Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 18, 2010

Draf surat gua kepada Dr Shamsuri.

Oleh : AdukaTaruna

PAS Reform maklum kat gua beb. Dia kata SP buka pintu lagi. Gua senyum. Gua memang jahat, tak layak jadi pemimpin. Tapi member2 PAS reform ramai yang baik2. Majority mereka dapat sistem tarbiyah PAS. Mereka suruh gua serah surat.

"Sangka baik la sket, bro..."

"Yerla... yerla..."

So, gua pun draf surat nih. Nih, kalau uma baca nih, mau gua kena tempeleng nih. Uma la antara ahli PAS yang selalu ingatkan gua tentang niat. Tapi Uma memang betul beb. Banyak peristiwa yang gua lalui dan akan dilalui kalau niat tak berjaya dibersihkan dalam operasi nih.

Lepas ni, gua akan serah draf surat gua nih kepada member PAS reform yang lain. Suruh diorang repair dan tapis apa yang patut. Giler lu. Gua BM SPM 9 bhai. C++? kah kah kah. Mamat sekolah gereja tu? Nak suh abanghensem? Mampos. Surat dalam bahasa Kelantan.

Zargus?
Ebelin Ostolia?
Thisman?
Manjung?
Kepunden?
AkuBukanCalon?
Rakuban?

Ah.. mampos kena sebut semua. Last2... Edyes. Lu la tolong gua repair balik surat nih. email kat SP satu, by hand ke Pejabat PAS Jalan raja Laut satu. Nanti lu tepek bukti awam kat blog.

14 comments:

Manjungmari said...

Bro...

Lu kena pakai pos laju,, macam lu hantar kat gua tempohari..

Edyes said...

banyak nak kono repair nie bhai... lu bagi la intipati bentuk point, nanti gua siapkan surat tu...

bro, bila bab rasmi, kena serius skit la..

hamtam je la said...

bhai surat tu x yah kaizen , hantar terus je...tghh dh paham korang punyer akhlaq , dia x de hal nyer lu kene istiqomah dgn trademark tu bhai...

BukanCalon said...

wakaka.. kepala hotak lu AT..

ni bukan surat rasmi...ni surat resmi padi..semakin tunduk semakin berisi..wakaka..

wa rasa lu kena akhiri surat lu dengan serangkap pantun baru "pewwwiitt"..

BM 9?? apa kebenda lu ni AT?? memang lu anti betul ketuanan melayu sampai BM dapat 9..wakakak

oHdarLinG said...

kehkehkeh..hai saya orang baru..a/s/l please?

rakuban said...

meh sini.ak BM dpt 1.pndpt ak taktik skang ni dh silap byk ni.provoko time ura2 nk jmpe hadi.provoke pnyokong je.ms cubaa 1 n 2 tu ptt xyah publish online dulu.ini time ptt time lu julang2 n kipas2 hadi.surat ni pon surat n perli,lu agak2 dpt ape?surat ni ms fasa provoke pnyokong okay la.skang ni ptt lebih profesional.ayat kias klo boleh yg mkn dlm.ayat kias mcm ni sesuai utk bdk2 kpala bebal susah nk paham.ayat org tua mcm hadi ni,kne bg mkn dlm ayat xdirct.tp klo ayat xperli pon ok je.ak rs fasa ni mmg fail la.cara lu explain psl falsafah kpimpinan ulamak bgus.tp fasa ni,mmg yilek la...i2 pndpt aku la

kepunden said...

Mmg patut lu x mnta tolong gua.
Bahase omputih pon gua kantoi..
Ni kn pulak bahase melayu..
Kire TKO la..

tp klu bahase myanmar, nepal, srilangka.. gua bleh mnta budak2 gua tolong terjemahkan......

SysOp said...

Bhai AT,

Lu kalu nak mintak gua tolong drafkan surat nak antar kat POPE gua takder hal... dulu gua blaja skolah missionary.... takder hal punya...

Tapi... ini nak antar kat Hadi... dier reti ker baca bahasa Latin....???? hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

SearchForHeaven said...

perghh... gila serius nak buat wacana ni...
wakaka...

nak berjuang.. mana bleh wat main2...

kalu dah banyak lawak..
pergh.. tak serius laa berjuang..

wakakaka..

wa dah nampak ciri-ciri tu..

ada orang lain nampak??
kalu tak nampak...ada makna tuu... wakakakaa...

SearchForHeaven said...

followers ada 517 orang tu..
takde nak sumbang duit ke??

ini perjuangan ikhlas utk mereformkan PAS ni..

takkan tak caye kot...

aduhhhhh.. payahlaa cam ni..
hehe.. wa bukan lu punya follower..
wa tak yah bayar kan.?? wakaka

LIBERO said...

Sah karangan surat kau ini dapat 9 SPM yang dulu tu......
Tengok kepala surat pun terus bagi 9.

LIBERO said...
This comment has been removed by the author.
Hanz_Azdi said...

ha ha ha .. baik lu tulis surat layang sama TGHH kalau lu nak hantar draf cam bangkai gitu, bhai AT.

Istiqamah & mujahadah gua rasa disegani kawan & lawan lu. Wa ingat lu & co. pasti menggoncangkan serban & jubah "mereka", soon. Very soon. InsyaAllah.

SearchForHeaven said...

hehe.. pasti menggoncangkan jubah dan serban mereka..
hehehe...

wakakaka...
istiqamah? mujahadah??
mujahadah melawan sifat keji dalam diri... yang ni kene istiqamah..
huhu..