Skip to main content

Parti Orang2 Kecewa...?

Satu lagi pelempang maut buat PKR..., Bendahari PKR Hulu Selangor nak masuk umno pulak dah... ehmmm.. dia ni pun kena beli dengan umno jugak ke...?

Cuba lu orang perhalusi alasannya keluar PKR dengan alasan semua katak2 yang dah melompat keluar dari PKR, ada sama ka... tarak. ha..ha..ha.... posting gua sebelum ini dah sebut..., adakah ikut skrip atau pun sememangnya ada krisis kepimpinan dalam PKR.

Sebelum ini ada suara2 yang mengatakan PKR ini parti orang2 kecewa, memang tepat sekali. Jadi lu orang bacalah alasan yang diberikan oleh mamat yang kecewa ini; 

Sebab masuk Umno.
Dr Halili juga mendakwa bahawa PKR hari ini dikuasai oleh kumpulan kecil pemimpinnya yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi-ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi oleh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya.

Sehubungan itu, beliau mendakwa bahawa sudah nyata lagi jelas, PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan “tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri.”

Sebaliknya, kata beliau, pada masa yang sama, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk membawa perubahan politik untuk Umno dan BN.

Ini, katanya, mendorong beliau terus membuat keputusan untuk menyertai Umno.
p/s: Kumpulan2 kecil dalam PKR...? Adakah sama dengan Firaun2 kecil seperti yang diperkatakan oleh Firaun Kulim...?

Ada sesiapa lagi yang kecewa dengan PKR... faham2 jelah... angkat kaki blah.... tak perlu cerita banyak... buat semak kepala jer....

(update 1334hr: Selesai posting n3 ini, masuk pulak sms dari blogger otai Perak, beliau tanya "Apa sudah jadi bro..?" Gua jawap " Jadi Haramjadah la...jawapannya.. ha..ha..ha..." )

Comments

  1. wa tak heran kalau kuar PKR.... yang wa heran apasal jadi bebas atau join UMNO?..... kalau dah btol² ikhlas.... kuar PKR join la parti haluan kiri lain cam PAS ke DAP ke atau jadi bebas tapi condong pada PR.....

    wa pelik bila kuar PKR kata kecewa ngan PKR tapi join UMNO.... dah tau dah UMNO n tong taik khinzir apsal join gak....

    ReplyDelete
  2. Komen abanghensem boleh diterima dan berkesan untok kita fikir dan renongkan.

    ReplyDelete
  3. Kuasa wang boleh membuatkan katak-katak melompat semakin tinggi..

    ReplyDelete
  4. he he. tapi ada kesan gak bro kalau otai2 yang lompat. apa pun gua nak berlagak sket " kan gua dah bagitau jgn calon orang baru kluar tong taik, tengok dah hari ke 3 kempen (yang halal la) masih sibuk dok defend calon. he he

    ReplyDelete
  5. pasal zaid

    kalau lu punya isu Aisyah, ali zaidan & ramai lagi nak lu mintak maaf,tapi wa tak tahula zaid dah mtk maaf ke belom pasal nak saman hudud.wa tak kesah pun,cuma tgk sikap org2 pas ni ha.sonyap yo

    ReplyDelete
  6. kalau PKR tu busuk sekalipun, sebab apa diaog nak sokong UMNO dgn BN, mcmlah parti UMNO tu suci murni

    masa Zaid dlm UMNO dulu, dia minum arak, UMNO senyap jer, siap lantik jadi Menteri lagi

    bila dah keluar UMNO, kata dah insaf, UMNO tak boleh terima

    ReplyDelete
  7. Betul tu Bro jgn calonkan orang baru kluar tong taik,tp perkara spt ini ttp berulang walaupun tlah mmbawa bnyak masalah kpd parti,smpai bila kemimpinan parti nk jd matang dn memilih calon tnpa pilih kasih..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n