Skip to main content

PAS Reform menanti Dr Asri. Menyokong atau melanggar.

Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Pertama, gua nak maklumkan, bahawa surat rasmi, insyaallah akan dihantar kepada Dr. Samsuri. Macam biasa. Kalau team Hadi Awang still penakut (dakwaan gua secara peribadi, bukan dakwaan rasmi PAS Reform), kami akan ke Rusila dan sehingga bertandang ke rumah beliau. Insyaallah.

"Ya Allah, tuhan kami semua. Jika kami benar pada Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada kami. Jika Hadi benar pada Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada beliau. Amin."

Kekuatan bhai. Bukan kemudaratan atau bala. Kita serahkan semula kepada Allah.


Keduanya, jika benar Dr Asri akan masuk UMNO tidak lama lagi, gua ucapkan selamat berjaya kepada beliau. PAS Reform mengambil ketetapan falsafah bahawa UMNO atau PAS atau pemimpin HANYAlah asbab sementara sahaja. Bukan akidah.

Kami tidak beriman kepada jenama PAS atau pemimpin Hadi atau Nik Aziz. Jika wujud keperluan menjatuhkan sesesuatu demi Allah, demi sistemNya, Nik Aziz pun kami akan langgar. Muktamad!

So, berbalik kepada Dr Asri, pertamanya, kami ucapkan selamat berjaya kepada beliau. Menanti dan meneliti bentuk jalan apakah yang boleh dilakukan Dr Asri demi Allah dan sistemNya. Kemudian, seandainya kami dapati beliau semakin menajiskan dirinya, maka, kami akan langgar.

"Ya Allah, tuhan kami semua. Jika Dr Asri benar kerana Lu, Ya Allah, berikan kekuatan kepada beliau. Jika Dr Asri semakin melanggar Lu, atau melewatkan proses tegaknya sistem Lu, maka; berikan kekuatan kepada kami atau mana2 golongan yang lu hadirkan untuk melanggarnya. Amin."

Comments

  1. bhai... mcm bagos je lu. blagak mcm lu ni pejuang yg hebat. hahaha

    apa-apa pon, lu ni dah tak boleh diubati, so wa pon harap lu diberi kekuatan utk memahami kebenaran.

    wa pon dah jarang buka blog lu, sbb semenjak dua menjak ni konten hampeh sgt...

    wa rasa lu ni memang betol2 genius laa bro. strategis yg hebat. cuma lu dapat jd presiden je. kalo lu jd presiden, waW... meletup bhai... gerakan Islam malaysia jd rujukan umat islam dunia tuuuu....

    tapi sayang, lu x gilap akhlak lu sekali. wa tgk gambar lu pon wa dapat persepsi kurang elok thadap lu. tapi wa cepat2 padam persepsi tu, sbb hati manusia siapa tahu kan...

    wa rasa kalau lu gilap akidah lu kasi mantap, lu kuatkan ibadah lu, cantikkan akhlak lu jd mulia sket, tambah ilmu agama kasi paham sket lagi, lu hadam kitab-kitab Islam dan buku-buku ilmu strategi, lu ikhlaskan niat lu dalam perjuangan.... wa yakin... lu akan jadi wira dunia Islam beb.... wira sepanjang zaman. macam salahudin al ayubi beb! macam muhamad al-fateh beb. masa tu lu akan jadi pemimpin dunia Islam, Sultan Aduka Al-Taruna yang digeruni lawan dan segani kawan. masa tu semua penyokong TGHH dan TGNA akan wala dgn lu beb!

    kalau lu mampu buat semua jgn tinggal semua. langgar ulamak scr bangang akan menunjukkan lu adalah bangang.

    lu kan genius, buat la keja scr org genius!!

    ReplyDelete
  2. Critics are basically entitled to their say but the newest one is obviously a big yawn. Next!

    ReplyDelete
  3. masuk umno beb...agak2 la... berketuanankan najib?? perghhh!!!!!

    ReplyDelete
  4. -btul tu AT, wa sokong statement shanaro tu, bile akhlak lu dah sempurna gile baban, bru la lu bole utk melnggar sesape yg lu suke, sbb dgn akhlak cmtu dah layak utk lu jd pemimpin agung mcm hadi awang..time tue bile lu kate nk beromen n berselingkuh ngan parti najis or parti cap ape pun org x bising,even tndakan lu melewatkn n mnyusahkn proses pembntukan negara islam,tp xpe lu pasti ade hujah utk setiap tndakan bodoh or bangang lu..sbb akhlak lu mnjadi panduan utk sume umat..akan ade pncacai yg wala' n setia brani mati utk lu..

    -semntara nk tgu akhlak lu jd sempurna cmtu, wat mase nie lu kena telan pil wala' smpai overdose, sbb yg menentukan sukatan pil tersebut bkn diri lu, bkn Al-quran n Hadith tp pemimpin yg akhlak die mmg sempurna dimata penyokong @ pencacai @ pnjilat pemimpin trsebut..

    -shahnaro, wa mmg paham sgt maksud lu..ari jumaat ni jgn lupe dtg ke masjid rusila yer..

    ReplyDelete
  5. wakakaka..
    tak leh nasihat dah..
    lawan sket.. kene potong..

    lu orang banyak adil maaaa..
    wakaka..

    betul2 istiqamah dengan perjuangan ni..
    wakaka..

    mendesak secara biadap mesti istiqamah.. wakaka..

    kalu org tak nak terima teguran biadap kita.. dia orang tak rock.. wakaka..

    aduhh... aduh.. pecah perut waa..

    mana derma utk reformkan PAS ni..
    wakaka..

    jubah dan serban TGHHA dah jatuh belum??

    TGHHA dah terbogel ke??
    wakakaka..

    berapa lama wa mau tunggu daa..

    PRU-13 dah dekat ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n