Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 1, 2010

Gua tak setuju Zaid jadi calon.

Oleh : AdukaTaruna

Dalam tajuk kelulusan ujian, memang gua tak setuju Zaid jadi calon. Tapi dalam tajuk lain, mungkin wajar letakkan Zaid.

Pada gua, Zaid masih baru dalam arena rakyat. Berapa banyak dia lepas ujian dalam pelbagai bentuk sebagai pemimpin rakyat yang dimusuhi segala agensi kerajaan?

Mana boleh manusia itu angkat tangan dan mengatakan dia beriman, sedangkan dia tidak diuji? Mana boleh Zaid serah borang PKR dan terus jadi calon melangkah para pejuang asal sedangkan dia masih belum diuji?

Gua bukan sangka buruk, tapi menegakkan falsafah Islam dalam tajuk kecil ini. Zaid tak perlu jadi calon untuk sumbangkan jasa kepada kami. Tak perlu.... setiap amanah harus diserahkan kepada ahli.

Pendapat gua.

7 comments:

Love Perak said...

Apa la lu aduka taruna. Zaid la layak. Dia dah kena sembur dgn fru dah haritu. Hahaha. Cuba lu kasi 2-3 nama yang layak selain dia? Kalo calon cikai2 org xmau undi la takut lompat parti..huhu

omar said...

salam at.
bagi ana , diantara ramai2 gerombolan PKR tu rasanya zaid tu kira ok la setanding dgn yg lain2 tu. yg lain2 banyak mcm hampeh gk. sama la dgn PAS pun , ms belum jadi wakil rakyat amboi bukan main, bila dah jadi wakil rakyat sombong dan memonteng je memanjang mcm nasha tu.

saye said...

bagi gua susah bro nak defend orang dah lama dalam tong taik (UMNO)ni.pastu baru sangat keluarnye

dia ni masa dia bagi pampasan kat Hakim, bila ada org umno tak setuju habih kuar semua buruk dia, gua tak tau la betul ke tak tapi memang susah la nak defend kalau kena serang peribadi
gua penah dengar ada org bagtau nak kuarkan gambar dia dengan mini bar kat umah, tak tau betul ke tak

pilih yang bersih la, biar masa kempen sibuk dengan perancangan pembangunan ummah, pembersihan amalan korup. bukan dok sibuk mempertahankan diri.
2cents

terry bogart said...

2nd time komen

just nak bg clear.. ko tau x..zaid tu.. merupakn antara tokoh pembela hak asasi yg hebat woo..
xpercaya pi buka wikepedia...

so, kalau xkenal backgroun org, jn main cakap...

ko ingt ko duduk n9 tu, negeri paling besar arr..kesian..

zargus2702 said...

-WA stuju ngan saye, zaid bru sgt kuar dr tong taik, kna amik mase gak utk brsihkan kuman2 yg msih melekat..mamat nie blum seswai lg ar brtnding, lbih2 lg area hulu selangor majoritinya rmai pnduduk2 kg yg kekurangan maklumat..senang diekploitasi..zaid mayb seswai brtnding di area2 urban or sub-urban..

-PR kena plih calon yg x trlalu elit sgt, mayb pilih calon yg agak kekmpungan skit gaye die, yg mmg dah biase ngan org kg, kalo calon pkr wa rase ust badrul amin mayb seswai kot..tp kalu pkr xde calon yg seswai, bg je la kt rakan2 yg lain..jgn disebabkn kerusi trsebut asalnye kerusi pkr, smpai bila2 pun jd hakmilik pkr..

omar said...

ngeee..
ana nk menyampuk sekali lagi. bg ana org2 dkt sini boleh dikira pemikiran tahap felda gak la. disini kalau letak beruk pakai baju dacing pun beruk tu boleh menang .. buktinya ust ismail khamus leh tertonggeng dgn hindu sekor tu.

jd mmg best kalau ltk ust badrul tapi tu la. bg kita yg cerdik ni mmg la nk ust badrul tu.

tp malangnya org2 dkt sini tahap dia boleh dikatakan tahap felda

jadi untuk merubah pemikiran mereka ni hendaklah org mcm diorg gk.

jd bekas menteri tu elok la untuk memecah kepala hotak mereka tu.

adun yg lepas pun bekas tim. menteri besar.

jd kalau salah ni ana mintak mahap .. ngee...

kepunden said...

Hang suma jgn lupa pulak.
Geng PKR ni kebanyakan nya keluaq dari tong taik UMNO & BN gak. Anwar tu mai dari mana....
So, bagi gua letak sapa pon tak apa. Depa tetap bawak idologi UMNO & BN...
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
ni yang depa mau...
nak bela rakyat...
PAS ja boleh caya....