Skip to main content

Gua tak setuju Zaid jadi calon.

Oleh : AdukaTaruna

Dalam tajuk kelulusan ujian, memang gua tak setuju Zaid jadi calon. Tapi dalam tajuk lain, mungkin wajar letakkan Zaid.

Pada gua, Zaid masih baru dalam arena rakyat. Berapa banyak dia lepas ujian dalam pelbagai bentuk sebagai pemimpin rakyat yang dimusuhi segala agensi kerajaan?

Mana boleh manusia itu angkat tangan dan mengatakan dia beriman, sedangkan dia tidak diuji? Mana boleh Zaid serah borang PKR dan terus jadi calon melangkah para pejuang asal sedangkan dia masih belum diuji?

Gua bukan sangka buruk, tapi menegakkan falsafah Islam dalam tajuk kecil ini. Zaid tak perlu jadi calon untuk sumbangkan jasa kepada kami. Tak perlu.... setiap amanah harus diserahkan kepada ahli.

Pendapat gua.

Comments

  1. Apa la lu aduka taruna. Zaid la layak. Dia dah kena sembur dgn fru dah haritu. Hahaha. Cuba lu kasi 2-3 nama yang layak selain dia? Kalo calon cikai2 org xmau undi la takut lompat parti..huhu

    ReplyDelete
  2. salam at.
    bagi ana , diantara ramai2 gerombolan PKR tu rasanya zaid tu kira ok la setanding dgn yg lain2 tu. yg lain2 banyak mcm hampeh gk. sama la dgn PAS pun , ms belum jadi wakil rakyat amboi bukan main, bila dah jadi wakil rakyat sombong dan memonteng je memanjang mcm nasha tu.

    ReplyDelete
  3. bagi gua susah bro nak defend orang dah lama dalam tong taik (UMNO)ni.pastu baru sangat keluarnye

    dia ni masa dia bagi pampasan kat Hakim, bila ada org umno tak setuju habih kuar semua buruk dia, gua tak tau la betul ke tak tapi memang susah la nak defend kalau kena serang peribadi
    gua penah dengar ada org bagtau nak kuarkan gambar dia dengan mini bar kat umah, tak tau betul ke tak

    pilih yang bersih la, biar masa kempen sibuk dengan perancangan pembangunan ummah, pembersihan amalan korup. bukan dok sibuk mempertahankan diri.
    2cents

    ReplyDelete
  4. 2nd time komen

    just nak bg clear.. ko tau x..zaid tu.. merupakn antara tokoh pembela hak asasi yg hebat woo..
    xpercaya pi buka wikepedia...

    so, kalau xkenal backgroun org, jn main cakap...

    ko ingt ko duduk n9 tu, negeri paling besar arr..kesian..

    ReplyDelete
  5. -WA stuju ngan saye, zaid bru sgt kuar dr tong taik, kna amik mase gak utk brsihkan kuman2 yg msih melekat..mamat nie blum seswai lg ar brtnding, lbih2 lg area hulu selangor majoritinya rmai pnduduk2 kg yg kekurangan maklumat..senang diekploitasi..zaid mayb seswai brtnding di area2 urban or sub-urban..

    -PR kena plih calon yg x trlalu elit sgt, mayb pilih calon yg agak kekmpungan skit gaye die, yg mmg dah biase ngan org kg, kalo calon pkr wa rase ust badrul amin mayb seswai kot..tp kalu pkr xde calon yg seswai, bg je la kt rakan2 yg lain..jgn disebabkn kerusi trsebut asalnye kerusi pkr, smpai bila2 pun jd hakmilik pkr..

    ReplyDelete
  6. ngeee..
    ana nk menyampuk sekali lagi. bg ana org2 dkt sini boleh dikira pemikiran tahap felda gak la. disini kalau letak beruk pakai baju dacing pun beruk tu boleh menang .. buktinya ust ismail khamus leh tertonggeng dgn hindu sekor tu.

    jd mmg best kalau ltk ust badrul tapi tu la. bg kita yg cerdik ni mmg la nk ust badrul tu.

    tp malangnya org2 dkt sini tahap dia boleh dikatakan tahap felda

    jadi untuk merubah pemikiran mereka ni hendaklah org mcm diorg gk.

    jd bekas menteri tu elok la untuk memecah kepala hotak mereka tu.

    adun yg lepas pun bekas tim. menteri besar.

    jd kalau salah ni ana mintak mahap .. ngee...

    ReplyDelete
  7. Hang suma jgn lupa pulak.
    Geng PKR ni kebanyakan nya keluaq dari tong taik UMNO & BN gak. Anwar tu mai dari mana....
    So, bagi gua letak sapa pon tak apa. Depa tetap bawak idologi UMNO & BN...
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    ni yang depa mau...
    nak bela rakyat...
    PAS ja boleh caya....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n