Skip to main content

Presiden PAS rasmi Kilang Guiness Stout

Oleh : Ali

Previously on "Iklan Guiness Stout di TV"

Salam Hulu Selangor. Berikutan penyiaran youtube iklan-iklan lama di stesen TV di negara pado tahun 70-an yang lampau termasuk iklan arak oleh den, Bro Poji jeles dengan den. Ha Ha Ha. Lalu dio pun nak monang lawan info dengan den dengan menyiarkan gambar-gambar klasik perasmian Kilang Guiness Stout oleh Perdana Menteri merangkap Presiden UMNO pada tahun 1966. Den pun jeles dengan Bro Poji sekarang nih. Terbakar den. Mano dio dapek gambar-gambar ni? Ini gambar zaman Pak Kaduk bai. Takpo den takkan biarkan Bro Poji monang. Ha Ha Ha. Padan muko kau UMNO!

Dengan lafaz Bismillah den rasmikan ...

Hey mangkuk, why Malaysian Guiness Stout like botol kicap? Err Mr. Prime Minister, we like to fool Malay to buy our alkoholic product

Peh. Ribuan rak-rak arak sudah sedia dijual. Kayo den bagi Melayu mabuk

Comments

  1. Ini kilang kicaplah yang berjenamo guiness....

    ReplyDelete
  2. Ntah. Tu kilang kicap la bro. Zaman dolu2 nama guiness tu asal nama brand kicap. pastu ada la sorang mamat saleh ciplak nama tu letak kat botol arak dia. Masa tu ko masih tak wujud lagi. Hahahahah



    *p/s : Kicap Guiness vs Kicap Jalin. Mana satu yg sedap?

    ReplyDelete
  3. itu kilang kicap lah..

    sapa buat tindih menindih ni (super impose)..


    baik punya bisnes...

    ReplyDelete
  4. hahahahah..., super-impose kotak yg tak tersusun dan tindeh menindih, kalau nak gempak tu baiii, buat lah real sikit, nak aku ajar keeee ?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n