Skip to main content

Exco Kelantan kena kencing dengan budak2...

Ekelee.. dengan budak2 pun kena kencing ke? Haduii... patutla Melayu kena jajah bertubi2..

Exco tidak sangka ikut lawatan kerabat diraja palsu

"Hello.. semekom. Yen.."

"Ha.. Ngah.. den kek Sabah la.."

"Apo gilo kau buek sano?"

"Kojo bai.."

"Weih... orang ghumah kau molotop bilo?"

"Bulan 5 ni insyaallah.."

"Den nak tanya nih... ekau plan bini kau bersalin kek Kelantan ko kek Kajang?"

"Apsal?"

"Kalau anak kau no IC Kelantan, dia tahap penjajah bai.. kalau IC bukan Kelantan tahap dijajah?"

"Ha?"

"IC Kelantan boleh beli tanah Kelantan dan tanah bukan Kelantan bai.. kalau IC lain tak boleh beli tanah Kelantan."

Comments

  1. wa sambung...

    apa lu ingat exco kelantan cerdik sangat ke.... anak lu IC kelantan tapi lu ic minang mana bleh buek beli tanah gak bhai.... lain la kalau lu pujuk mertua lu tukar nama tanah pusaka kat anak lu... tu lain citer la.... dak pun lu buat surat letterhead istana..... katakan lu ni kerabat istana mana² negeri... komfem bukan jer tanah lu dpat.... istana sebijik pun lu dapat bro.....

    ReplyDelete
  2. Sudah menjadi trend., mana mana bolger lpeh kena kurung atau kena rantai besi.,mereka akan bercakap atau menulis atau otak dalam kepala mereka akan merangka bagaimana nak kutuk Kelantan,Exco atau mana mana yang berkaitan dengan nya.,malah ada yang sanggup mempertikaikan kewibawaan TGNA.

    Mungkin sewaktu di dalam.... mereka sudah dapat kunci surga, maka mereka sangup berbuat sedemikian rupa.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  3. hahaha,

    anugerah pembaca bengap leh kasi kat indraputra jugak..yeahh.

    tahniah2

    ReplyDelete
  4. Adat perpatih keturunan dinasabkan sebelah omak. Tahniah dari akak.

    ReplyDelete
  5. kah kah kah .....

    oiiii indraputra.... orang menyindir pun tak paham ke.... ni mesti budak baru nak main blog ni..... kahkahkah

    ReplyDelete
  6. wakakakakaa.. ada jugak penghibur seperti indraputra80 neh. malin dah takder, ntah2 malin dah apgred jadik indraputra. ngeee...

    ReplyDelete
  7. indraputra mesti jenis sikat rambut belah tepi

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n