Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 4, 2010

Report polis oleh gua tak lepas la..

Oleh : AdukaTaruna

Sebenarnya, masa gua nak buat report polis pasal bunuh Nik Aziz tu, gua nak buat report polis terhadap Ketua Polis Negara sekali. Kerana mengugut rakyat Malaysia dengan keselamatan dalam negara, apabila mengancam untuk mengundurkan anggotanya bila berhadapan dengan kritikan. Benda ni siyes.

Kenyataan itu berunsur menghasut anggota polis yang cemerlang untuk turut terpengaruh membenci orang awam yang mengkritik anggota polis yang tidak cekap.

Buat kerja dengan cuai DAN buat kerja dengan cekap adalah 2 entiti yang berbeza. Kerana masalah cuai ketua Polis Malayasia telah ;

1. Mengugut rakyat Malaysia akan hal keselamatan dalam negara dengan mengancam mengundurkan anggotanya dari bertugas.

2. Menghasut, melumpuhkan semangat anggota polis untuk berkhidmat demi negara.

Tapi pakcik polis tu, bila dengar jer gua nak buat repot ke atas ketua Polis Negara, terus kol pegawai dia. Pastu suruh gua tunggu pegawai dia. Gua plak nak masuk kerja dah nih. Tungu2 punya tunggu, gua chow dulu. Tewas gua dengan masa. Takpo2...

Insyaallah... kalau Allah izinkan, gua try buat report sekali lagi. Semoga Allah mudahkan.

2 comments:

sam raspiut said...

Siyes.. lu teruskan aduka! lu buat apa yg wa dan ramai lagi tak mampu buat.. bravo!!

amat7 said...

AT ko ni semua benda ko nak report.. publisity murahan je la bro...
ko buat kerja ko da lah, xpaya nak pndai2 nak report pasal KPN...
ke ko ni ada agenda tersembunyi????..