Skip to main content

Semuanya Sama...




umnoApco
Takda wang... boleh pow sama cukong2 dan ahli2 korporat, tak cukup lagi boleh bikin projek mark-up harga gila2, ambik komisyen, duit cukai rakyat pun berbillion boleh pakai dulu, duit Kwsp pun berlambak, duit Felda pun banyak lagi... duit petronas tak payah cerita la... dan bla..bla..bla...

PKR
Suara Keadilan dah tak boleh terbit, cukong dan ahli korporat terbatas, sumber kewangan terbatas... segala-galanya terbatas... ada 100 juta pun habis bhai.. kalau tak tahu berjimat tauke ladang babi moden pun bungkus bhai...

PAS
Kalau lu orang nak tambah... di persilakan.
Sebab gua terharu dan sedih dengan keikhlasan perjuangan ahli/penyokong PAS peringkat bawahan nih... nak makan sendiri pun miss soru... tetapi sanggup berkorban demi parti... ada 50 sen dalam poket pun didermakan juga... ada segelintirnya siap jadikan rumah sebagai markas... semuanya lillahitaala.... tapi pemimpinnya walau tak semua tetapi ada yang spesis macam umno.

Nota;
Takan asyik nak minta derma dan sumbangan penyokong dan ahli.
Tak salah mohon derma dan sumbangan, tetapi perbelanjaan wang tersebut biarlah di salurkan demi kebaikan dan perjuangan Parti, bukannya untuk keselesaan segelintir Pemimpin.

Teguran ini di buat atas dasar sayangkan perjuangan Pakatan Rakyat, bukan kerana Ayam Berbulu Musang. Kadang2 sikap pemimpin ni macam cibai.. kan...??? kena pulak ada kaki ampu dan bodek, jenis pak angguk 24 jam, sampai pemimpin idolanya kentut 
berbau bangkai pun, di katanya... ehmmm.... wanginya... perghhhhh....

Lu pikirrrrrr.... la sendiriiii...... ha..ha..ha....

Petikan Sajak dari TT.
kau dengar surah aku ini 
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat
di bumi ini orang orang baik lebih banyak dari orang orang jahat

Teramat malangnya dalam ramai yang baik itu, ramai yang tidak buat apa-apa
Berapa ramai orang yang baik itu berkata, 
"You fucking shit gerombolan"

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n