Skip to main content

Pemimpin umnoapco Penang...???

Kebanyakkan orang melayu Penang suka jual tanah kat cina.dapat duit banyak beb... bila dah jual dan dapat duit apa lagi enjoy la puas2... lepas tu bila duit dah habis marah pulak kat cina pasal bangunan tanah yang dijualnya.

So... siapa yang bangang dalam hal ni.... cina dah beli tanah tu sukahati mak bapak dia la... nak buat apa pun. Dah jadi hak dia... siapa yang suruh lu orang melayu2 penang jual tanah mak bapak lu orang kat cina, dah tu tak puas hati pulak... bodoh bin banggang punya bangsa... lepas tu buat isu perkauman..

Kenapa masa Gerakan/ubn memerintah sebelum Mac 2008 (PRU-12) lu orang tak nak bantah... kenapa semua pemimpin2 umnoapco yahudi laknatullah tu... duduk senyap membesarkan teloq masing2, bila dah kalah PRU dan DAP memerintah baru kepala otak diorang bergegar dan terfikir soal tanah orang melayu yang dah banyak tergadai kepada Cina... terus nak salahkan Kerajaan PR Penang.

Wooiiii... melayu2 umnoapco Penang yang bangang takda otak..., pemimpin2 umnoapco Penang selama Gerakan memerintah dan sebelum2nya asyik membesarkan teloq depa..., bila kalah PRU.. dan Kerajaan Penang beralih pemerintahan teloq depa dah tak boleh nak besar lagi dah... sebab fulusnya tak masyuuuukkkkk.... Lu orang semua kena kencing jer.. dengan pemimpin2 umnoapco penang selama nih...


Ini jamban melayu penang, tapi dah jual kat cina penang 
lepas tu melayu mengamok kat cina pasal guna jamban tu...

Masa Pak Lelah jadi PM.. dia Ahli Parlimen Kepala Batas Penang, apa yang dia buat untuk orang melayu Penang...???? Hangpa pikiaq la sendiri.... jangan jadi bangang..., la.. ni.. PM kesayangan hangpa nak naikkan harga tol jambatan... awat hangpa tak mau bangkang pulak... atau hangpa nak buat demonstrasi salahkan Kerajaan Penang yang dok ada la ni...

Sekarang... nak coverline silap diorang tu... mainkanlah isu perkauman cina halau melayu penang lah.... dan ulang cerita kat TV konon rumah kena roboh, kedai kena roboh dan pelbagai lagi... sedangkan dari zaman Koh Tsu Koon lagi.. lu orang semua dah kena perambat dah...

Gua tau la... sebab Tanjung Tokong tu tempat permainan gua.... Balik Pulau rumah tok menakan, pak menakan gua ramai..., Teluk Kumbaq masih ramai lagi adik beradik sedara mara kat sana... janganlah lu orang semua jadi bodoh di perbodohkan oleh pemimpin umnoapco penang tu...

Comments

  1. itu baru sikit bro..lagi banyak yang teruk pun dok ada..betoi lah tu,melayu penang umno-apco disini dah laa bangang,sombong pula tu..

    ReplyDelete
  2. aduka.... lu orang penang ka.... wa ingatkan lu ore N9....

    ReplyDelete
  3. Aduka tu... orang N9, Kelantan, Penang, Terengganu...

    Orang Johor pun dia jugak... ha..ha..ha...

    ReplyDelete
  4. Aduka,

    hang masa kat kelantan tak mandi budu ka???oppppsss silap budu bukan utk mandi tapi utk cicah ikan bakar...hahahahha.

    melayu penang jer yg kecoh...mamak peneng cool jer,hang tak caya mai tgk & anak mami makin naik rega spt tol jambatan p.pinang..hahahahaha.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.