Skip to main content

Projek Langgar Hadi 2010 (Cubaan 2)



Oleh : AdukaTaruna

Setelah tidak berjaya pada kali pertama, kali menunggu Ayah Chik di pintu masuk. Dalam masa yang sama, kami berdoa banyak2 semoga bangunan tempat makan itu tidak mempunyai pintu yang lain.

Member J bersama kamera pada jarak kira2 5 meter. Member gua Edyes stanby bersama gua. Unit amal bersama pengawai keselamatan membentuk rantai manusia, menjaga pintu masuk.

"Kerana Lu Ya Allah... kerana Lu Ya Allah.... mudahkan kami."

Comments

  1. okla tu.dia pun xdela nmpak tekujat sgt dgr nama 'pas reform'.mesti dia sedar ade usaha2 luar yg nak dia turun dari takhta.sedangkan dr aziz bari pun dah ckp kat media dulu yg dia lembap macam paklah versi pas.mesti dia sedar tuh.

    tak bole ke lu org buat ala2 temuramah malaysiakini kat pejabat dia ke,kat rumah dia ke,tmpat2 yg tak sesak sgtla..btw,syabas

    ReplyDelete
  2. Syabas AT,
    Bukan kerana anda gagal bersemuka dengan TGHA tetapi kerana terus berusaha berdasarkan keyakinan saudara.

    Sekiranya orang lain berhak dengan keyakinan mereka maka anda juga berhak dengan keyakinan saudara.

    Semoga usaha anda diberkati kerana di dalam kehidupan ini tiada yang lebih baik daripada usaha yang diberkati Allah.


    aku yang bingai
    e-Direktori Bloggers Malaysia

    ReplyDelete
  3. Bhai AT,

    Tahniah atas cubaan ke dua tue... takper.. ader masa nanti... hehehe... sibuk sangat kot Hadi tue...

    Errr... jangan ko riso la... PAS Reform ader kat mana-mana... kita boleh tanya itu 4 soalan kat mana-mana pon..

    kalu gua terserempak ngan dier nanti kat Kemaman nih... gua cuba try tanya dier 4 soalan tue...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  4. uiks... mudahnya lu jmpe bole raba lagi hahaha...kawalan keselamatan yg sangat longgar utk seorang bakal PM hehehe...paling best adegan lu geletek kaki dia hahaha... btol ke lu geletek? heheh..
    patut lu sergah dgn maki bertahap genetik melayu baru la dia respon ini sopan la pulak ..kakakaka.... anyway gud job bro, lpas ni lu langgar bikmama plak ada brani ka?

    ReplyDelete
  5. Bro, Jangan buang masa. Baik kita langgar Najib.

    Atau kerja nie Najib suruh masa di dalam lokap kot spt Kickdefella

    ReplyDelete
  6. kepada yg harap 'langgar' secara kasar, sorry la geng. aku terpaksa insist aduka supaya lebih berhemah untuk berdepan dgn TG Presiden.

    kalau ikut aduka, dia nak langgar masa hadi tgh duduk atas pentas dengar palestinian berucap.

    pada aku, kena berhemat dulu... mungkin cubaan lain boleh terus tanya soklan yg empat tu. hehehe

    ReplyDelete
  7. hmmm...ni namanya terjah la...rasa ok dah usaha tu tapi sampai bila pun takkan TGHH layan terjah gitu...lu & co kena ikut protocol nampaknya, kena buat appointment/ bagi surat/jumpa Dr. Shamsuri (PR dia kot?)...arghhh dah mengalahkan nak jumpa DS Najib la pulak...cuma kurang safety aspect & bodyguard saja...lu punya terjah pun tak kena timing jugak, sapa sapa pun tak boleh bagi masa interview/ Q&A bila dia sibuk bangat...dia in a rush or middle of something...mungkin dia kena cepat pegi ke KLIA untuk hadir seminar esok di Israel?

    ReplyDelete
  8. Syabas Bro...
    Apa yg gua nmpak dr kedua2 cubaan ni, sememangnya TGHA sudah mengetahui mengenai kedatangan korang.
    Sememangnya juga dia telah mengelak dari berjumpa dgn korang.
    Tak mungkin trlalu sibuk hinggakan tak langsung sempat untuk bercakap dgn "rakyat" walau 5minit.
    Ini belum jadi PM lg.
    So, kepada2 ahli2 PAS (wala') korang pikir2 sendiri...
    Awat la bingai sgt...

    ReplyDelete
  9. celako molek mung ning ddukko truno(ye dok truno ni?) doh la rambut mace pangang

    ReplyDelete
  10. saya mendoakan agar suatu hari nnti saudara akan memimpin perjuangan Islam di m'sia

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n