Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 23, 2010

Karamah gua dah tahap Nik Aziz beb..

Oleh : AdukaTaruna

Macam biaso la. Hari Jumaat. Poie semayang la beb. Dengan riak dan bongkaknya, gua bagitau yang gua pergi awal. Boleh dapat unta bai.. Dressing gua hari ni memang mantab siot. Baju T pemuda UMNO Seremban, kain pelikat cap mangga.

Songkok atau serban tak pakai. Rimas bai. Gua just sepit rambut panjang gua kat atas kepala. Bidaah ni bai.
Kalau pergi Perlis memang kompom tak lepas masuk masjid.

Pergi awal yang bestnya gua boleh pilih parking ikut suka. Gua port kete buruk gua kat bawah satu pokok. Then jalan kaki kira2 50 meter ke masjid. Masjid Pancor Padang Tembak. Taubat gua parking dalam masjid dah bai. Memang kompom balik nanti gua saing2 dengan Tok Siak. Tok Siak dah kunci masjid baru gua lepas keluar. Niamakahai.

Hari panas woo... gua menapak dengan silipar Nike cap Rantau Panjang menuju ke masjid. Memang sah gua dapat unta hari tu. Sebab lebih kurang 8 orang jer yang dah ada dalam masjid. Gua port selipar Nike gua menghala ke arah luar. So, time balik kang, tak payah gua terkial2 pusing badan nak sarung selipar.

Pendek cerita settle semayang Jomaat. Orang pun berpusu-pusu keluar. Ada 2 fasa time berpusu keluar. Satu lepas salam, satu lepas habis doa. Sebagai penerima anugerah unta, dah tentu gua kena jaga reputasi bai. Gua keluar time fasa kedua. Ini pemuda UMNO Seremban ni beb. Warak giler gua hari nih.

Sampai kat tempat selipar gua, gua tengok dah ghaib. Ish... Isa Samad punyo selipar. Takan beliau balik tak tunggu gua kot. Gua carik dan lihat dengan penuh fokus. Tinjau2 bawah longkang, bawah kereta Pak Imam. Takdo. Musykil nih. Takan selipar pun kono tarik kek penarik selipar. Gua beli cash tu bai.

"Napo we?" Sekor brader sebelah sound gua.

"Selipar saya balik sendiri la bang."

"Hah?!"

Terkejut dia. Lepas 4-5 second baru dia gelak. Tionaseng. Gelak punya gelak, hambek ngko! Selipar dia pun balik sendiri gak. Kah kah kah. Padan muka lu, padan muka gua. Habes caner nih.

"Ado kak tempak wuduk segho.." Brader tu berlalu ke tempat wuduk. Lu cari la sampai kiamat bro.. gua nak balik nih.

Hari panas. Tanah yang bertatahkan tar ni panas siot. Kalau gua pecah telur, mau masak nih. Releks. Penerima anugerah unta harus menten cool. Gua menapak ke arah kereta gua. 50 meter tu wo. Huaaaaaaaa.... bangang punya owner kete. Siapa la suruh parking jauh2 macam tuh. Karamah gua dah tahap Nik Aziz dah ni. Sampai selipar gua pun nak rembat.

Baru 10 meter, gua dah tak tahan dah. Panas macam api neraka siot. Insap gua. Gua terus jengket tumit menghala ke rumput. Rumput pon panas! Nate bewok!

"Bro.. bro..." Gua dah hilang akal. Gua tahan sekor brother naik EX5. No plat Kelantan. Dia berhenti. Nasib baik dia berhenti. Padahal gua pakai baju gambar Mat Hasan ni bai.

"Nok tumpe ko?"

"Bro.. gua tumpang bro. Panas pulak jalan nih. Selipar gua kena rembat la."

Dia tengok kaki gua, tengok muka gua, pastu tahan gelak. Ado yang kono lompang dopan masjid ni kang.

"Boleh... boleh. Naik la." Brother tu kecek luar dengan gua siot. Macam gampang bunyinya. Kah kah kah. Sebijik macam AbangHensem speaking BI.

Masuk gear 1. Press minyak. Vroom..

"Nak kelik mano we?"

Masuk gear 2. Baru nak sambung minyak,

"Ok bro. Sampai sini jer. Ni kereta gua. Panas tak tahan nak jalan."

"Ha?"

16 comments:

mimi said...

~~~sedang di pahami...~~
~~`maksudnya~~

abanghensem said...

bro.... lu tau ke 'nate bewok' tu maksud apa..... lu jangna main redah jer bor......

ceh!!! lu kutuk wa skeping yer.... lu mana tau bro.... orang lain selalu puji wa bila wa skeping english orang ingat wa cakap german.... hebat tak wa....

Xenan said...

haha,

karamah ye lah..
kifarah ade la..haha

Safwa Khaleedah said...

ek ellehhh!!!!!!!!!!!
cerita tahape-hape....
ayat pon tak best...

Tentera Islam said...

adus... hebatlaa entry nie, boleh buat cerita raja lawak

Bingai @ Bangang said...

lu memang siot la bro. bukan stakat airmata aku meleleh. sampai terkencing-kencing aku ko buat nie.

RITZ @RCHIDESIGN STUDIO said...

Erkkk! Mental illness maybe ...
Huuhuh..Patut la ayat macam orang kurang cerdik nie la yang kena sumbat ke dalam tu..
Kesian kat ko..

pembela_rakyat said...

kenapa nak libatkan nik aziz dalam cerita hang nih? pelik btul r............

IrfAn al-KeiLani said...

bro aduka...gua baru balik dari hulu slgr..

gua nk tnya, geng2 pas reform ada wat risalah menilak zaid jadi calon x??sbb kat sana, byk gila risalah provokasi yg memakai nama pas reform..

harap lu ambik perhatian isu ni

ibnu marzuki al firdaus said...

alah... dengan pelbagai janji + kelebihan yang ada pada bn (kerajaan pusat), mereka cuma menang tipis? get ready for pru 13 kelak & petanda umno akan berkubur kemungkinan besar!

semoga sayonara selamanya, amin.

MAL +60128624623
http://tagtag.com/conspiracy2012

*P.S. CC 2 ALL INCLUDE JEWS OVERSEAS

MastaRocka said...

Gwa bajet lu nih spesis hyper-aktif + kreatif...
Lu hari2 kedarah pil kuda kehape, bro?
mueheheheheheheheheheheheheheheh

MastaRocka said...

Gwa bajet lu nih spesis hyper-aktif + kreatif...
Lu hari2 kedarah pil kuda kehape, bro?
mueheheheheheheheheheheheheheheh

saye said...

gua nak menyibuk kat sini jap:
PRU 2008: 6000 orang yang undi BN utk ADUN undi PKR untuk Parlimen= che det ckp pasal protes kat Pak lah.

25 apr 2010 : 4000 masih kekal undi PKR= sudah ada keyakinan pada k'jaan negeri, walau macam "dilupakan" 2 tahun. harap lepas ni Khalid jangan lupa lagi la ye. kalau terus buat kerja mgkn PRU akan datang boleh menang balik,

Yanaam said...

Selipar hilang ek ? Cuba call Ibrahim Ali. Hari tu dia janji nak hadiah beribu2 selipar kat Tony Blair tapi tak jadi. Mungkin masih ada tersimpan di pejabat Perkasa.

Mahadaya said...

Kebangkitan Empayar Melayu Malaka, Takkan Melayu Hilang Di Dunia http://1asalama.blogspot.com

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體