Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jul 27, 2010

Gua jumpa bayi kat Kelantan. Kalau lah Utusan dan RTM tahu...

Oleh : AdukaTaruna

Gile susah gua skang nak apdet blog neh. Seb baik bro ISA tolong sket2. Bolan poso tak lamo laie bai. Apo persediaan kite neh? Pergh... mesti meremang segala bulu lu orang bila gua tanya camtuh. Hua3. Dabel stendet betul la lu orang. Kalau ulama tanya camtuh, lu orang tak jaki plak.

Bulan pose neh, gua ingat nak tulis secara Nik Abduh la. Tangan kanan taip, tangan kiri tak tau. Eh.. silap. Tangan kiri pegang tasbih. Tinggalkan segala jahat-mahat yang ada kat diri lu orang skang ni bai. Dengar sket nasihat Ostad Aduka neh.

Semalam gua jumpa bayi kat Kelantan nih. Gile ah manusia neh. Main buang2 macam kotak rokok plak. Tergamam dan panik kejap la gua. Gua pun sms memember gua. Topeng.. Manjung.. Uma.. ISA. Nak mintak pendapat. Nak hantar mana bayi neh.

Paling prihatin Topeng bai. Gua memang suspek habes Poyol Kelantan sekor nih. Dulu kes gua pun dia la antara sahabat jenis prihatin tahap gaban. Topeng terus kol gua.

"Weih.. lu jumpa bayi kucing ke manusia. Jangan memain beb."

"Bayi manusia la. Gua pun tak tau nak buat ape neh."

"Lu jumpa kat mana?"

"Kat kotak rokok."


"Babik lu. Aku harap cepat la ramadhan."

"Apsal pulak?"

"Sebab bulan pose la lu kena ikat bersama setan2 nirrojim."

"Fakap lu."

Lepas tu Manjung Mari plak kol gua. Hua3....

3 comments:

BukanCalon said...

apoda...

buat cita nak gempak..

babun!!!wakakaka...

saye said...

ha ha dah lama tak gelak. mohon izin guna

shark said...

hahaha..... ssumbak parop kakah nih.