Skip to main content

Draf surat gua kepada Dr Shamsuri.

Oleh : AdukaTaruna

PAS Reform maklum kat gua beb. Dia kata SP buka pintu lagi. Gua senyum. Gua memang jahat, tak layak jadi pemimpin. Tapi member2 PAS reform ramai yang baik2. Majority mereka dapat sistem tarbiyah PAS. Mereka suruh gua serah surat.

"Sangka baik la sket, bro..."

"Yerla... yerla..."

So, gua pun draf surat nih. Nih, kalau uma baca nih, mau gua kena tempeleng nih. Uma la antara ahli PAS yang selalu ingatkan gua tentang niat. Tapi Uma memang betul beb. Banyak peristiwa yang gua lalui dan akan dilalui kalau niat tak berjaya dibersihkan dalam operasi nih.

Lepas ni, gua akan serah draf surat gua nih kepada member PAS reform yang lain. Suruh diorang repair dan tapis apa yang patut. Giler lu. Gua BM SPM 9 bhai. C++? kah kah kah. Mamat sekolah gereja tu? Nak suh abanghensem? Mampos. Surat dalam bahasa Kelantan.

Zargus?
Ebelin Ostolia?
Thisman?
Manjung?
Kepunden?
AkuBukanCalon?
Rakuban?

Ah.. mampos kena sebut semua. Last2... Edyes. Lu la tolong gua repair balik surat nih. email kat SP satu, by hand ke Pejabat PAS Jalan raja Laut satu. Nanti lu tepek bukti awam kat blog.

Comments

  1. Bro...

    Lu kena pakai pos laju,, macam lu hantar kat gua tempohari..

    ReplyDelete
  2. banyak nak kono repair nie bhai... lu bagi la intipati bentuk point, nanti gua siapkan surat tu...

    bro, bila bab rasmi, kena serius skit la..

    ReplyDelete
  3. bhai surat tu x yah kaizen , hantar terus je...tghh dh paham korang punyer akhlaq , dia x de hal nyer lu kene istiqomah dgn trademark tu bhai...

    ReplyDelete
  4. wakaka.. kepala hotak lu AT..

    ni bukan surat rasmi...ni surat resmi padi..semakin tunduk semakin berisi..wakaka..

    wa rasa lu kena akhiri surat lu dengan serangkap pantun baru "pewwwiitt"..

    BM 9?? apa kebenda lu ni AT?? memang lu anti betul ketuanan melayu sampai BM dapat 9..wakakak

    ReplyDelete
  5. kehkehkeh..hai saya orang baru..a/s/l please?

    ReplyDelete
  6. meh sini.ak BM dpt 1.pndpt ak taktik skang ni dh silap byk ni.provoko time ura2 nk jmpe hadi.provoke pnyokong je.ms cubaa 1 n 2 tu ptt xyah publish online dulu.ini time ptt time lu julang2 n kipas2 hadi.surat ni pon surat n perli,lu agak2 dpt ape?surat ni ms fasa provoke pnyokong okay la.skang ni ptt lebih profesional.ayat kias klo boleh yg mkn dlm.ayat kias mcm ni sesuai utk bdk2 kpala bebal susah nk paham.ayat org tua mcm hadi ni,kne bg mkn dlm ayat xdirct.tp klo ayat xperli pon ok je.ak rs fasa ni mmg fail la.cara lu explain psl falsafah kpimpinan ulamak bgus.tp fasa ni,mmg yilek la...i2 pndpt aku la

    ReplyDelete
  7. Mmg patut lu x mnta tolong gua.
    Bahase omputih pon gua kantoi..
    Ni kn pulak bahase melayu..
    Kire TKO la..

    tp klu bahase myanmar, nepal, srilangka.. gua bleh mnta budak2 gua tolong terjemahkan......

    ReplyDelete
  8. Bhai AT,

    Lu kalu nak mintak gua tolong drafkan surat nak antar kat POPE gua takder hal... dulu gua blaja skolah missionary.... takder hal punya...

    Tapi... ini nak antar kat Hadi... dier reti ker baca bahasa Latin....???? hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  9. perghh... gila serius nak buat wacana ni...
    wakaka...

    nak berjuang.. mana bleh wat main2...

    kalu dah banyak lawak..
    pergh.. tak serius laa berjuang..

    wakakaka..

    wa dah nampak ciri-ciri tu..

    ada orang lain nampak??
    kalu tak nampak...ada makna tuu... wakakakaa...

    ReplyDelete
  10. followers ada 517 orang tu..
    takde nak sumbang duit ke??

    ini perjuangan ikhlas utk mereformkan PAS ni..

    takkan tak caye kot...

    aduhhhhh.. payahlaa cam ni..
    hehe.. wa bukan lu punya follower..
    wa tak yah bayar kan.?? wakaka

    ReplyDelete
  11. Sah karangan surat kau ini dapat 9 SPM yang dulu tu......
    Tengok kepala surat pun terus bagi 9.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. ha ha ha .. baik lu tulis surat layang sama TGHH kalau lu nak hantar draf cam bangkai gitu, bhai AT.

    Istiqamah & mujahadah gua rasa disegani kawan & lawan lu. Wa ingat lu & co. pasti menggoncangkan serban & jubah "mereka", soon. Very soon. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  14. hehe.. pasti menggoncangkan jubah dan serban mereka..
    hehehe...

    wakakaka...
    istiqamah? mujahadah??
    mujahadah melawan sifat keji dalam diri... yang ni kene istiqamah..
    huhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n