Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 7, 2010

Epibesdey Hanz Newman

Oleh : AdukaTaruna

Bai... lu tak perasan ke apsal sejak akhir2 ni blog gua dah tak ganas dah nih. Hua3... gua ingat N3 kali ni nak maki C++ pasal Rahimi Osman tu member sekelas dia. Tapi, tak jadi maki, gua nak buat N3 wish besdey member gua sekor nih.

Member gua nih selalu sapot gua. Tapi malangnya gua, dia selalu sapot gua dalam bahasa omputih. Ntah la... tak paham gua. Sama ada omputeh tak faham gua, atau gua yang tak paham penjajah2 nih.

Selamat ulang tahun ikut kalender Nasrani wahai sahabat gua. Anda telah dilahirkan ke dunia ini dengan satu tugas. /// <---- siap bagi signal buah ni beb. Lu jangan marah bro... gua menyamar sekali-sekala jemaah lu nih. Ngeeee....

Happy Besdey Hanz Newman.

Untuk meraikan hari bertuah member gua, dan atas saranan Kak Memot yang sunguh2 nak tempeleng gua lepas Subuh tadi, di sini, dengan ganas, garang dan gedebenya, gua tulis resepi sup ayam herba Cina untuk lu orang. Kah3..

Weih... jangan gelak lelebih weih. Sedap siot. Pes time gua makan bila akak gua eksperimen buat dulu. Gua jamin, setelah lu mencuba sup nate nih, kompom lu akan menjilat siku.

Cara2 buat sup ayam herba Cina.

1. Dapatkan sekor ayam bergantung kepada kapasiti perot masing2. Kalau ayam kampung lagi molek. Ayam golok, lu jangan cari pasal bai.

2. Pergi kedai sensei atau kedai ubat Cina. Cakap sama tokey tu ini macam :

"Tokey, kasi saya herba sup ayam untuk sekor ayam. Ginseng tak mau. Sebab rasa dia pelik sket."

(Kalau lu suka ginseng, lu belasah jer la.)

3. Pastu basuh ayam bersih2. Tapi jangan melampau sampai sabun ayam tu plak. Jangan berlebih2 macam ulama silam bai. Hampir2 kita tak mampu buat plak nanti. Wuduk suruh sapu kepala dan sapu kaki jer. Jangan berlebih2 syampu rambut dan kaki sampai lenjun. Anjing kalau jilat barang yang nak guna, samak la untuk kebersihan. Tapi jangan melampau2 sehingga kalau sentuh anjing kena samak plak. Lagi melampau kalau sentuh anjing adalah perbuatan dosa dan terkutuk.

4. Pastu ayam tu jangan potong2 ikut Melayu bai. Kang dah jadi sup ayam Melayu Felda Chini Pekan Pahang plak. Biar jer dia sekor tercongok kat dalam periuk tu. Anggap jer ayam tu bakal mandi sauna bersup.

5. Sampai situ jer gua tahu. Sebab yang ini jer tugas gua. Yang lain2, my sis tolong masakkan. Gua tolong ngap. Hua3...

8 comments:

Restless said...

ceh..

abanghensem said...

apa la lu.... orang sibuk galas beg nak ke galas .... lu galas resepi buat sup plak.....

SysOp said...

Bhai AT...

Gampang....

Rahimi tue bukan sekelas dengan gua.. dier sekelas dengan Nasruddin Tantawi la... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Restless said...

si plas plas,lu bukan sekelas dengan Herman ke?keh3

Katon Tin Ton said...

halal ke HERBA sen sei tu ?

AdukaTaruna said...

Wallahualam la Katon.

Tapi herba tu tumbuhan la. Kurma ada, kacang tanah ada. Pokok kemuncup jer yang takda.

SysOp said...

Bhai Restless...

Gua sekelas dengan Herman Tino la... ahahaha....

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Hanz Newman said...

Hehehe ... terima kasih ler AT ooit... Ingat jugak AKHIRnya lu kat wa ... Moga kita semua dipanjang anu umur kita lagi diberkati illahi ... wokay?

;)