Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 23, 2010

Menyampah habes gua dengan negeri Nik Aziz.

Oleh : AdukaTaruna

Hujung bulan ni gua pulang ke pangkuan negeri Ketuanan Melayu gua. Negeri Sembilan. Gua blah dari negeri Ketuanan DAP, Serambi Mekah. Menyampah habis gua dengan negeri Nik Aziz ni. Serba seri tak Melayu.

Di negeri Ketunan Melayu gua, N9, semua yang berniaga Melayu bhai.. mana nak dapat kat negeri Nik Aziz? Lu masuk Pasar Besar Seremban, semua orang Melayu. Semua cakap dialek nogori. Lu pergi Pasar Siti Khatijah nu... tengok.... semua bangsa DAP bhai... bodo piang punya Nik Aziz. Tu belum citer peniaga kat Wakaf Che Yeh lagi tuh. Dah macam Petaling Street dah gua tengok. Cuma peniaga2 Cina Wakaf Che Yeh tak langsi macam peniaga2 Melayu Petaling Street jer beb.

Kalau pergi pergi ke kawasan pendalaman hutan belantara majoriti Melayu AF, Mangga, URTV macam Palong, Pasoh, Rembau, Jelebu plak... majority Melayu di stu, ekomoni mereka dipegang oleh Melayu juga beb. Negeri Ketuanan Melayu sejati. Adat Pepatih Khak Ptuih namanya..

Dah lama gua tak rasai kelapangan Jumaat yang cuti di Negeri Ketuanan Melayu gua. Negeri Sembilan. Pagi yang releks.... tak kelam-kabut nak kejar masa, jem, jemput anak, etc. Datang awal ke masjid (tapi mengantuk sebab kutbah kecek Kelate), habis boleh releks2 tak perlu kejar ke tempat kerja. N9 memang negeri Ketuanan Melayu sejati. Bentuk Institusi Keluarga melalui Perayaan Hari Jumaah setiap minggu adalah satu module terbaik.

Fakap punya British. Lu boleh gelak guling2 plak baca N3 gua nih. Gua tahu la bangsa gua ni bodoh tahap tukil.

Pulang ke Seremban.

Sebab gua menyampah dengan negeri Ketuanan Serambi Mekah ni, gua pulang ke negeri Ketunan Melayu hujung bulan ni beb. 31 Mac 2010 sebutan kes gua. Pukul 9 pagi di Mahkamah Seksyen Seremban 2. Sesiapa nak join gua, gua ucapkan terima kasih. Makan dan minum Ali Bagan Utama belanja, lu orang bayar sendiri. Hua3...

Penghargaan.

Terima kasih kepada memember gua di seluruh Malaysia kerana membantu gua. Kek kampung sendiri ado, Kelantan ado, Perak ado, Sabah ado, dalam laut pun ado (Dugong).. ah.. mampos la kalau nak tulis semua. Gua kat cc ni bhai.. kena bayar.

Kepada yang ingin bersama, 31.3.2010, pukul 9 pagi, gua ucapkan terima kasih. Waktu bekerja tu bhai... apa pun, doakan gua, jumpa di sana.

Adat orang menentang arus, penjenayah di masa sekarang, berjasa di masa depan. Insyaallah.

Chow...

17 comments:

Manjungmari said...

Salam...

Moga-moga tiado kes yang disabitkan ke atas kau.., Insyaallah.

abanghensem said...

wa rasa pun lu lepas la.... kes lu ni buat menyemak kes mahkamah jer.... dah la kes² lama berlambak lagi tak setel... nyusahkan orang sungguh orang negeri TGNA ni....

perunding said...

Bukan setakat tuh aduka, kat shah alam ke,gombak ke, sungai buloh ke, kola lompo ke...yg berniaga tuh majoriti orang kelate jugak...kalau harap specis lain...tak tau lah..

kalau dalam kelatae pulak bukan setakat yg tuan aduka sebut je...
shop lot, ladang getah, kebun getah, buahan,sawit,padi,ikan sangkar,ikan laut,nelayan ...semua orang MELAYUUUUUUU!!!!!!

berbanding dengan Pahang negeri ku...sawah seluas mata memandang TERBIAR..
segala jenis kebun,ladang dari Triang sampai ke negori kau...
dari karak,raub sampai gombak semuanya dimiliki oleh.......jeng jeng jeng SIAPA?????

namun orang tetap kata parti dot dot dot pejuang bangsa melayu.

Corong Kita said...

laaaaa.... Balik gak ko ke n9, negri asal yg byk puaka niyang rapik a.k.a kakmah. Ko balik naik apa? Jambatan smua dah kena bakar, siot punya anak yatimians punya keje la tu. Byk betul buku donggeng yg aku baca.

Sepanjang ko kat negri serambi mekah tu, ada tak ko pegi jalan ke tmpat pembiakan baka katak spesies pandai bercakap? Katak jantan baka pasir gold ada sekor je lagi yg tinggal buat benih. Katak ni ada saham judi.

Bro, insyaallah selamat....

mira amair said...

tarikh besday aku tu..

mba said...

tu..laa.kau jang..den dah koba..an dulu2 lai...jangan buek...jangan buek...tapi ekau tu tongka bebona..hah ekau jawab laa...sendiri jang oii!!elok2 ekau duduk seromban..ekau poi ke kelantan plak..tah apo bincek eh ekau buek kek sinun tu...nak kato..an banggang kang ekau marah..tapi tu..laaa..tak ado kojo cari kojo..tak doso cari doso...

JangAnakPakNgahAmat-Jelobu N9

ibnu marzuki al firdaus said...

N.AJIS LAH...

DIA ANTI KAHWIN BUDAK PADAHAL TAK SALAH JIKA IKUT ISLAM NABI BUKAN BABI?

TAK SEMESTINYA FAKAP, BUKTINYA SUDIN TAK JOLOK PUN BUDAK TUH!

Srikandi said...

Jang, Kelantan tu 99% orang Melayu. Itupun cino masih menguasai ekonomi. x leh banding kan dgn negeri kito yang ramai cino dgn koling. Lg satu orang Kelantan meniago sbb x do kojo. Negeri kito kilang melampuh. Den tak gomar amek nogori nik aziz tu sbb kotor, air bekarat. Pulak tu orang eh garang2 begaduh yo kojo eh.

Taliban said...

good luck bro!

ibnu marzuki al firdaus said...

YB NAMEWEE ,

SAYA INGIN MENGADU BAHWA ISLAM MALAYSIA ADALAH BUKAN YANG ASLI PUNYA... IANYA TELAH DIUBAH SUAI DEMI MENJAGA HATI PARA PELABUR YAHUDI SAMPAI DITURUNKAN BALA OLEH ALLAH? JIKA TAK, KENAPA ADA KONFLIK ANTARA DULU DENGAN SEKARANG!

HARAP TUAN DAPAT MEMBEBASKAN KAMI DARIPADA MEREKA DENGAN APA CARA SEKALIPUN. SEKIAN, HARAP MAKLUM.

YANG SEDIH DENGAN MUSLIM KINI,

MAL +60128624623
http://tagtag.com/conspiracy2012

*P.S. CC TO ALL EVEN OVERSEA JEW.

Gedung Akal said...

Kah..kah..kah..Melayu hina Sultan kena dakwa..kah..kah..Melayu hina Islam tak pe lah...tak kisah pun...kah..kah..kah..hina nabi..nabi dah mati...jauh pulak tu...kah..kah.kha buat per kau hina sultan...pergilah hina nik aziz ke....anwar ke...atau hina nabi dan rasul-rasul yang lain ...termasuklha Rasul Melayu...yang ko pi hina sultan mati buat apa..kah..kah.kkaha

Satu lagi aku nak tyegur...kau ni budak muda yang rasa hebat kan? tapi pancaran himah kuranglah...wahai anak muda. Jadilah bijak dan berhemah...jangan jadi bebal takdak sapa nak pakai akal dan kehebatan ilmu kau wahai anak muda.
Marilah ku ajar agar jadi dewasa dan keluar dari kebebalan...
Kah...kah..kah.Melayu tak patut jadi bebal selamanya!

kedah online ™ said...

salam..

1. gua doakan semoga tiada kes yang disabitkan ke atas ko..

2. gua nk mintak satu benda.bleh tolong link blog gua disini.

http://kedah-online.blogspot.com

3. harap permintaan gua ditunaikan tq..

Daboi said...

Takdo kojo cari kojo..
Alahai jang apalah bebal sangat ko ni..Pi hina orng dah ninggal,apa dulu sedara mara koa ninggal ado org hina ke..hehehe
Aku pelik betul lah dgan ko ni,tahap kesedaran koa lansung tak ada,takdapek den nak nolong nye haaa..
Harap tiada kes dan koa boleh bebas..
Tapi tak bebas dari org belah selatan kah kah kah..

ibnu marzuki al firdaus said...

awat depa cerita benda lapuk pasal orang dah mampos pulak ni?

update sikitlah, woi!

kang ada gak wa bagi penamparq on behalf of AT...

dap said...

Gua nak cerita sama Lu, tentang dalang di negeri Nik Aziz yang menyorok di belakang pagar Istana.

Lu nak tahu ? Calling2 gua....

abang botak said...

bro..

gud luck...

harap lu selamat sentiasa..

dan wa harap, man utd leh menang esok pagi...

~ngee~

Ark King said...

x insaf insaf lagi nampaknya ko nie....huhuhu..
x tahu nk buet mcm mana..
moga2 ALLAH s.w.t boleh memberi pengajaran berguna kepada ko nie...insyaallah..amin