Skip to main content

Menyampah habes gua dengan negeri Nik Aziz.

Oleh : AdukaTaruna

Hujung bulan ni gua pulang ke pangkuan negeri Ketuanan Melayu gua. Negeri Sembilan. Gua blah dari negeri Ketuanan DAP, Serambi Mekah. Menyampah habis gua dengan negeri Nik Aziz ni. Serba seri tak Melayu.

Di negeri Ketunan Melayu gua, N9, semua yang berniaga Melayu bhai.. mana nak dapat kat negeri Nik Aziz? Lu masuk Pasar Besar Seremban, semua orang Melayu. Semua cakap dialek nogori. Lu pergi Pasar Siti Khatijah nu... tengok.... semua bangsa DAP bhai... bodo piang punya Nik Aziz. Tu belum citer peniaga kat Wakaf Che Yeh lagi tuh. Dah macam Petaling Street dah gua tengok. Cuma peniaga2 Cina Wakaf Che Yeh tak langsi macam peniaga2 Melayu Petaling Street jer beb.

Kalau pergi pergi ke kawasan pendalaman hutan belantara majoriti Melayu AF, Mangga, URTV macam Palong, Pasoh, Rembau, Jelebu plak... majority Melayu di stu, ekomoni mereka dipegang oleh Melayu juga beb. Negeri Ketuanan Melayu sejati. Adat Pepatih Khak Ptuih namanya..

Dah lama gua tak rasai kelapangan Jumaat yang cuti di Negeri Ketuanan Melayu gua. Negeri Sembilan. Pagi yang releks.... tak kelam-kabut nak kejar masa, jem, jemput anak, etc. Datang awal ke masjid (tapi mengantuk sebab kutbah kecek Kelate), habis boleh releks2 tak perlu kejar ke tempat kerja. N9 memang negeri Ketuanan Melayu sejati. Bentuk Institusi Keluarga melalui Perayaan Hari Jumaah setiap minggu adalah satu module terbaik.

Fakap punya British. Lu boleh gelak guling2 plak baca N3 gua nih. Gua tahu la bangsa gua ni bodoh tahap tukil.

Pulang ke Seremban.

Sebab gua menyampah dengan negeri Ketuanan Serambi Mekah ni, gua pulang ke negeri Ketunan Melayu hujung bulan ni beb. 31 Mac 2010 sebutan kes gua. Pukul 9 pagi di Mahkamah Seksyen Seremban 2. Sesiapa nak join gua, gua ucapkan terima kasih. Makan dan minum Ali Bagan Utama belanja, lu orang bayar sendiri. Hua3...

Penghargaan.

Terima kasih kepada memember gua di seluruh Malaysia kerana membantu gua. Kek kampung sendiri ado, Kelantan ado, Perak ado, Sabah ado, dalam laut pun ado (Dugong).. ah.. mampos la kalau nak tulis semua. Gua kat cc ni bhai.. kena bayar.

Kepada yang ingin bersama, 31.3.2010, pukul 9 pagi, gua ucapkan terima kasih. Waktu bekerja tu bhai... apa pun, doakan gua, jumpa di sana.

Adat orang menentang arus, penjenayah di masa sekarang, berjasa di masa depan. Insyaallah.

Chow...

Comments

  1. Salam...

    Moga-moga tiado kes yang disabitkan ke atas kau.., Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. wa rasa pun lu lepas la.... kes lu ni buat menyemak kes mahkamah jer.... dah la kes² lama berlambak lagi tak setel... nyusahkan orang sungguh orang negeri TGNA ni....

    ReplyDelete
  3. Bukan setakat tuh aduka, kat shah alam ke,gombak ke, sungai buloh ke, kola lompo ke...yg berniaga tuh majoriti orang kelate jugak...kalau harap specis lain...tak tau lah..

    kalau dalam kelatae pulak bukan setakat yg tuan aduka sebut je...
    shop lot, ladang getah, kebun getah, buahan,sawit,padi,ikan sangkar,ikan laut,nelayan ...semua orang MELAYUUUUUUU!!!!!!

    berbanding dengan Pahang negeri ku...sawah seluas mata memandang TERBIAR..
    segala jenis kebun,ladang dari Triang sampai ke negori kau...
    dari karak,raub sampai gombak semuanya dimiliki oleh.......jeng jeng jeng SIAPA?????

    namun orang tetap kata parti dot dot dot pejuang bangsa melayu.

    ReplyDelete
  4. laaaaa.... Balik gak ko ke n9, negri asal yg byk puaka niyang rapik a.k.a kakmah. Ko balik naik apa? Jambatan smua dah kena bakar, siot punya anak yatimians punya keje la tu. Byk betul buku donggeng yg aku baca.

    Sepanjang ko kat negri serambi mekah tu, ada tak ko pegi jalan ke tmpat pembiakan baka katak spesies pandai bercakap? Katak jantan baka pasir gold ada sekor je lagi yg tinggal buat benih. Katak ni ada saham judi.

    Bro, insyaallah selamat....

    ReplyDelete
  5. tu..laa.kau jang..den dah koba..an dulu2 lai...jangan buek...jangan buek...tapi ekau tu tongka bebona..hah ekau jawab laa...sendiri jang oii!!elok2 ekau duduk seromban..ekau poi ke kelantan plak..tah apo bincek eh ekau buek kek sinun tu...nak kato..an banggang kang ekau marah..tapi tu..laaa..tak ado kojo cari kojo..tak doso cari doso...

    JangAnakPakNgahAmat-Jelobu N9

    ReplyDelete
  6. N.AJIS LAH...

    DIA ANTI KAHWIN BUDAK PADAHAL TAK SALAH JIKA IKUT ISLAM NABI BUKAN BABI?

    TAK SEMESTINYA FAKAP, BUKTINYA SUDIN TAK JOLOK PUN BUDAK TUH!

    ReplyDelete
  7. Jang, Kelantan tu 99% orang Melayu. Itupun cino masih menguasai ekonomi. x leh banding kan dgn negeri kito yang ramai cino dgn koling. Lg satu orang Kelantan meniago sbb x do kojo. Negeri kito kilang melampuh. Den tak gomar amek nogori nik aziz tu sbb kotor, air bekarat. Pulak tu orang eh garang2 begaduh yo kojo eh.

    ReplyDelete
  8. YB NAMEWEE ,

    SAYA INGIN MENGADU BAHWA ISLAM MALAYSIA ADALAH BUKAN YANG ASLI PUNYA... IANYA TELAH DIUBAH SUAI DEMI MENJAGA HATI PARA PELABUR YAHUDI SAMPAI DITURUNKAN BALA OLEH ALLAH? JIKA TAK, KENAPA ADA KONFLIK ANTARA DULU DENGAN SEKARANG!

    HARAP TUAN DAPAT MEMBEBASKAN KAMI DARIPADA MEREKA DENGAN APA CARA SEKALIPUN. SEKIAN, HARAP MAKLUM.

    YANG SEDIH DENGAN MUSLIM KINI,

    MAL +60128624623
    http://tagtag.com/conspiracy2012

    *P.S. CC TO ALL EVEN OVERSEA JEW.

    ReplyDelete
  9. Kah..kah..kah..Melayu hina Sultan kena dakwa..kah..kah..Melayu hina Islam tak pe lah...tak kisah pun...kah..kah..kah..hina nabi..nabi dah mati...jauh pulak tu...kah..kah.kha buat per kau hina sultan...pergilah hina nik aziz ke....anwar ke...atau hina nabi dan rasul-rasul yang lain ...termasuklha Rasul Melayu...yang ko pi hina sultan mati buat apa..kah..kah.kkaha

    Satu lagi aku nak tyegur...kau ni budak muda yang rasa hebat kan? tapi pancaran himah kuranglah...wahai anak muda. Jadilah bijak dan berhemah...jangan jadi bebal takdak sapa nak pakai akal dan kehebatan ilmu kau wahai anak muda.
    Marilah ku ajar agar jadi dewasa dan keluar dari kebebalan...
    Kah...kah..kah.Melayu tak patut jadi bebal selamanya!

    ReplyDelete
  10. salam..

    1. gua doakan semoga tiada kes yang disabitkan ke atas ko..

    2. gua nk mintak satu benda.bleh tolong link blog gua disini.

    http://kedah-online.blogspot.com

    3. harap permintaan gua ditunaikan tq..

    ReplyDelete
  11. Takdo kojo cari kojo..
    Alahai jang apalah bebal sangat ko ni..Pi hina orng dah ninggal,apa dulu sedara mara koa ninggal ado org hina ke..hehehe
    Aku pelik betul lah dgan ko ni,tahap kesedaran koa lansung tak ada,takdapek den nak nolong nye haaa..
    Harap tiada kes dan koa boleh bebas..
    Tapi tak bebas dari org belah selatan kah kah kah..

    ReplyDelete
  12. awat depa cerita benda lapuk pasal orang dah mampos pulak ni?

    update sikitlah, woi!

    kang ada gak wa bagi penamparq on behalf of AT...

    ReplyDelete
  13. Gua nak cerita sama Lu, tentang dalang di negeri Nik Aziz yang menyorok di belakang pagar Istana.

    Lu nak tahu ? Calling2 gua....

    ReplyDelete
  14. bro..

    gud luck...

    harap lu selamat sentiasa..

    dan wa harap, man utd leh menang esok pagi...

    ~ngee~

    ReplyDelete
  15. x insaf insaf lagi nampaknya ko nie....huhuhu..
    x tahu nk buet mcm mana..
    moga2 ALLAH s.w.t boleh memberi pengajaran berguna kepada ko nie...insyaallah..amin

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n