Skip to main content

Sosilawati : Mengapa PKR dan UMNO tolak Bank DNA?

Oleh : AdukaTaruna

Ini adalah bacaan yang berat. Memang berat. Dakwaan gua. Walau gua tahu, secara tipikalnya, ramai Melayu yang akan meluat dengan dakwaan ‘berlagak’ yang akan gua nyatakan di bawah, tetapi gua akan tetap menjadi gua. Gua tidak akan tunduk mengikut corak dan pemahaman Melayu. Walau makan masa atau makan diri, gua akan paksa Melayu tunduk mengikut kepelbagaian. Sedaya upaya gua. Lebih dari semua ini, Allah tetap pegang hati gua.

Gua mendakwa apa yang bersarang dalam kepala gua ini bukan tahap pemikiran ahli parlimen Melayu. Lu sebut siapa ahli parlimen yang ada di Malaysia, atau pemikir yang ada, gua mendakwa mereka tidak berupaya. Gua tak peduli lu sinis atau meluat. Kalau gua berada di negara bersuasana tertentu, atau memiliki tajaan tertentu, atau memiliki kemampuan tertentu, pasti sudah lama beberapa buku yang bersarang berat dalam kepala gua, dalam beberapa isu; sudah lama lahir.

Manusia itu berbunuh-bunuhan.

Manusia ni makhluk Allah. Sama macam binatang dan jin. Tangkap-menangkap, cedera mencederakan, bunuh berbunuhan antara satu sama lain. Malaikat sudah lama meramalkan ini yang berlaku. Betapa hebat dan bijaknya malaikat apabila menyuarakan perkara itu kepada Allah ketika Allah mahu mencipta manusia Adam. Tapi, Allah lebih mengetahui segalanya.

Bila sebut manusia, apabila satu2 pembunuhan itu berlaku dalam satu2 tamadun, perkara utama yang manusia tamadun itu buat ialah mendapatkan keadilan kepada si mati. Manusia dalam satu2 tamadun lah. Tak kira tamadun baik atau jakun. Janji ada tamadun. Manusia tiada tamadun cerita lain. Bunuh ikut suka. Zaman Mamak Keling Raja Melayu Berbahasa Sanskrit.

Bunuh di Malaysia.

Sekarang gua nak ajar lu A to Z tentang bunuh. Bunuh di Malaysia. Tapi format artikel la. Bukan format buku ilmiah.

Pembolehubahnya Malaysia. Sub pembolehubah utama dalam pembolehubah Malaysia itu ialah Melayu. Dari mangsa, polis, mahkamah, undang2 hingga ke liang lahat. Hampir semua membabitkan Melayu. Mereka adalah spesis baka bodoh, termasuk ahli parlimen yang ditugaskan menggubalkan kaedah terbaik dalam negara. Malaysia….

Apabila berlaku satu-satu pembunuhan, maka automatic keadilan akan cuba ditegakkan. Untuk tegakkan keadilan, maka perlunya siasatan. Di sinilah segalanya bermula. Pembolehubahnya Malaysia, sub utamanya Melayu.

Siasatan pembunuhan di Malaysia.

Katakan begini. Seorang tidak dikenali dibunuh. Cara bunuh orang yang tidak dikenali di Malaysia ini, dengan kemudahan siasatan tahap Malaysia, agensi terlibat tahap Melayu  ialah; menghilangkan identity si mati. Bagaimana dan kenapa?

Bagaimana ialah cara-cara menghilangkan identity si mati. Contohnya bakar rentung sampai tidak dikenali baik dari rupa, tanda lahir, parut dan sebagainya. Jika si mati ada rekod besi di tulang akibat kemalangan, itu juga adalah identity. Maka hancurkan dan musnahkan. Atau dihancurkan guna mesin, atau dikuburkan dalam konkrit atau sebagainya bermotifkan menghilangkan identity.

Mayat dibakar bermotif menghilangkan bukti – Polis Malaysia.


Fakap! Polis Malaysia sama ada stupid atau berniat kononnya untuk tidak mahu mengajar masyarakat Malaysia cara2 membunuh yang selamat. Mungkin berkesan untuk tahap intelek keseluruhan di Malaysia, tetapi tidak lagi sehingga lu orang membaca ini.

Jika kita ikut tepat dengan istilah, mayat bukan barang bukti. Mayat adalah barang kes. Bakar mayat sampai abu pun, abu itu tetap barang kes. Bukti apa yang dihapuskan? Kalau tulang pun, tulang itu tetap barang kes. Mujurlah polis Malaysia menipu rakyat Malaysia. Jika menipu rakyat Jepun?

Kenapa pula ialah untuk membuntukan kaedah siasatan pihak polis. Apatah lagi di Malaysia. Di seluruh dunia, siasatan pembunuhan bermula dengan pengenalan identity mangsa. Tanpa identity, manusia mahu siasat dari mana? Kasim kah dia. Abu kah dia? Warganegara kah dia? Alien kah dia? Jadi dari mana siasatan mahu bermula kalau identity mayat pun kita tidak tahu.

Paling last kaedah, polis umumkan penemuan mangsa dan lokasi. Dan diminta sesiapa yang kehilangan ahli keluarga datang untuk membantu. Malaysia bai.. Melayu ni Cik Kak oi. Spesis paling bangsat.

Contoh 1.


Makcik Timah tengok pengumuman polis itu. Dan anak lelaki dia kerja jauh di KL. Dan memang anak lelaki dia jarang telefon. Adakah Cik Timah tergerak untuk lapor polis akan anak lelakinya yang 2 bulan tidak telefon? Jawapannya ialah : pundek. Mak Cik Timah Melayu beb. Ah… mayat kat KL. KL biasalah.. tapi jangan takut. Di mana UMNO kuat, pasti Melayu terbela (khaahkkkhh ptuih!). Paling habes ikhtiar jumpa bomoh.

Setelah diasap dan dikemenyan,

“Owh… anak awak ni selamat. Cuma dia dalam masalah sikit. Jangan risaulah. Selesai masalahnya, baliklah dia tu. Anak lelaki, biasalah.”

“Ooo… yang gitu2 tu jambatan yeaa…”

“A’ah… gitu2 tu jambatan la tu… nanti undi jangan lupa. Parti tardisi membela rakyat. UMNO.”

“A’ah.. molek la tu.. kan TokMoh Nora Fendi.”

Then, polis nak buat macamana? Nak suruh kesemua keluarga yang dalam rekod orang hilang untuk test DNA bagi mayat anak lelaki Makcik Timah? Beribu tu beb. Last sekali, fail kematian anak lelaki Makcik Timah terjeruk tak selesai. Makcik Timah pula mengadu dekat ulama pondok. Ulama pondok cakap anak lelaki zaman sekarang memang macam tu. Kacang lupakan kulit. Siap bagi hadis akhir zaman lagi.

“Makcik kena ingat. Doa ibu ni makbul. Apa kata makcik doakan anak makcik jadi Honda Jazz siap geran dengan no plat sekali. Dapat plak no plat PAS17 ke, PAS12 ke, lagi cantet. Wakafkan pada pondok nih. Panjang pahala makcik.”

“Yer tak yer jugak Tuan Guru. Ana setuju sangat nih. Na’am… na’am…”

Persoalannya, bagaimana polis nak siasat kalau identity pun tak dapat dikenal pasti? Apatah lagi mangsa adalah Melayu tipikal yang tidak dikenali. Pendidikan rendah. IQ tahap warga Felda. Maruah out.

Contoh 2.


Lainlah jika mangsa adalah orang terkenal. Yang mempunyai nilai berita. Kehilangannya pasti ingin diketahui masyarakat. Pasti direbut pemberita atas nilai komersial yang ada. Rating meningkat. Iklan berlumba masuk. Jika orang terkenal itu mempunyai keluarga tahap bodoh macam Makcik Timah pun, akan ada wartawan yang membawa jalan kepada desakan, bongkaran kehilangan tersebut. Atas falsafah kapitalis, bukan atas falsafah keadilan.

Di sinilah wujud pengenalan identity. Siapa yang hilang? Sosilawati. Siapa yang hilang? Bekas isteri Nash. Identity mangsa hilang sama ada melancong, buat kelakar atau dibunuh sudah dikenalpasti. Daripada identity, barulah siasatan bermula. Kenal pasti individu yang terakhir bersama atau berhubungan dengan mangsa. Tahan dan siasat. Bakar kejadah apa untuk hapus bukti? Tak perlu mayat pun untuk tahu identity, nak bakar atau lupaskan buat apa?

1.  Tahu identity yang hilang.
2. Dapatkan individu terakhir yang bersama mangsa.
3. Misteri settle.

So, kejadah apa untuk bakar mayat? Tak payah mayat pun tak perlu la ngok. Setakat pembunuh tahap India dengan Melayu, apa beza tahap perancangan mereka? Nak letupkan Altantuya nak buat apa kalau Altantuya sudah stanby nasib dirinya dengan meminta rakannya membuat laporan di kedutaan jika gagal untuk pulang? Identity dah tahu. Melayu dengan India sama jer IQ jenis sampah. Bodoh. Nanti kita cerita pembunuhan tahap bangsa hebat.

Jika tidak melalui jalan di atas pun, selepas memastikan Sosilawati tidak keluar negara, maka polis mengambil kemungkinan dibunuh. Dan ianya mewujudkan tekanan kepada pihak polis untuk menguji setiap mayat yang ditemui bermula pada tarikh kehilangan, di seluruh negara. Cuma lambat sedikitlah. Perlu padankan DNA setiap mayat dengan DNA keluarga mangsa.

Suasana Malaysia tidak selamat untuk rakyat biasa.


Itu Sosilawati. Terkenal. Malah mungkin kalau dia tidak pernah berkahwin dengan Nash, nilai beritanya juga menjunam. Sekaligus mengecilkan peluang pembongkaran kematiannya. Mungkinlah. Tapi yang pastinya, 4 usahawan Melayu yang dikaitkan dengan Datuk Barisan Bangsat Nasional itu perlu mengucapkan terima kasih kepada Sosilawati. Kerana Sosilawati sebenarnya ditakdirkan Allah sebagai asbab keadilan kepada 4 keluarga muslim itu. Semoga Allah merahmati Sosilawati.

Berbalik semula kepada rakyat biasa tahap kita. Tahap AdukaTaruna dan Mak Cik Timah, apakah suasana Malaysia regim Barisan Bangsat Kapitalis ini selamat? Kalau listkan kes2 jenayah yang melibatkan regim Barisan Bangsat Nasional ini, memang tak cukup untuk satu artikel. Atas kebodohan setiap baka Melayu, terutama Johor, termasuk ulamanya; Malaysia hanya melindungi elitis dan kenamaan bangsat tanah air.
Jadi, apakah jalan atau idea yang baik? Yang melindungi semua ini?

Wujudkan segera Bank DNA.


Di negara maju sudah belas tahun ahli parlimen, intelektual mereka berbahas dan berdebik demi melindungi kepentingan rakyatnya. Ahli parlimen Malaysia pula berbahas dan berhujah isu2 seperti ubahsuai gambar kebudak2an yang di bawa oleh tahap Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Berhujah soal Presiden PAS berenang selamatkan orang lemas sedangkan Presiden PAS sebenarnya hanya tunggu di tepi pantai. Bukankah ini bukti setiap baka Melayu otaknya bangsat termasuk ulamanya?

Bank DNA akan menyebabkan banyak kambing hitam – Topeng Perak.


Ini hujah PKR sempena kes liwat Anwar Ibrahim. Sebenarnya, member gua ini tidak sampai tahap kedalaman sejauh yang gua bawa hari ini dalam idea Bank DNA. Kalaulah UMNO sponsor gua langgar Anwar Ibrahim dalam isu Bank DNA, pasti gua akan langgar. Smol metter.

Tanpa menafikan kudrat dan ketentuan Allah, sama-samalah kita tengok Anwar Ibrahim itu duduk di level mana dalam idea Bank DNA bila berdepan dengan gua. Gua tidak berjuang demi kes liwat Anwar Ibrahim. Gua berjuang demi rakyat kebanyakan seupaya gua yang kerdil dan bersendirian ini.

Apakah itu Bank DNA?


Bank DNA itu hanya merakamkan DNA setiap rakyat yang berada dalam Malaysia dalam bentuk pengkomputeran. Sample hanya diambil sedikit, dan selepas ditranfer dalam bentuk grafik (mungkin), sample perlu dilupuskan.

Bagaimana sample tidak dilupuskan dan digunakan sebagai kambing hitam?


Soalannya sample di ambil dari bahagian tubuh yang mana? Kalau darah, semua rakyat akan wajib melalui proses pengambilan sample darah. Kalau air liur, maka semua rakyat begitu. Katakan darah, adakah semua kes yang berlaku boleh disabotaj sample darahnya untuk dijadikan kambing hitam? Tidak semua kes jenayah sesuai untuk disabotaj melalui darah.

Apa beza dengan polis yang sabotaj dengan meletakkan dadah ke tempat kambing hitam dan mendakwa si kambing hitam berkenaan dadah. Seperti kes Aminurasyid yang didakwa polis terdapat parang dalam keretanya? Sabotaj DNA dan sabotaj barang bukti / kes apa bezanya? Jika hujah sabotaj atau kambing hitam digunakan Topeng Perak bagi menolak idea Bank DNA, maka tolak sekali keperluan barang bukti digunapakai di mahkamah.

Sample DNA boleh dicabar.


Kita tolak factor hakim yang didakwa boleh ditentukan oleh bangsa India Correct2 atau bangsa mamak Mahathir. Kita katakan Topeng Perak dikambing hitamkan dalam kes kematian Norita ketika berzina. Sample dalam bentuk darah.

Sample itu boleh dicabar dengan cara bagaimanakah darah Topeng Perak boleh berada di tempat kejadian. Paling kuat, sample itu boleh dicabar dengan alibi. Yakni keberadaan Topeng Perak pada masa kejadian. Pada ketika itu, ribuan rakyat Kelantan melihat Topeng Perak sedang membuat liputan majlis rasmi kerajaan Kelantan, sedangkan kes mati zina berada di Perlis.

Jadi, hujah sabotaj atau kambing hitam bagi menolak idea Bank DNA adalah dangkal dan menjelaskan kecetekan pemahaman untuk  idea ini. Kita tidak boleh menggadai kepentingan satu system yang baik untuk rakyat demi satu elitis seperti Anwar Ibrahim. Contohnyalah. Itu bukan falsafah gua.

Gua berjuang demi Anwar Ibrahim?
Gua berjuang demi Hadi Awang?
Gua berjuang atas kasta ulama atau kasta professional?
Fuck off.

Gua berjuang demi Kebangsaan Melayu?
Triple fuck off.

Bagaimana Bank DNA boleh membantu rakyat biasa?


Berbalik kepada anak Makcik Timah tadi, satu penemuan mayat rentung tanpa pengenalan diri ditemui. Cubit sedikit apa yang perlu, dan dapatkan DNA. Kemudian lakukan padanan DNA dengan database yang ada di Jabatan Pendaftaran Negara. Zap! Terus dapat indentity.

Anak Makcik Timah adalah Manap. Maka, siasatan pula terus ke individu terakhir yang berjumpa dengan Manap. Rujuk PERKESO untuk mengetahui tempat kerja. Dapat tempat kerja, terus siasat rakan terdekat. Zap! Terus tahu individu last jumpa dia ialah India. Nama Parpu Purpa. Rupa2nya bergaduh pasal rebut awek. Ada ke patut India Parpu Purpa nak adjust awek si Manap. Kalau ensem takper… tapi tu dia….. Akhirnya dibunuh India Parpu Purpa.

Semuanya ini membantu menyediakan suasana yang selamat pada kita, rakyat Malaysia yang kebanyakan.
Setelah gua menjelaskan ini semua, soalan gua ialah, adakah spesis Melayu termasuk ulama besar Rusila mampu mencapai tahap ini? Jangan mimpi la bai… ulama melayu itu mendapat sijil ulama hanya kerana dia anak yang lurus bendul. Orang bodoh kalau bagi peluang dia belajar 100 tahun pun dia mampu dapat sijil ulama, dia boleh dapat Prof, walau dia terpaksa ulang semester ribuan kali.

Baka anak yang cerdik pula akan terkeluar dari rangka pendidikan konvensional kerana system pendidikan ala Malaysia menyebabkan genjala itu berlaku. Hari ini, semua university termasuk aliran Islam, dipenuhi oleh lelaki2 bapok, jenis ayam daging yang tidak mampu berdikari bila dilepaskan.

“Membazir Makcik Timah. Setakat university ambil kos kosmetik mekap2, selama 5 tahun, berhutang riba puluh ribu, gadai tanah, baik dia kerja dengan Cina mekap 2 tahun, kemudian berniaga sendiri. Lim Goh Tong tak sekolah pun boleh tipu MB Melayu dapatkan Tanah Melayu di Genting Highland pegangan bebas adaban abada.”

“Takper la Aduka… janji anak Makcik masuk U. Pakai kot dengan tali leher dengan seluar slack kaler hitam. Belajar plak teakwando. Dapat black belt kaler merah. Bangga Makcik dengan orang kampong.”

“Yer la Makcik…. Makcik memang pundek orangnyee…”

Mengapa Bank DNA ditolak UMNO?


Pertamanya, Bank DNA melibatkan kos yang tinggi. Walau tak setinggi berbilion RM yang hilang setiap penggal pemerintahan akibat rasuah, tapi, untuk belanja kepada rakyat, memang Barisan Bangsat Nasional berkira.

Keduanya, Bank DNA akan memerangkap mereka sendiri. Kita boleh tahu MB mana yang berzina dengan Norita, kita boleh tahu MB mana yang merogol budak sekolah bawah umur sehingga Lim Guan Eng diISAkan. Bini2 pemimpin UMNO boleh memerangkap suami2 mereka. Musuh2 sesama UMNO boleh cah keting pesaing mereka dalam UMNO.

Barisan Bangsat Nasional akan berbunuhan sesama sendiri.

Cara bangsa hebat melakukan pembunuhan.


Melainkan pembunuhan dilakukan atas bentuk peperangan, bangsa hebat dan cerdik di dunia ini tidak membunuh dengan cara pembunuh tahap India dan Melayu. Mereka tidak membakar atau cuba melupuskan identity. Kerana di negara mereka mempunyai Bank DNA.

Jadi, mereka melakukan pembunuhan dengan teliti, rapi dan sophisticated yakni dalam bentuk kemalangan. Pembunuhan bangsa hebat dalam bentuk kemalangan juga dicabar oleh penegak keadilan yang juga berbangsa cerdik. Tapi jika tidak cukup bukti, maka, kes itu hanya menjadi pendebatan teori yang tiada kesudahan. John F. Kennedy, Lady Diana antara contoh pendebatan yang masih kekal sehingga kini.

“Bank DNA akan menyebabkan banyak kambing hitam.”

Tidak. Itu hujah dangkal dan tidak mencapai kedalaman yang sepatutnya.

“Takper la Aduka… janji anak Makcik masuk U. Pakai kot dengan tali leher. Bangga Makcik dengan orang kampung.”

Yer la Makcik…. Makcik, dengan anak Makcik, dengan orang kampong Makcik, memang pundek orangnyee…

“Aduka, kenapa tak nak berdebat dengan Jamil Kucing dan Katil Empuk? Takut ke?”

What? Gua rela dicop takut dari terpaksa berdebat dengan orang yang tahap basic pun huru-hara. Tapi gua lebih rela masuk lokap dari terpaksa berdebat dengan orang bapok dan pondan tanpa identity dan personality.



Barangkali dipipis serai Burma padi apa buahnya,
Sesekali elitis bagai ulama Hadi apa salahnya…



-AdukaTaruna-

Comments

  1. wa sokong lu!

    sample di hapuskan.. tukar dalam bentuk nombor perkomputeran..

    silap2 kes buang anak pun leh settle..

    ini kes nurin pun tak sttle

    ReplyDelete
  2. semakin hari semakin sayang la bro...

    steady!!!

    tunggu wa abes ngaji=learn?? dulu wa cari lu.. wakakaka..

    ReplyDelete
  3. salam,

    lama wa x nengok tulisan lu yg bernilai, pada pandangan wa la.

    papepun bravo on this piece.

    ReplyDelete
  4. Salam Bhai..

    Seronok bila lu kata india ngan melayu sama bodoh...x le melayu bodoh sorang-sorang...

    hehehehehe

    ReplyDelete
  5. Bravo Bro,

    Tapi apa yang bro bebel ni pernah dibangkitkan masa kes DSAI dulu, tapi apakan daya.. melayu tahap ilmu bangsat tak belajar habis ni susah nak terima benda yang akan memakan diri sendiri.

    Senang citer "living hypocrisy by hypocrite" ....Tak Ikhlas

    ReplyDelete
  6. remember the movie "Erase", guys? Can it be another conspiracy? Orang kaya beb ... Kan ker depa boleh 'hidup semula' selepas 'dimatikan karektor' sebelumnya.

    Personally, aku tak heran sangat la pembunuhan di negara ni... resmi orang kaya membunuh atau terbunuh. Orang boleh tumpang 'senang' dengan jual cerita tu berminggu-minggu atau sudut lain 'camouflage' darip isu berat negara yang penting mainly yang negatif drp **NO-BN. Polis? Time to work, eh? Pasal libat orang 'besar' kecoh 1 negara, kalau melibatkan 'orang kecil' ..mampus ka dia la... Adil, yek?

    Ahaks!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.