Skip to main content

Laporan Polis Ugutan Bunuh TGNA

Berkaitan n3 gua yang bertajuk Ramai2 Jom Buat Repot Polis, di sini gua pastekan satu laporan Polis yang gua sendiri  buat pagi tadi terhadap Pemuda Umno yang bangang nih, yang bercakap mengikut perasaan dengan akal sejengkal.


Tujuan gua buat laporan ini adalah;

1) Sebagai pengajaran kepada rakyat Malaysia supaya dengan tidak sesuka hati mengamalkan budaya ugutan terhadap sesiapa pun.

2) Sebagai mempertahankan keselamatan Tuan Guru Nik Aziz Bik Mat, secara tidak lansung jika ada perkara2 yang tidak di ingini berlaku dalam tempoh waktu ini hingga bila2 sahaja terhadap diri beliau, maka mamat ini adalah orang pertama yang kena cekup.

3) Sebagai pengajaran dan tauladan kepada mamat ini, supaya jangan berlagak dan bongkak seolah2 Malaysia ini tiada undang2.

Jadi gua menyeru kepada semua rakyat Malaysia yang terbaca n3 gua ini agar dengan inisiatif masing2 supaya pergi membuat laporan polis di atas ugutan bunuh terhadap Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.

Khususnya kepada penyokong2 dan ahli PAS sekalian, di sinilah ujian sebenar bagi lu orang semua samada lu orang benar2 WALA' kepada pemimpin atau tidak...., apakah lu orang semua jenis spesis kecut teloq yang pandai melalak dan menyalak dalam ruangan komen blog dan blog masing2.

Sanggupkah lu orang mempertahankan Mursyidul Am PAS ini..... tepuk dada tanya kepala otak lu orang sendiri.....

Setakat yang gua tau DPPP sahaja yang membuat laporan polis, dan gua yakin tiada tindakan yang akan di ambil... kerana ini laporan dari parti Pembangkang. Isu akan menjadi berbeza jika ramai individu yang turut serta... maka tekanan kepada pihak polis tidak wajar di abaikan.

Jadikan kes Aduka Taruna sebagai contoh, di mana jika ikut situasi biasa... tiada apa2 tindakan terhadap beliau dan penulisan beliau akan di abaikan. Tetapi oleh kerana desakan melampau dan laporan polis daripada ramai individu yang membuatkan beliau kantoi.

Apakah kerana puak umno mengambil pendekatan desakan tersebut salah...? Ianya tidak salah... dan kenapakah pihak Pakatan Rakyat tidak mengambil pendekatan yang sama terhadap pemuda umno ini...?

Jawapannya.... penyokong dan ahli2 partinya lembab dan bangang dalam tindakan. Hanya pandai melalak.... sahaja.... inilah peluang terbaik buat semua orang untuk mempertahankan Pemimpin PAS ini.

Aduka Taruna di tuduh MENGHINA Sultan Johor.
Mohd Safuan Hilmi membuat ugutan BUNUH...

Yang mana satu lebih berat..... Menghina atau Membunuh, lu orang semua cerdik pandaikan.... terutama sekali penyokong dan ahli PAS... fikir2 kan lah.... wala.... jangan tak wala.... cehhhh.... wala taik kucing lu orang laaaa....

p/s: Gua melalut sebab gua tak telan pil wala'... sebab itu dengan fikiran yang waras dan dengan inisiatif sendiri tanpa mewakili mana2 parti politik... gua membuat laporan polis atas dasar tanggung-jawab gua sebagai rakyat Malaysia dan dasar hormat terhadap Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat..

Comments

  1. adoiii.... terasa wa..... setakat budah hingusan tu yang ugut.... tak perlu la wa buat repot.... lain la kalau CIA ke KGB ke yang buat statement.... masa tu la wa akan bertindak... amacam kukuh tak alasan wa.... hehehe

    ReplyDelete
  2. jangan camtu tu la abg hensem..tunjukkanlah kita yang kita ni perihatin dan bersatu..

    ReplyDelete
  3. jaga2 budak tu... ulama mmg berbisa... nanti kena bala tak pasal2. kalau tak di dunia pun diakhirat pasti kena kerana biadap kat ulama

    ReplyDelete
  4. jgn2 isu ni nk divert kes budak umur 15tahun tu.sbb kes ni byk loop leh lpas ak rs,tp kes bdk 15tahun mmbabitkn nyawa..ak hrap yg dikejar dapat,yg dkendong xbciciran.ak hrap smua dpt keadilan

    ReplyDelete
  5. mane 1 yg kita kena utamakan, sultan atau nik aziz?
    dalam rukun negara pun ada cakap kite kena utamakan raja bukan pemimpin.... aduka taruna pun sama gak ngan bdk ni terlalu obses ngan corak pemikiran sendiri. dorg ni ingat negara ni xde undang2, dorang ingat undang2 kat tangan dorang, xpuas ati bunuh, hina, maki...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n