Skip to main content

Teori mati bunuh diri pemimpin UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Rujukan gambar : Anak Sungai Derhaka

Bab2 bunuh ni memang sinomim dengan UMNO. Parti Melayu Pelampau. Kebangsaan Sesat. Dari Memali, Padang Terap, Gemencheh, Samad Gul, Wanita UMNO Sabah yang mati ketika berzina, kira macam2 la. Doa kita, semoga mereka diampunkan Allah dan kita turut meminta Allah jauhkan dari kematian yang tidak baik.


Sebenarnya, dengan menolak persepsi dan sejarah dan fakta, kita harapkan polis menjalankan tugas dengan professional. Kita tidak mahu kematian ini tidak terbela atau akan menganiaya mana-mana pihak. Dan sudah pasti maklumat pihak polis lebih tepat jika itu berlaku.

Faktanya, melalui laporan media yang memetik kata KP Selangor, si perempuan ada 2 kesan tembakan, si lelaki hanya satu. Jadi, apakah si lelaki yang membunuh si perempuan sebelum membunuh dirinya sendiri?

Katakan jawapannya YA. Lelaki bunuh perempuan dengan 2 tembakan bagi memastikannya benar2 terbunuh. Bayangkan situasinya. Lelaki akan mencapai pistol. Mesti perempuan nampak. Mereka duduk bersebelahan sahaja. Melainkan perempuan sudah bersetuju ditembak di kepala, sudah pasti berlaku pergelutan.


Kalau lu tengok dari gambar, tolak kedudukan selekoh, jika lelaki yang menembak (lelaki adalah pemandu), bermakna lelaki menembak dirinya dengan tangan kiri. Hanya tangan kanan yang memegang steering, dan menyebabkan streering berat sebelah kanan selepas tidak sedarkan diri. Itu kalau tolak kedudukan selekoh. Terdapat 2 pembolehubah di situ.


Jika berlaku pergelutan sebelum tembakan pertama, bermakna kereta itu kemalangan dahulu. Baru tembakan dilakukan. Atau kemalangan serentak dengan tembakan pertama. BUKAN kemalangan akibat pemamdu telah membunuh diri. Untuk tahu, periksa kesan calar di tangan kedua2 mangsa.

Berdasarkan gambar semata2 juga, bolehlah diandaikan bahawa kereta itu tidak laju dengan mengambil kira kadar kerosakan. Boleh kira guna matematik. Berada berat Caldina dengan 2 penumpang, berapa ketegasan binaan depan sebelah kanan Caldina, dan berapa kelajuan yang diperlukan untuk besi penghalang jalan merobek masuk seperti gambar ini.


 Jangkaan awal gua, memang tak laju. Tak laju kerana kerosakan. Jika tak laju bermakna :

1. Berlaku pertengkaran membabitkan pergerakan fizikal lain (bukan mulut sahaja). Otak akan automatik mengerat dua fokus memandu untuk bekerja dalam pertengkaran fizikal.So, 'diri bawah sedar' akan menurunkan kelajuan kenderaan.

2. Jika berlaku pertengkaran, bermakna tembakan pertama adalah antara 2.

a. Tidak sengaja.
b. Tidak tepat pada bahagian yang dikehendaki.

Cerita jika (a) Tidak Sengaja.

Jika tidak sengaja, mungkin si wanita sendiri yang mencapai pistol untuk membunuh diri. Dan berlaku pergelutan. 1 tembakan tidak sengaja. Tembakan kedua dan ketiga (diri sendiri) adalah keputusan panik dan putus asa.

Semoga Allah mengampunkan kita semua. Setiap manusia akan dibangkitkan mengikut pemimpin. Yan Allah, tetapkan gua pada pemimpin yang betul, pada jalanLu yang betul. Amin.


Comments

  1. http://pulakdah.blogspot.com/2010/08/datuk-abd-aziz-dibunuh-siti-rohana.html

    ada gak yang cakap kena tembak masa tengah blowjob

    ReplyDelete
  2. aduka, off topic sket... pasal perisik rakyat takleh access? topeng perak dah gadai ker topeng dia tu kat pawn stas astro? hehehehe...

    ReplyDelete
  3. ..dibangkitkan ikut pempin..haiii..
    mana pulak hadis digunakan ni?

    ..yob, kalau ikut pempin macam lim guan eng dan karpal singh tu, maka dibangkitkan brsama2 mereka ke?

    ..kalau gitu usahlah ambil org2 kapir sebagai pempin2 kamu.

    ReplyDelete
  4. ya aku pun musykil cerita polis pasal bunuh-cum-bunuh diri ni...bukan pasal tak logik tapi tak mampu nak caya.

    Tapi biasa la BN & pemimpinnya memang misteri nusantara...sampai setengah tu mati pun masih ada 'cerita aneh' tentang dia.

    Peringatan dr Allah untuk peminat/penyokong U*** juga tu...dunia tak ke mana, kan? Insaflah...demi perpaduan hakiki.

    ReplyDelete
  5. heh....macam2 teori...Csi pun kalah.

    motif sebenar ialah : Cemburu.


    itu jer...

    ReplyDelete
  6. RAJA said...
    aduka, off topic sket... pasal perisik rakyat takleh access? topeng perak dah gadai ker topeng dia tu kat pawn stas astro? hehehehe...

    Thursday, August 5, 2010 7:09:00 AM GMT+08:00

    topengperak gune http://perisik-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n