Skip to main content

Perwakilan PAS Seremban bodoh kalau.....

Oleh : AdukaTaruna

Pertamanya, gua ucapkan terima kasih dan tahniah kepada Stopa Ali kerana berusaha sedikit sebanyak settlekan masalah puak2 PAS Seremban yang bangang nak mampos nih. Sejak tahun 2000 kena gantung sampai la ni tak selesai. Bodoh piang punya genetik. Seb baik gua gen Terengganu sama cam Cikgu Pa.

Gua malas bagi butiran sebab gua malas aibkan orang. Kena plak identiti gua si AdukaTaruna diorang dah tahu, mahu gua bertumbuk ala2 UMNO kang dengan puak2 ustaz veteran tak sedar diri nih. Kena pulak mereka aibkan gua balik. Mampos. Zaman remaja gua out bhai. Jahat seks, rokok n dadah jer gua tak buat. Huhu.

So, sebagai play safe (ngee) gua terus isytihar BODOH PALING TUKIL kepada perwakilan PAS Seremban yang sokong Hasan dan Zul (PJ N9).

Tapi kalau korang sokong gak, gua respek la pilihan demokrasi korang. Cuma lu kena respek pula la anugerah yang gua berikan kat lu orang. 2 ekor mamat tu, si Zul dan Hasan bukan jahat dari segi jenayah. Akhlak diorang kalau himpun2, jauh lebih baik dari gua nih.

Tapi 2 mangkuk ni genetik stupid paling jumud. Tak sedar diri kelemahan diri. Sekor gila pangkat, sekor emosi tak tontu halo. Butiran dalam bentuk fakta ado ni. Sampai nak lempang melempang dalam kabin time PRK Bagan Pinang itu hari. Malas gua. Gua tulis ala2 tak cerdik dulu la. Sesuai dengan tahap mangkuk2 PAS Seremban.

"PJ N9 adalah lantikan terus Presiden, AT."

Memang cantet la tu. 2-2 ekor jenis tak sodar diri. Setakat alim sampai boleh jalan atas air, tapi bodoh dalam perang, kejadah apa lantik as panglima perang? Falsafah tok nyang mano dio hambek ntah. Sosek!

Comments

  1. duka, lu tengok siapa kencing tu, merata-merata...siapa kencing siapa wo,
    http://macamoranggila.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n