Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 4, 2010

Pendirian isu ‘Rahsia Parti’ oleh PAS REFORM.



Oleh : AdukaTaruna

Dengan Nama Allah Yang Maha Ego

Pendahuluan.


Dalam kekalutan terbaru yang melanda parti terpenting umat Islam Malaysia, PAS, yakni isu Rahsia Parti, kumpulan PAS REFORM terpanggil untuk memberi penjelasan kerana menyedari betapa pentingnya isu ini perlu difahami oleh kesemua pihak.

Pertamanya dijelaskan sekali lagi, bahawa PAS REFORM berfahaman kesemua ulama Melayu adalah bodoh secara genetik. Ini merumitkan keadaan apabila falsafah Kepimpinan Asal Ulama bidaah ciptaan Melayu tersesat terlalu jauh dan dalam jemaah.

Jadi, permulaan penjelasan isu penting ini, PAS REFORM menegakkan falsafah ciptaan Allah, yakni, Falsafah Islam. Serahkan sesuatu itu kepada ahlinya, tanpa mengira kasta, latar pendidikan, bangsa dan sebagainya. Asalkan paling layak dan paling tepat, maka, dia wajar dimanfaatkan bagi kepentingan perjuangan Islam.

KEPIMPINAN ISLAM.

Apa itu rahsia parti?

Dari sini, apabila sesuatu itu diserahkan kepada asal ulama, walau bodoh seperti Hadi Awang, maka, sudah pasti beliau tidak dapat menentukan ketetapan falsafah ‘Rahsia Parti’. Beliau hanya cemerlang di atas kertas peperiksaan konsep hafal, manakala sesuatu masalah reality, gagal.

Terdapat 2 kes yang dikaitkan dengan isu ‘Rahsia Parti.’

1. Rahsia butiran lengkap keahlian PAS Tulang Besi.
2. Rahsia kerjasama / perniagaan antara parti PAS dengan syarikat luar (dedahan Kickdefella).

Kes Tulang Besi.


Kes Tulang Besi adalah satu kes yang tepat di bawah falsafah Rahsia Parti. Setiap rakyat Malaysia berhak berorganisasi secara terbuka dan juga berhak berorganisasi secara rahsia. Jika PAS gagal menjaga rahsia party seperti kes Tulang Besi, keahlian, yuran dan sebagainya, bagaimana PAS harus mendapat keahlian dari golongan yang ditekan seperti sector kerajaan dan NGO?

Jadi, kebocoran Rahsia Parti kes Tulang Besi adalah terkutuk. PAS REFORM mengambil ketetapan falsafah mengutuk, mengeji dan mencela kegagalan pihak-pihak atasan PAS yang membocorkan Rahsia Parti dalam kes Tulang Besi.

Sebab para ulama Melayu adalah terlalu stupid, kami mudahkan kes seperti seorang pengguna bank yang dibocorkan maklumat oleh bank sendiri secara terbuka. Bukan berurusan secara sulit kepada penggunanya.

Kes dedahan Kickdefella.


Tanpa menghukum sama ada benar atau salah dedahan Kickdefella, PAS REFORM menetapkan falsafah bahawa dedahan tersebut tidak jatuh di bawah ‘Rahsia Parti’. Setiap ahli parti berhak mengetahui sebarang perjalanan kerjasama atau perniagaan yang membabitkan parti mereka.

Malah sekiranya parti sehingga menjadi kerajaan secara pilihan majority, falsafah menjadi lebih besar dari ini. Setiap rakyat berhak mengetahui bentuk perniagaan yang dijalankan. Ini membabitkan hak mereka.
Penyelesaian dedahan Kickdefella.

Tanpa menetapkan dedahan Kickdefella berniat baik atau buruk, Kerajaan Kelantan harus telus. Malah lebih telus dari DAP melalui kerajaan model mereka, Pulau Pinang. Penting. Jika perlu ‘SELCAT’, maka ‘SELCATkan sahaja. Jika perlu Hisbah, maka Hisbah lah kaedahnya.

AdukaTaruna

Kumpulan PAS REFORM

4 comments:

JVJ said...

wow.. wow.. wow... bukan ahli PAS bercakap tentang nak reform PAS.. eik pelik.. pulak tu apa pulak rashianya keahlian TB sbb dia sendiri pun dedah dia ahli konongnya.. tapi rasa marah sangat sbb org tahu dia tak bayar yuran.. patutlah org tahu sbb dia ni ngako ahli PAS dan konongnya nak reform PAS, bantu PAS, benda sekecil bayar yuran supaya PAS boleh bergerak dia tak boleh bantu.. tok usah cakap pasal benda besar2 semuanya lebong belaka

dan ko pulak aduka bukannya ahli PAS apa sibuk? suka pas ah nok perintah parti dia cam mana pun..

pencatat said...

Masalah geng agama kat malaysia ni, ramai sgt (bukan semua) yg dtg drp background IQ tak berapa cemerlang. Hok yg cemerlang masuk aliran sains pahtu pegi negara omputih atau stay kat ipta tempatan amik engin, medic dsbgnya. Tinggal majoriti spm gred rendah (bukan semua) sambung STU/stam pegi Azhar. Bukan menghina, tapi realiti sistem pendidikan kat mesia ni, kerajaan Umngok dah tak buka scholarship JPA n KPM utk tarik top2 student aliran agama mcm era dr Asri, ust Zahazan n Saifulislam. Ada je alasan2 umngok ni, kesannya etc etc...

rakuban said...

parti islam mwakili Islam,imej Islam kt msia sdikit sbnyak tletak pd PAS.stkt ni ak xnmpk pon Islamnye.cth pd kbersihan negeri.sampah pon xleh nk jaga.ekonomi pon xsberape

tamingsari said...

Di Malaysia dulu amalan merahsiakan keahlian dalam organisasi diamalkan oleh Parti Komunis Malaya.Pertubuhan bawah tanah seperti kongsi gelap juga demikian. Kegagalan TB menjelaskan yuran bukan perkara besar dan ramai lagi yg begitu. Keahlian didlam organisasi yg berdaftar dibawah Pendaftar Pertubuhan bukan rahsia parti. Begitu juga,kerakyatan sesaorang di negara ini bukan rahsia negara.

Itulah,kalau kita buat musuh dalm parti kelemahan kita akan didedahkan oleh musuh. Cakap berdegar degar taik tersangkut atas gelegar.