Skip to main content

Layan Nostalgia Zaman Jahiliyah & Bunuh Syaitan...



Gua nak layan nostalgia... zaman jahiliyah sekejap.... ha..ha..ha....

Tadi kat masjid dah baca Yasin.... skang layan lagu pulak... sambil petik gitar karen... pakai headphone... kalau tidak nanti jiran sebelah pelangkung kepala gua.... perghhh....

Esok pagi kita tengok apa komen Najib Nazak.....

Selamat malam semua... selamat malam 1Malaysia... Semoga semuanya Selamat dalam usaha membunuh Syaitan... malam ni.... ha..ha..ha..... terutama sekali kepada Pakaq dan budak N9 yang merempat ke Kota Bahru..., budak bagan pinang never surrender tu... duduk diam2.. jangan nyampok dan kacau... otai2 nak bunuh setan malam ni.... terutama sekali pada kawan baik dia yang selalu hantar sms berangkai tu....

Tapi skang ni.. mamat tu dah cooldown... sms berangkai petang jumaat dah kureng sikit, mungkin sibuk study perancangan langar agaknya... ada ke patut.. nak bunuh setan pun nak pinjam handycam gua....

Al-Banjary... lu duduk diam2... apa yang lu... sengeh2 tu... pi layan janda kedai bakaq.. he..he..he...

Comments

  1. sesape yg dk men fesbuk lagi tuh insaf2 lah. dose2. jom pindah ke fesbuk mesia.

    http://myfriends2u.com/signup.php?signup_referer=sharkiesign

    function keseluruhan hampir sama jer.... jom join!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n