terklibat IFF? Tu la tau beza dia tu makan gaji dengan kerajaan ka UMNO? Buta hati kot?

    ReplyDelete
  4. SONGKOK PON DAH TINGGI BOLIH BUAT BANGUNAN 100 TINGKAT TAK PON BUAT MANGKOK TINGKAT TAK PON JADI MANGKOK AYUN.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.