Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 2, 2010

Khahkk Ptuih!! Gua ludah Mat Sabu.



Oleh : AdukaTaruna

Gua sebenarnya malas layan isu remeh-temeh nih. Tahap pengulas kedai kopi, IQ jenis Melayu sampah. Bro ISA pun segan2 bagitau persoalan sebenar isu bangang nih.

Sebelum gua pun termasuk ke dalam kancah ulas isu tahap bodoh dan lemah otak ni, gua perlu bagitau lu orang, bahawa, gua belasah isu ni bukan pasal ianya di bawa oleh Herman Samsudeen. Gua akan sedaya upaya gua pro, walau gua tahu hati gua Allah pegang.

Buktinya, Herman Samsudeen pernah bawa isu budak mentah ugut bunuh Nik Aziz. Gua kelaskan isu lemah otak jugalah. Tidak membabitkan dasar, idealogi dan strategi. Cuma isu bangang tahap budak sekolah bergaduh berebut awek.

Tapi gua sapot isu bunuh Nik Aziz oleh Herman kerana gua menilai ianya dari satu ideology keganasan. Apatah lagi fakta UNMO itu terbabit dalam siri pembunuhan telah lama terakam dalam sejarah negara. Tak kisahlah.. walau Herman yang bawa, gua sapot.

Sebelum itu, sedikit lama dulu isu low klass Hadi Awang berenang tanpa memikirkan keselamatan diri dan selamatkan seorang lemas di pantai Marang. Sekali, rupanya kencing. Orang lain selamat. Hadi tukang doa dan sambut jer. Baguslah. Gua puji juga. Tapi kualiti isu untuk seorang bertarap Ketua PAS, memang bangang seperti majority ahli PAS. Kalaulah CheguBard bawa isu tahap macam ni, malam ni jugak gua balik Seremban dan lempang beliau di Rembau. Kalau Nik Aziz yang bawa isu tahap ni, sekarang juga gua ludah pintu rumah beliau.

Tapi kali ni, Herman datang lagi bersama isu Toranya. Gambar Lim Guan Eng di supermamposkan. Ak’ alaaaaa… ni Ketua Pemua PAS Wilayah Persekutuan ni beb. Bawa isu bangsat tahap budak sekolah. Habis yang bertimbun supermampos ahli PAS dan ahli PKR dan ahli DAP buat terhadap pemimpin UMNO tu apa cerita?

Woi Pak Lebai bodoh. Lu Ketua Pemuda PAS la bangang. Perjuangkan isu membabitkan negara. Dasar dan idealogi. Siap tampal nama Herman Samsudeen tu kat poster isu tu. Adusss…. memang pundek punya kepala otak. Tepuk dahi, telan air liur gua. Member gua Kapunden bagi gua senarai gambar supermampos oleh PAS DAP dan PKR kat gua. Gua dah geleng kepala. Baca blog ISA… dia dah ulas. Gua malas layan.

Tiba-tiba, maklumat masuk. Wartawan Utusan on the way dapatkan komen pemimpin PAS pasal isu bodoh si Herman, Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (gua tak tahu berapa bangsat IQ semua ahli pemuda PAS WP). Sudah… ni kalau gua tak maki awal ni kang… tak pasal2 masuk perangkap nih. Bebal sungguh la…

Lu bayangkan Mat Sabu keluarkan isu tahap Zainudian Maidin nih.

“PAS kesal ahli chatting UMNO ubah gambar rumah Nik Aziz kepada kandang kambing.” – Mat Sabu.

Sekarang juga, juga ludah2 dan bakar poster Mat Sabu.

Khahkkk… ptuih!!

13 comments:

joostspring said...

kadang2 kepala otak lu ni bleh pakai jgk bhai...

BukanCalon said...

wakaka..kadang2 apanya.. memang selalunya bleh pakai kepala hotak dia ni...

i like=saya suka!!!

tungkaran hati.blogspot said...

selalu gak gua bacalu punya contiang(tulisan) kadang2 faham...
tapi selalunya tadaa faham...gua ingat lu kurang bahasa budi la, kalau lu improve sikit mesti gua faham punya!

shirigami86 said...

kepala hotak lu memang kamcing ngan hotak gua... gua sokong lu beb... sory 2 say gua memang anti ngan Mat Sabu

muhammad said...

lu ni mamat,ludah sana,ludah sini,teringt macam cerita dalam hadis pasal arab badawi yg tak tau adab,sb2 laa pemimpin xlayan sangat lu bro..anggap lu macam org badawi,xder budi bahasa...ubahlaa sikitt

Pejuang Maya said...

Kesian Betul La Aku Tengok Si Herman Samsudeen Ni..
Aduka,Walaupun Aku Tak Satu Aliran Dengan Ko Tapi Kata2 Ko Ni Aku Sokong..!!
Hahahaha..!!

Hanz Newman said...

Ha ha ha ... ada jugak keliru ...Tu kalau, big IF, si Mat Sabu bawak isu remeh temeh macam si Herman, Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan cuba bawak ke tengah. Bukan soal AT minat atau cinta Mat Sabu...apa laa...iskhh.

Takkan tak paham reverse psycho.

Ahli Panitia said...

lu aa... memang taruna celaka. amno mana upah lu aa...

Restless said...

ada lagi yg tk paham..ish ish ishh..labu labu..

sudirumusibarat said...

Kawe nampak le AT sendiri sukaduka 'supermampos' bahasa sehingga idea atau isu yang baik (dari otak dia)orang akan nampak imej yang terbalik.

Kita tak boleh ubah dia tapi kita kena belajar memahami dia.

Dan dia pun harus faham orang ;Zahirnya debu bewarna hitam itu diinggap kotor akan tetapi bila berwarna putih baru dianggap bersih.

Hanz Newman said...

Masalahnya AT ni suci dalam debu ...hehehe ... tu yang susahnya nak gilap gosok untuk dapatkan kesucian keindahan bahasa dia.

kalau nak counseling dia ttg bahasa rojak, slanga, reverse mantique, clique dia baik la kita bermunajat kpd Pencipta kita, wirid panjang atas tikar sejadah atau baca Quran ...least to say, kita terima aje la dia seadanya... kuang 3x

adhuhai said...

bodoh tul punya kenyataan AT.hang 24jam depan komputer memang tarak heran pasal ubah suai gambaq.tapi bagaimana sensitiviti orang tua2 kat kampong,ada ka hang pikiaq? depa tu tarak tau apa itu photoshop dan bagai lagi.jadi,hormatilah tindakan mereka yang perihatin tu.nak dakwa ka apa ka asalkan ikut undang2 sedia ada.soal untuk pihak umno tu depa punya pasai lah nak buat tak tau pun.macam Nik Aziz punya rumah tu mmg patut Abg Mat ungkapkan sebab orang tua yang bersederhana tu juga jadi bahan hinaan sampaikan rumahnya dikandang kambingkan oleh pihak bangang macam hang.tolong hormat orang tua sikit apatah lagi orang macam Nik Aziz tu kalaupun berlainan ideologi,tapi hormati beliau sebagai orang beragama.

eylue's zone said...

Hati ko bukan Allah yg pegang Aduka,tapi nafsu.jiwa dan hati ko kosong,ko faham tak?klu hati ko Allah pegang,ko takkan maki hamun,tak kan menghina org sesuka hati.Ko ker yg bagi dosa/pahala kat seseorang??ko ker yg bg balasan kt akhirat kelak??brapa juzu Al-Quran yg ko dh hafal hah??brapa byk kitab yg ko dh blaja yg ko nak meghina org??ko tu jahil buat cara jahil,ko ingat ko dah hebat sangat ke hah??org yg ko hina,yg ko maki hamun lebih mulia drp ko.lambat cepat,Allah akan balas hati busuk ko nanti.