Skip to main content

Kawan Den Nikah Hari Ni....

Gua ucapkan Selamat Pengantin ???? (gua pun tak tau nak sebut apa..?) Kalau pengantin baru... bujang sama bujang.

Kalau Pak Uda dan Mak Jan, apakah ungkapan yang selayaknya.... apa2 hal pun... Selamat jelah kat lu Pak Isa Samad, gua tak nak kutuk2 lu... kerana lu telah menghalalkan suatu perhubungan, lagipun mendirikan rumahtangga tu satu amalan yang mulia mengikut sunnah daripada terjebak dengan perkara maksiat, tak gitu bro...?

Yang tak sedap tu cuma jalan ceritanya sebelum lu dapatkan isteri lu sekarang ini, itu yang tak sedap dengar sikit, tapi takpa lah... itu antara lu sesama manusia dan Allah... gua tak mau campur... tambah dosa dengan lu.... ha..ha..ha...

Buat member yang selalu kacau gua tiap kali tiba hari khamis malam jumaat, esok lu jangan kacau gua... lu pergi kacau kawan senegeri dengan lu ini.... ha..ha..ha....

Comments

  1. Pak Isa Samad...selamat pengantin baru semoga berbahagia....amin..

    ReplyDelete
  2. wa baru perasan yang artikel ni dah tidak memerlukan approvel so aku pun excited lah nak baca then...

    tnb takut dengan namewee sebab tuh tiada tindakan apa2 pun?

    apa lagi, meh sue aku pulak!

    yang lebih berani daripada wartawan 360,

    http://tagtag.com/conspiracy2012

    *p.s. http://nose4news.wordpress.com/2010/04/13/the-truth-chronicles-hassans-troubles-with-the-law cc to all

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n