Skip to main content

Surat kepada remaja : TG Hadi Awang memang pengganas!

Oleh : AdukaTaruna

Wak lu beb!

Adik2 gua sekalian.

Lu tahu tak apa takrifan PENGGANAS dari musuh Islam kepada kumpulan Islam? Meh sini gua nak story sama lu orang.

Dunia ni ada 2 paksi. Pertama USA dan kedua Russia. Paksi pertama adalah dunia yang tunduk kepada USA, termasuk Malaysia, walau UMNO claim kepada Melayu Felda dan Melayu dalam hutan bahawa Malaysia adalah negara berkecuali. Fakap!

Malaysia negara dunia ketiga. Dalam erti mudah, negara jakun. Tapi UMNO claim pada Melayu hutan, Malaysia adalah negara membangun. Tukar istilah jer, terus bangang Melayu kampung2.

Adik2 gua sekalian.

Dalam Islam ada banyak cabang bagi mendapatkan sistem Islam. Mereka yang nak dapatkan sistem Islam dipanggil pejuang Islam. Pejuang Islam plak berjuang mendapatkan Islam adalah kerana keperluan diri dan ummah. Maknanya, pejuang Islam yang memerlukan Islam, bukan Islam yang memerlukan pejuang Islam.

Jangan terbalik ala2 bangang macam ulama Melayu. Langgar ulama Melayu yang menghuru-harakan perjalanan, dikatakan langgar Islam. Islam itu bukan ulama. Islam juga tak perlukan ulama. Tapi ulama yang perlukan Islam.

Adik2 gua sekalian.

Jalan mendapatkan sistem Islam yang ditinggalkan rasul2 ada banyak. Hadis dan rakaman kitab2 wahyu zaman nabi merujuk kepada KESELURUHAN jalan2 yang dilalui rasul2. Itu pembolehubah. Jadi, kalau mana2 ulama Melayu main pukul borong nas2 hadis dan wahyu untuk merujuk kepada HANYA satu cabang perjuangan, maka, lu boleh tempeleng jer ulama Melayu tuh.

Kata lainnya, hadis, wahyu dan sirah adalah seumpama satu galeri peralatan BAIK PULIH KERETA yang digunakan rasul2 di sepanjang KESELURUHAN jalan membaik pulih kereta. Jadi, bila sampai kepada ulama Melayu, dia main borong semua peralatan yang ada, untuk satu jalan membaik pulih tayar. Atas kertas pekse hafal dan skor A. Tapi realiti bangang. Formula hafal, tapi nak apply, out.

Adik2 gua sekalian.

Dalam menegakkan sistem Islam terdapat beberapa jenis kumpulan. Salah satunya ialah melalui demokrasi. Bila masuk bab demokrasi, kita akan masuk bab pecahan kumpulan2 dalam jalan demokrasi.

1. Kumpulan yang memilih jalan demokrasi DENGAN meninggalkan jalan lain (ketenteraan misalnya).
2. Kumpulan yang memilih jalan demokrasi BESERTA dengan jalan2 lain (ketenteraan misalnya).

HAMAS misalnya, menegakkan sistem Islam melalui HAMPIR KESELURUHAN jalan2 nabi (termasuk ketenteraan). Jadi, jika ulama HAMAS memborong wahyu, hadis dan sirah bagi merujuk pergerakannya, maka, kita tidaklah boleh pertikaikan sangat.

TG Hadi Awang pula adalah dari kumpulan 1. Kumpulan bernama PAS. PAS pula berdaftar di bawah perlembagaan negara. TG Hadi Awang pula adalah ahli parlimen Malaysia. Gajinya di bayar oleh kerajaan Malaysia. Jadi, dari mana takrifan pengganas kepada TG Hadi Awang? Sabar. Kita baca lagi.

Adik2 gua sekalian.

Pemegang kelulusan label dan cop pengganas ada di tangan USA dan Israel. label dan cop PENGGANAS diberikan kepada kumpulan Islam yang menentang dasar2 Zionis dan dasar2 USA yang membantu Zionis.

Kalau Russia memiliki media yang setara dengan USA, dan Malaysia pula duduk di bawah paksi Russia, maka; label dan cop PENGGANAS diberikan kepada kumpulan Islam yang menentang dasar2 Russia plak. Faham tak setakat nih?

Carta level pejuang Islam.

Adik2 gua sekalian.

Kebiasaannya, kumpulan Islam yang bergerak menggunakan senjata akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 1 (KL1).Ini level paling tinggi. Dugaan pejuang tahap ini tahap tinggi. Hidup dan mati kerana Allah. Memang mati punyalah.

Kemudiannya, mana2 kumpulan Islam yang menyokong KL1 secara fizikal (duit, perlindungan, politik, etc) juga akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 2 (KL2). Dugaan pejuang tahap ini tahap second tinggi. Mati tak banyak sangat. Tapi banyak kena penjara, siksa, sekatan, pemulauan, penghinaan, etc.

Seterusnya, mana2 kumpulan Islam yang menyokong KL1 dan KL2 secara hujah (air liur, forum, kertas kerja, benda2 dalam air cond sambil makan2 dan peluk2 sesama ulama dunia), juga akan dicop pengganas. Kita berikan nama Kumpulan Level 3 (KL3).

Dugaan pejuang tahap ni tahap paling bawah lah. Low class. Tapi kalau banding dengan kita lagi segan. Mati lagi kurang. Kena penjara, siksa dan sebagainya pun tak banyak sangat. Paling hebat kena penjara ISA sambil makan KFC atau kena bom asap dalam masjid Rusila. Cuma kalau nak banding kena penjara pasal memberi hujah Islam dengan kena lokap dituduh hina Soltan, angkara politik bengong, lagi mulialah kena penjara pasal hujah Islam. Hua3...

Jadi, kejadah apa TG Hadi Awang adalah pengganas? 

Adik2 gua sekalian.

Jadi, kejadah apa TG Hadi Awang adalah pengganas? Gilo UMNO nih. Hidup dan tegak UMNO ni hasil intelek bangsat melayu hutan dan pinggir hutan.

Adik2 gua sekalian.

Lu baca dan fahamilah dengan rasional. Dah takdo orang lain ke apa nak cop as pengganas? Yang songlap khazanah negara tu bagaimana? Yang bunuh sekampung Memali tu sampai skang rileks2. Ntah apo2 la Malaysia nih.

So, bro harap, mari kita tolak tajuk UMNO mendakwa TG Hadi Awang sebagai pengganas. Gua terjah dia dengan soalan, tak kena karate pun. Cuma dia lari jer. Cubaan 1 n 2 maybe dia sibuk + terkejut. Cubaan 3 hanya Allah yang jadi saksi betapa dia mempunyai masa. Silapnya, gua takda kameraman kedua yang ambil sudut suasana jauh jer.

Takpo2... gua akan buktikan TG Hadi Awang bukan pengganas dengan ziarah ke rumahnya bersama 4 soalan tidak lama lagi. Insyaallah.

Adik2 gua sekalian.

Marilah kita tolak UMNO. Meh daftar mengundi. Melayu ni ambil ringan sangat bab undi. Pesan kat kawan2, pesan kat komuniti kita. Mari daftar undi. Dan undi sebagai pengundi yang bijak. Kalau UMNO kurang buruk, undilah UMNO. Kalau PAS kurang buruk, undilah PAS.

Bro chow dulu.. semekom.

Comments

  1. fuh laser mulut lu cakap melayu hutan. hahaha

    ReplyDelete
  2. wakaka... kita pilih yang paling kurang buruk ok??

    yeaghh!!!

    ReplyDelete
  3. Bhai AT,

    ... hehehe.... macam lirik lagu lama jer... "pilihlah aku... jadi temanmu"... hahahaha

    Term melayu hutan dan pinggir hutan tue gua rasa bukan sajer kena... tapi paling seswai skali... hahahaha...

    Tapi... itu bagi UMNO... kalu bagi PAS plak camana???

    takkan nak guna Term "ulama hutan dan pinggir hutan" kot???

    Pada gua... cukup la dengan isu katak pisang jer... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  4. demi islam wa tetap pilih pas la.tapi pas still need reform to be a better orgnzation.still need a fresh,quick,strong and powerful momentum to catch up the islamic system in this new era.wth tetiba wa ckp bi ni.


    apahal gua rasa rentak tulisan lu bila perenggan last2 tu macam nak cepat abiskan tulis n3 je?nak qada hajat ke cc nak tutup?

    ReplyDelete
  5. Celakak nyer Taliban. Cam tetau la plak dia. Hua3...

    ReplyDelete
  6. AT, hang ni lawak la, tahap AR tompel kah3, kenkadang idea bergeliga....

    ReplyDelete
  7. istilah penganas ni bukn baru pon..
    amerika dlu kene pngil penganas.
    england pngil amerika penganas.
    IRA pon kene pngil pnganas.political mileage je..

    ReplyDelete
  8. >Kalau UMNO kurang buruk, undilah UMNO
    >Kalau PAS kurang buruk, undilah PAS

    genius! bro saya sokong kau ooOOoo

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n