Skip to main content

Mamat Ni Mengelabah Semacam Jer...

BUTTERWORTH: Bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan dakwaan kononnya pihaknya memperdayakan empat daripada 40 ulama yang menyertai UMNO dalam majlis penyerahan borang keahlian kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, Jumaat lalu.

Sambil menjelaskan bahawa keempat-empatnya bukan ulama seperti dilaporkan, Shahidan yang juga pengelola majlis itu, menegaskan pihaknya tidak pernah menjemput mereka seperti didakwa, sebaliknya mereka hadir untuk bertemu Perdana Menteri.

“Mereka dibawa seorang penyokong kuat UMNO yang membawa seorang anaknya serta tiga lagi rakannya yang belajar di Jordan.

“Pada mulanya saya menghalang kerana ia majlis khas, bagaimanapun mereka beria-ia ingin turut serta untuk berjumpa Najib, oleh itu saya terpaksa akur,” katanya kepada pemberita sebelum menghadiri Seminar Pembangunan Wilayah Koridor Utara (NCER) di sini, semalam. - Berita Hairan


Ulama ni bhai.... jangan buat main2.. apasal dia pakai kopiah... 
ni dah kira murtad dari umnoapco nih.. ha..ha..ha...

Gua dah katakan semua ni hanya politik murahan puak2 yahudi melayu umnoapco untuk menarik perhatian dan sokongan orang2 melayu supaya menyokong umnoapco semula. Lu orang baca ayat yang gua hitamkan tu... boleh percaya ke.. kalau ayat2 macam tu keluar dari mulut orang2 umnoapco... ha..ha..ha... dulu kini dan selamanya pembohong besar...

Hari tu.. sibuk dengan dakyah istilah "Ulama" di gunakan, sekarang ni menafikannya pula... adoiii... cakap serupa keling paria la... mangkuk2 umnoapco yahudi laknatullah ni...

Tetapi Alhamdulillah... syukur.. kerana rakyat kini tidak mudah lagi di perbodohkan oleh mangkuk2 tu semua... kah..kah..kah....

Comments

  1. Takkan la Shahidan Kassim begitu terdesak dalam meneruskan kesinambungan politiknya sampai sanggup menipu hal-hal begini? Boleh dia belit orang tu orang ni untuk serah borang UMNO? Status ustaz atau 'ulama' pulak tu? Kalau dia tak tipu, boleh jadi 4 orang ustaz/ulama tu menipu kot?

    Believe it or not?

    ReplyDelete
  2. -time nk dekat plihanrya ni la,msing2 nk tnjuk betapa krja kerasnye usaha yg dilakukan utk menarik skongan pengundi..ala, kalo pekerja swasta ade KPI mase ujung tahun,kalo keje gomen ade SKT, dekat2 ujung thun msing2 tnjuk rajin..

    -wa rase ulama muda tue kena wat akuan sumpah mngatakan yg diorang sume x tahu menahu brkaitan kemsukan ke dlm umno, bru nmpak real..huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n