Skip to main content

Karamah gua dah tahap Nik Aziz beb..

Oleh : AdukaTaruna

Macam biaso la. Hari Jumaat. Poie semayang la beb. Dengan riak dan bongkaknya, gua bagitau yang gua pergi awal. Boleh dapat unta bai.. Dressing gua hari ni memang mantab siot. Baju T pemuda UMNO Seremban, kain pelikat cap mangga.

Songkok atau serban tak pakai. Rimas bai. Gua just sepit rambut panjang gua kat atas kepala. Bidaah ni bai.
Kalau pergi Perlis memang kompom tak lepas masuk masjid.

Pergi awal yang bestnya gua boleh pilih parking ikut suka. Gua port kete buruk gua kat bawah satu pokok. Then jalan kaki kira2 50 meter ke masjid. Masjid Pancor Padang Tembak. Taubat gua parking dalam masjid dah bai. Memang kompom balik nanti gua saing2 dengan Tok Siak. Tok Siak dah kunci masjid baru gua lepas keluar. Niamakahai.

Hari panas woo... gua menapak dengan silipar Nike cap Rantau Panjang menuju ke masjid. Memang sah gua dapat unta hari tu. Sebab lebih kurang 8 orang jer yang dah ada dalam masjid. Gua port selipar Nike gua menghala ke arah luar. So, time balik kang, tak payah gua terkial2 pusing badan nak sarung selipar.

Pendek cerita settle semayang Jomaat. Orang pun berpusu-pusu keluar. Ada 2 fasa time berpusu keluar. Satu lepas salam, satu lepas habis doa. Sebagai penerima anugerah unta, dah tentu gua kena jaga reputasi bai. Gua keluar time fasa kedua. Ini pemuda UMNO Seremban ni beb. Warak giler gua hari nih.

Sampai kat tempat selipar gua, gua tengok dah ghaib. Ish... Isa Samad punyo selipar. Takan beliau balik tak tunggu gua kot. Gua carik dan lihat dengan penuh fokus. Tinjau2 bawah longkang, bawah kereta Pak Imam. Takdo. Musykil nih. Takan selipar pun kono tarik kek penarik selipar. Gua beli cash tu bai.

"Napo we?" Sekor brader sebelah sound gua.

"Selipar saya balik sendiri la bang."

"Hah?!"

Terkejut dia. Lepas 4-5 second baru dia gelak. Tionaseng. Gelak punya gelak, hambek ngko! Selipar dia pun balik sendiri gak. Kah kah kah. Padan muka lu, padan muka gua. Habes caner nih.

"Ado kak tempak wuduk segho.." Brader tu berlalu ke tempat wuduk. Lu cari la sampai kiamat bro.. gua nak balik nih.

Hari panas. Tanah yang bertatahkan tar ni panas siot. Kalau gua pecah telur, mau masak nih. Releks. Penerima anugerah unta harus menten cool. Gua menapak ke arah kereta gua. 50 meter tu wo. Huaaaaaaaa.... bangang punya owner kete. Siapa la suruh parking jauh2 macam tuh. Karamah gua dah tahap Nik Aziz dah ni. Sampai selipar gua pun nak rembat.

Baru 10 meter, gua dah tak tahan dah. Panas macam api neraka siot. Insap gua. Gua terus jengket tumit menghala ke rumput. Rumput pon panas! Nate bewok!

"Bro.. bro..." Gua dah hilang akal. Gua tahan sekor brother naik EX5. No plat Kelantan. Dia berhenti. Nasib baik dia berhenti. Padahal gua pakai baju gambar Mat Hasan ni bai.

"Nok tumpe ko?"

"Bro.. gua tumpang bro. Panas pulak jalan nih. Selipar gua kena rembat la."

Dia tengok kaki gua, tengok muka gua, pastu tahan gelak. Ado yang kono lompang dopan masjid ni kang.

"Boleh... boleh. Naik la." Brother tu kecek luar dengan gua siot. Macam gampang bunyinya. Kah kah kah. Sebijik macam AbangHensem speaking BI.

Masuk gear 1. Press minyak. Vroom..

"Nak kelik mano we?"

Masuk gear 2. Baru nak sambung minyak,

"Ok bro. Sampai sini jer. Ni kereta gua. Panas tak tahan nak jalan."

"Ha?"

Comments

  1. ~~~sedang di pahami...~~
    ~~`maksudnya~~

    ReplyDelete
  2. bro.... lu tau ke 'nate bewok' tu maksud apa..... lu jangna main redah jer bor......

    ceh!!! lu kutuk wa skeping yer.... lu mana tau bro.... orang lain selalu puji wa bila wa skeping english orang ingat wa cakap german.... hebat tak wa....

    ReplyDelete
  3. haha,

    karamah ye lah..
    kifarah ade la..haha

    ReplyDelete
  4. ek ellehhh!!!!!!!!!!!
    cerita tahape-hape....
    ayat pon tak best...

    ReplyDelete
  5. adus... hebatlaa entry nie, boleh buat cerita raja lawak

    ReplyDelete
  6. lu memang siot la bro. bukan stakat airmata aku meleleh. sampai terkencing-kencing aku ko buat nie.

    ReplyDelete
  7. Erkkk! Mental illness maybe ...
    Huuhuh..Patut la ayat macam orang kurang cerdik nie la yang kena sumbat ke dalam tu..
    Kesian kat ko..

    ReplyDelete
  8. kenapa nak libatkan nik aziz dalam cerita hang nih? pelik btul r............

    ReplyDelete
  9. bro aduka...gua baru balik dari hulu slgr..

    gua nk tnya, geng2 pas reform ada wat risalah menilak zaid jadi calon x??sbb kat sana, byk gila risalah provokasi yg memakai nama pas reform..

    harap lu ambik perhatian isu ni

    ReplyDelete
  10. alah... dengan pelbagai janji + kelebihan yang ada pada bn (kerajaan pusat), mereka cuma menang tipis? get ready for pru 13 kelak & petanda umno akan berkubur kemungkinan besar!

    semoga sayonara selamanya, amin.

    MAL +60128624623
    http://tagtag.com/conspiracy2012

    *P.S. CC 2 ALL INCLUDE JEWS OVERSEAS

    ReplyDelete
  11. Gwa bajet lu nih spesis hyper-aktif + kreatif...
    Lu hari2 kedarah pil kuda kehape, bro?
    mueheheheheheheheheheheheheheheh

    ReplyDelete
  12. Gwa bajet lu nih spesis hyper-aktif + kreatif...
    Lu hari2 kedarah pil kuda kehape, bro?
    mueheheheheheheheheheheheheheheh

    ReplyDelete
  13. gua nak menyibuk kat sini jap:
    PRU 2008: 6000 orang yang undi BN utk ADUN undi PKR untuk Parlimen= che det ckp pasal protes kat Pak lah.

    25 apr 2010 : 4000 masih kekal undi PKR= sudah ada keyakinan pada k'jaan negeri, walau macam "dilupakan" 2 tahun. harap lepas ni Khalid jangan lupa lagi la ye. kalau terus buat kerja mgkn PRU akan datang boleh menang balik,

    ReplyDelete
  14. Selipar hilang ek ? Cuba call Ibrahim Ali. Hari tu dia janji nak hadiah beribu2 selipar kat Tony Blair tapi tak jadi. Mungkin masih ada tersimpan di pejabat Perkasa.

    ReplyDelete
  15. Kebangkitan Empayar Melayu Malaka, Takkan Melayu Hilang Di Dunia http://1asalama.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n