Skip to main content

Patutkah gua langgar Azmin Ali?

Oleh : AdukaTaruna

Masalah mamat nih. Itu pandangan peribadi gua. Gua ada hujah sendiri, tapi gua tak tulis dulu. Cuma gua nak bagi tau, skang ni, si Azmin nih downkan momentum Putrajaya. Sama kes macam Hadi jugak.

Bila downkan momentum tawan Putrajaya, maknanya lengahkan kejatuhan BN. Sama cam Hadi gak. Bila lengahkan kejatuhan BN, maknanya lengahkan perolehan demokrasi sihat. Sama cam Hadi gak.

Bila lengahkan perolehan demokrasi sihat, media sihat, maknanya, lengahkan penerapan agenda Islamic State. Sama cam Hadi gak. So, di sini, gua boleh langgar Azmin Ali atas tiket PAS Reform (kalau memember PAS Reform lain setuju).

Namun, gua nak buat poll dulu. Patutkah gua masuk daun PKR atau tidak. Itu step 1 gua. Kalau lu orang setuju, atau majority setuju, step kedua plak ialah tanya memember PAS Reform. Kalau lepas step kedua plak, step seterusnya ialah rujuk 'otai PKR kurang kepentingan' seperti MSK. Apa pula pandangan dan maklumat dia.

Pastu gua timbang guna dacing cap BN. Kalau gua agak2 si Azmin ni perlu ditempeleng, maka, kita akan lancar Projek Langgar Azmin dan Hadi.

PROJEK LANGGAR HADI DAN AZMIN.
Kita tidak berakidahkan Hadi atau Azmin. Azmin, Hadi, PAS atau PKR hanyalah asbab sementara.

So, apa kata lu orang?

Comments

  1. Bro,

    Jangan buang masa lah kita langgar UBN masa tak lama lagi PRU 13

    ReplyDelete
  2. aduka, nanti u kena masuk lokap lagi.. mau ka? wahahahahahaha! si azmin ali tu, jgn memain2.. wahahahahaha!

    ReplyDelete
  3. wakakaka.. lu nak wat poll watpa??

    xyah dok mintak persetujuan dah.. lu cuma perlu kemukakan teori dan falsafah lu untuk langgar azmin kepada semua dengan ayat yang mudah difahami oleh semua pembaca blog lu ni... dalam kata lain (perlu dibaca secara perlahan dan berulang-ulang)... wakakak

    lebih elok guna bahasa baku... xdak loghat negeri lu...wakaka..

    ReplyDelete
  4. Bhai AT...

    Bukannyer gua tak berkenan lu langgar Azmin... cuma pada gua la... kasi setel satu-satu... kasi itu Hadi kena dulu.. pastu baru Azmin ... (bukan Azmin yang sepatutnyer)..... tapi Anwar... kita langgar jer Anwar lepas Hadi...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  5. asalamualaikum sahabat sudah lama aku tak komen dalam blog ko ni...apa cerita kes ko itu hari dah selesai ker.
    hadi pun ko tak langgar lagi la ni ko nak langgar azmin pulak

    ReplyDelete
  6. tak payah lah bro..azmin tu ok lagi... hadi tu ok la langgar.. kalo azmin buat hal sampai kritikal dah baru pegi langgar...

    ReplyDelete
  7. -AT, bukan dulu lu prnah ckp, jika seseorang dibebani ngan brbagai jwatan akan mnyebabkn produktiviti seseorang itu akan jatuh?..die la adun, die la ahli parlimen, die la pessuruhjaya negeri, die la mb , die la presiden, die la itu, die la ini..

    -so utk isu khalid-azmin nie, bg wa tndakan PKR adalah tepat, iaitu serahkan sesuatu tugas pada yg ahli/hak..pembahagian tugas yg bijak bg wa,khalid mmg trkenal ngan pengalaman korporatnye, trbukti semasa die mnguruskan PNB n GUTHRIE, azmin mmg terkenal ngan kepetahan n kelicikan dlm poltik dr zaman reformasi 98 hggalah skang nie..

    -jd bile khalid dikekalkn MB n azmin dinaikkn pngkat mnjadi ketua pkr di selangor amatlah dialukan..langkah ini juga harap dpt diikuti oleh parti lain khususnye pas, dimana jika seseorang itu mnjadi pesuruhjaya negeri blum tentu die akan dilantik jd mb..

    ReplyDelete
  8. Tak perlu nak tanya kat aku. Dan tak perlu ada sekatan sama ada aku orang Pas atau PKR. Kalau tak betul..langgar saja.

    Tak kan kalau MP Pas buat tak betul aku kena tanya Aduka dulu baru nak langgar kot?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.