Skip to main content

Malaysia Negara Sarkas.

Dr Ling (bawah) semalam didakwa di Mahkamah Sesyen Putrajaya atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek "Mega Distribution Hub" di Pelabuhan Klang.

Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang.

Dia juga didakwa dengan curang menyembunyikan fakta berhubung penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah seluas 43,538,200 kaki persegi yang dicadangkannya.


Adoiiiyaaaiiii...... gua pun tak tahu nak ulas apa dah... gua terasa nak ketawa guling2 dah tak terlarat lagi dah... nak terkentut, tercirit, meloya busuk bangkai macam-macam ada gua cakap lu... dengan keletah umnoApco/BeEnd yahudi laknatullah nih.... memang sarkas betul lah puak2 nih... adakah Malaysia sebuah negara Sarkas.

Kembali kepada dasar pemilihan pemimpin, dari peringkat awal di mana ianya bermula dari pemilihan calon pengundian di peringkat kawasan membawa kepada bahagian hinggalah kepada peringkat tertinggi dan membawa kepada Pilihanraya Umum.

Jadi sesiapa yang menang dalam pilihanraya umum pula ada yang terpilih menjadi Menteri Kabinet yang mewakili Kera...jaan Malaysia. Jika di perhatikan dan secara logiknya untuk menjadi calon mahupun sebagai Menteri Kabinet bukanlah calang2 orangnya, mestilah mempunyai pengalaman, pengetahuan, kebijaksanaan dan yang ter..ter..ter... dalam ertikata terbaik lah.... untuk menjadi seorang pemimpin... kepada rakyat.

Berbalik kepada cerita di mana Ling Liong Sik berjaya memperdaya Jemaah Menteri Kabinet, jelas menunjukkan bahawa Jemaah Menteri Kabinet yang ada pada masa itu adalah Jemaah Menteri yang BODOH dan BANGANG kerana mudah di tipu dan di perdaya oleh seorang Menteri (Ling Liong Sik) ketika itu.

Gua ambil jalan mudah tak mau berburuk sangka jika gua katakan Jemaah Menteri yang ada itu pun terlibat sama seperti yang di dakwa oleh Mahfuz Omar. Gua cuma bersangka baik jelah yang Jemaah Menteri ketika adalah orang2 yang baik, berkhidmat untuk rakyat dan bla..bla..bla... segalanya baik belaka... macam malaikat...

Jadi... apabila sudah terjadi kes sebegini yang melibatkan wang rakyat berbillion henget kerugian, siapakah yang harus di persalahkan..., nak salahkan Jemaah Menteri..? Diorang semua tu dah sememangnya bodoh dan bangang sebab tu mudah di tipu, nak salahkan penyokong...? Penyokong2 Jemaah Menteri pun.. tak boleh juga kerana mereka menyokong, mengampu dan promosi wakil rakyat mereka yang naik sehingga mencapai tahap jawatan menteri kerana ada imbuhan masyukkkk... bukannya kerana kecerdikan memilih pemimpin.

Yang harus di persalahkan adalah pengundi2 yang mengundi malaun2 itu semua sehingga menjadi Menteri, sebab menyokong membabi buta dan memilih hantu jembalang jadi Pemimpin mereka... justeru itu teramat baguslah apabila Jemaah Menteri yang ada tu semuanya Jembalang Bangang yang di pilih oleh majoriti rakyat yang bangang juga...

Siapakah golongan majoriti rakyat yang bangang tu... ??? Sudah tentulah mereka2 yang mengundi Barisan Basional dalam setiap Pilihanraya Umum. Pasal tu lah Malaysia hancus kerana sudah tersalah pilih pemimpin. Dah tu pulak... muka2 Jemaah Menteri yang sezaman dengan Ling Liong Sik tu.. ada yang masih memegang jawatan dalam Kabinet Menteri sekarang nih... siapa pulak yang nak jawap tu... ??? Perghhh... jahanam 1Malaysia... macam nih....

Isshhhh.... gua masih tak boleh terima kenyataan yang "Jemaah Menteri di perdaya oleh Ling Liong Sik", bagi gua satu kenyataan yang membangangkan diri puak2 haramjadah itu sendiri....

Kesimpulannya, kalau nak memilih pemimpin pilih pemimpin yang selain daripada parti umnoApco/BeEnd haramjadah nih.... kerana sudah jelas terbukti diorang semua tu adalah spesis bangang dan bodoh... dan tak layak untuk menjadi Menteri bagi mewakili Kera..jaan Malaysia.

Itu pun kalau lu orang sayangkan negara dan generasi lu orang laaaa....

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n