Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 30, 2010

Malaysia Negara Sarkas.

Dr Ling (bawah) semalam didakwa di Mahkamah Sesyen Putrajaya atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek "Mega Distribution Hub" di Pelabuhan Klang.

Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang.

Dia juga didakwa dengan curang menyembunyikan fakta berhubung penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah seluas 43,538,200 kaki persegi yang dicadangkannya.


Adoiiiyaaaiiii...... gua pun tak tahu nak ulas apa dah... gua terasa nak ketawa guling2 dah tak terlarat lagi dah... nak terkentut, tercirit, meloya busuk bangkai macam-macam ada gua cakap lu... dengan keletah umnoApco/BeEnd yahudi laknatullah nih.... memang sarkas betul lah puak2 nih... adakah Malaysia sebuah negara Sarkas.

Kembali kepada dasar pemilihan pemimpin, dari peringkat awal di mana ianya bermula dari pemilihan calon pengundian di peringkat kawasan membawa kepada bahagian hinggalah kepada peringkat tertinggi dan membawa kepada Pilihanraya Umum.

Jadi sesiapa yang menang dalam pilihanraya umum pula ada yang terpilih menjadi Menteri Kabinet yang mewakili Kera...jaan Malaysia. Jika di perhatikan dan secara logiknya untuk menjadi calon mahupun sebagai Menteri Kabinet bukanlah calang2 orangnya, mestilah mempunyai pengalaman, pengetahuan, kebijaksanaan dan yang ter..ter..ter... dalam ertikata terbaik lah.... untuk menjadi seorang pemimpin... kepada rakyat.

Berbalik kepada cerita di mana Ling Liong Sik berjaya memperdaya Jemaah Menteri Kabinet, jelas menunjukkan bahawa Jemaah Menteri Kabinet yang ada pada masa itu adalah Jemaah Menteri yang BODOH dan BANGANG kerana mudah di tipu dan di perdaya oleh seorang Menteri (Ling Liong Sik) ketika itu.

Gua ambil jalan mudah tak mau berburuk sangka jika gua katakan Jemaah Menteri yang ada itu pun terlibat sama seperti yang di dakwa oleh Mahfuz Omar. Gua cuma bersangka baik jelah yang Jemaah Menteri ketika adalah orang2 yang baik, berkhidmat untuk rakyat dan bla..bla..bla... segalanya baik belaka... macam malaikat...

Jadi... apabila sudah terjadi kes sebegini yang melibatkan wang rakyat berbillion henget kerugian, siapakah yang harus di persalahkan..., nak salahkan Jemaah Menteri..? Diorang semua tu dah sememangnya bodoh dan bangang sebab tu mudah di tipu, nak salahkan penyokong...? Penyokong2 Jemaah Menteri pun.. tak boleh juga kerana mereka menyokong, mengampu dan promosi wakil rakyat mereka yang naik sehingga mencapai tahap jawatan menteri kerana ada imbuhan masyukkkk... bukannya kerana kecerdikan memilih pemimpin.

Yang harus di persalahkan adalah pengundi2 yang mengundi malaun2 itu semua sehingga menjadi Menteri, sebab menyokong membabi buta dan memilih hantu jembalang jadi Pemimpin mereka... justeru itu teramat baguslah apabila Jemaah Menteri yang ada tu semuanya Jembalang Bangang yang di pilih oleh majoriti rakyat yang bangang juga...

Siapakah golongan majoriti rakyat yang bangang tu... ??? Sudah tentulah mereka2 yang mengundi Barisan Basional dalam setiap Pilihanraya Umum. Pasal tu lah Malaysia hancus kerana sudah tersalah pilih pemimpin. Dah tu pulak... muka2 Jemaah Menteri yang sezaman dengan Ling Liong Sik tu.. ada yang masih memegang jawatan dalam Kabinet Menteri sekarang nih... siapa pulak yang nak jawap tu... ??? Perghhh... jahanam 1Malaysia... macam nih....

Isshhhh.... gua masih tak boleh terima kenyataan yang "Jemaah Menteri di perdaya oleh Ling Liong Sik", bagi gua satu kenyataan yang membangangkan diri puak2 haramjadah itu sendiri....

Kesimpulannya, kalau nak memilih pemimpin pilih pemimpin yang selain daripada parti umnoApco/BeEnd haramjadah nih.... kerana sudah jelas terbukti diorang semua tu adalah spesis bangang dan bodoh... dan tak layak untuk menjadi Menteri bagi mewakili Kera..jaan Malaysia.

Itu pun kalau lu orang sayangkan negara dan generasi lu orang laaaa....

2 comments:

Hanz Newman said...

what is new?

just enjoy the "Liars" show bro.

cikgupj said...

AT, lu banned gua kira lu tak pro la...