Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 19, 2010

Parti Orang2 Kecewa...?

Satu lagi pelempang maut buat PKR..., Bendahari PKR Hulu Selangor nak masuk umno pulak dah... ehmmm.. dia ni pun kena beli dengan umno jugak ke...?

Cuba lu orang perhalusi alasannya keluar PKR dengan alasan semua katak2 yang dah melompat keluar dari PKR, ada sama ka... tarak. ha..ha..ha.... posting gua sebelum ini dah sebut..., adakah ikut skrip atau pun sememangnya ada krisis kepimpinan dalam PKR.

Sebelum ini ada suara2 yang mengatakan PKR ini parti orang2 kecewa, memang tepat sekali. Jadi lu orang bacalah alasan yang diberikan oleh mamat yang kecewa ini; 

Sebab masuk Umno.
Dr Halili juga mendakwa bahawa PKR hari ini dikuasai oleh kumpulan kecil pemimpinnya yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi-ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi oleh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya.

Sehubungan itu, beliau mendakwa bahawa sudah nyata lagi jelas, PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan “tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri.”

Sebaliknya, kata beliau, pada masa yang sama, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk membawa perubahan politik untuk Umno dan BN.

Ini, katanya, mendorong beliau terus membuat keputusan untuk menyertai Umno.
p/s: Kumpulan2 kecil dalam PKR...? Adakah sama dengan Firaun2 kecil seperti yang diperkatakan oleh Firaun Kulim...?

Ada sesiapa lagi yang kecewa dengan PKR... faham2 jelah... angkat kaki blah.... tak perlu cerita banyak... buat semak kepala jer....

(update 1334hr: Selesai posting n3 ini, masuk pulak sms dari blogger otai Perak, beliau tanya "Apa sudah jadi bro..?" Gua jawap " Jadi Haramjadah la...jawapannya.. ha..ha..ha..." )

7 comments:

abanghensem said...

wa tak heran kalau kuar PKR.... yang wa heran apasal jadi bebas atau join UMNO?..... kalau dah btol² ikhlas.... kuar PKR join la parti haluan kiri lain cam PAS ke DAP ke atau jadi bebas tapi condong pada PR.....

wa pelik bila kuar PKR kata kecewa ngan PKR tapi join UMNO.... dah tau dah UMNO n tong taik khinzir apsal join gak....

chop said...

Komen abanghensem boleh diterima dan berkesan untok kita fikir dan renongkan.

MAFIABOSS said...

Kuasa wang boleh membuatkan katak-katak melompat semakin tinggi..

saye said...

he he. tapi ada kesan gak bro kalau otai2 yang lompat. apa pun gua nak berlagak sket " kan gua dah bagitau jgn calon orang baru kluar tong taik, tengok dah hari ke 3 kempen (yang halal la) masih sibuk dok defend calon. he he

Taliban said...

pasal zaid

kalau lu punya isu Aisyah, ali zaidan & ramai lagi nak lu mintak maaf,tapi wa tak tahula zaid dah mtk maaf ke belom pasal nak saman hudud.wa tak kesah pun,cuma tgk sikap org2 pas ni ha.sonyap yo

Ahmad said...

kalau PKR tu busuk sekalipun, sebab apa diaog nak sokong UMNO dgn BN, mcmlah parti UMNO tu suci murni

masa Zaid dlm UMNO dulu, dia minum arak, UMNO senyap jer, siap lantik jadi Menteri lagi

bila dah keluar UMNO, kata dah insaf, UMNO tak boleh terima

MAFIABOSS said...

Betul tu Bro jgn calonkan orang baru kluar tong taik,tp perkara spt ini ttp berulang walaupun tlah mmbawa bnyak masalah kpd parti,smpai bila kemimpinan parti nk jd matang dn memilih calon tnpa pilih kasih..