Skip to main content

Siapa Gadai Bangsa Melayu..????

Fulamak... dekat2 nak PRK Hulu Selangor ni banyak isu panas keluar..., ubn makin mengelabah beb..., hari ini MB Selangor edar kertas putih berkaitan pengadaian tanah YBK.


"Kerajaan Selangor hari ini mengedarkan kertas putih mengenai Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) kepada DUN Selangor, antara lain mendapati penggadaian 16 lot tanah bernilai lebih 100 juta kepada beberapa pihak."


Di jawap pula oleh ubn, Mohd Shamsuddin Lias (Sungai Burong) berkata, daripada tahun 1993 sehingga 2008 YBK telus mengaudit kewangan dan semua kegiatan, yang turut boleh diakses di laman webnya.


Bagaimanapun, beliau menafikan YBK menghalang proses pengauditan oleh pihak kerajaan negeri.

"Bukan halang, tetapi mereka tidak berhak. Kalau hendak audit, kena ikut saluran yang betul," katanya lagi.

Apakah kerajaan negeri Selangor sekarang ini tidak berhak untuk menjalankan pengauditan terhadap YBK..?

Apakah Sultan Selangor sudah maklum dengan segala penyelewengan yang di lakukan oleh puak umno haramjadah selama ini. Sehinggakan Baginda Bertitah sedemikian rupa.

Apa yang gua boleh bayangkan.... bekas2 menteri besar Selangor... teloq masing2 dah goyang beb.... korek..korek..korek... dedahkan semuanya sempena PRK Hulu Selangor... bagaimana rakyat Selangor di tipu oleh bekas Kera...jaan terdahulu....


Jahanam umno... Jahanam Barisan Nasional....!!!!!!! Hidup... Apco... Hidup Ketuanan Israel...!!!! ha...ha...ha.....

Comments

  1. satuuu... satuuu.. satu Malayzion!!

    AT, gen lu mana mari?? lu Apco Apco.. kena pindah dok siam nanti naya gu..

    ReplyDelete
  2. Nak ikut saluran yang betul? Umco punya saluran yg dianggap betul hanya saluran dubur sayfool je...

    ReplyDelete
  3. ~~singgah pertama kalinya disini...em..~`~

    ReplyDelete
  4. pst pst, meh sini sat dengar apa yang aku nak gosipkan... jangan cakap kuat2, tau. halimahton telah kena main + tiada dara kah? habis, jkm mangkuk buat laporan mengatakan bakal suaminya dah rogol!

    yang perasan & SO berani kongsi,

    http://tagtag.com/conspiracy2012

    *p.s. cc to all

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n