Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 8, 2010

Lu try tanya Saiful Islam dulu - Jin Ifrit

Oleh : AdukaTaruna

"Bro... gua nak tanya lu nih."

"Kenapa Allah biarkan negara2 Islam kelam-kabut sambut hari2 penting. Tak sama."

"Maksud lu?"

"Arab Saudi nampak anak bulan dulu. Malaysia belum nampak. Aljeria plak anak bulan keguguran. Solat Hari Raya seluruh dunia tak sama. Ada hari Khamis. Ada hari Jumaat. Hari Rabu pun ada. Kenapa Allah takdirkan itu berlaku. Semua manusia melihat kecelaruan itu. CNN BBC."

"Lu tanya Saiful Islam dulu."

"Pasal plak?"

"Sebab gua pun kompius nih."

"Cilakak lu."

3 comments:

Taliban said...

haha gua dah agak lu pun mesti ada terfikir benda ni.jiwa memberontak lu sama cam gua.

gua dah raya hari rabu beb.gua tgk website NASA,diorg dah kira peredaran tetap bulan,bila lahir,bila bulan separuh,bila bulan purnama.gua rasa kalau ilmuan astronomi zaman kegemilangan islam dulu ada,mesti dia dah mudahkan perkiraan tetap bulan ni.pelik gua,zaman dah maju,teknologi ada,patut ketepatan lagi jitu,tapi nak simpan2 kat istana lak.

tapi mmg ada org keje istana,dia tau dah bila puasa,bila raya ni.sebab diorang dah ade program,tempahan,kontrak,makanan dsb.so nak tau bila puasa,raya,tanya org2 istana,atau org2 jbtn PM.sure diorg tau dah.

Taliban said...

lupa.gua mtk maaf zahir batin.salam lebaran.jgn nak ngada2 nak duit raya.lu tu dah tahap bapak org!

alam said...

i think there's no chaos here..
just enjoy your hari raya..
one more thing, jangan suka timbulkan persoalan 'kenapa' terhadap apa yang Allah telah tetapkan..just try to accept it.

maaf ya! selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin.