Skip to main content

Member gua bunuh orang dalam mimpi.

Oleh : AdukaTaruna

Selain daripada gua selalu dapat tengok objek misteri di langit, gua juga selalu mimpi yang bukan2. Mimpi Nora Danish? Mimpi Nora Danish dah lali bai. Ni mimpi lain punya nih.

Member gua telah bunuh orang. Dia tembak orang tu. Orang tu pekerja abang kandung dia. Then, nak cover line, dia melawat la plak kat spital. Pastu, dia larikan ayah dia ke satu tempat jauh. Tak jelas sebab mimpi gua, gua ingat2 lupa. Sebab ayah dia tahu dan mudah sangat ayah mengalah kepada siasatan pihak polis walau ayah dia menyebelahi dia.

"Ayah gua demam la. Gua nak bawa g tempat special nih. Bomoh terhandal."

Skali ambulans yang nak bawak ayah dia tak boleh datang plak. Polis sekat. Ah.. sudah. Mampos gua. Pusing punya pusing, member gua kena angkut ke balai.

"Aduka.. tolong gua."

"Ah.. mampos sama lu. Lu anak beranak menyusahkan orang. Sejak zaman berzaman. Gua dah lama berbulu."

"Camni lu buat gua. Kita geng sejak kecil."

"Pale otak lu."

"Apa abang cakap ni?" Gua terjaga.

Sekali gua mimpi rupanya. Gua tengok bini gua buat muka berbulu sebab gua tidur sambil bercakap. Ak alaaa... siot jer.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n