Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 18, 2010

Tokok tambah Herman Samsudeen.

Oleh : AdukaTaruna

Pada gua level kesaksian Herman sudah tercalar. Jika dia meriwayatkan hadis, maka, hadis tu terhukum dusta. Orang yang menokok tambah bab-bab maklumat ni memang gua berbulu. Kalau menokok tambah hal2 remeh lain takper (gua tak kata betul). Takda hal lagi.

Mari kita lihat persamaan Herman dengan MaLin.

Herman kata :
Memang tidak disangka, seorang pemimpin yang punyai ramai pengikut sanggup terjun ke laut sendiri tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahuluinya. Selalunya, orang-orang besar dan pemimpin utama akan suruh anak buah mereka terjun untuk selamatkan mangsa.
Tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahului? Sedangkan? Diberitakan Hadi meminta anaknya terjun dan dia hanya membantu. Bendanya bukan soal siapa terjun. Siapa terjun, siapa bantu, dua-dua akhlak terpuji. Terima kasih Hadi dan anaknya dan keluaraganya. Tapi bab tokok tambah, mengada-adakan yang tiada ni sifat apa?

So, bagaimana kita boleh percaya kepada sebab dan alasan mengapa Hadi lewat 2 jam dari pengikut Hadi yang bersifat sebegini? Sedangkan Hadi sendiri tidak berani mengeluarkan kenyataan sebab lewat 2 jam.

13 comments:

halimkembara said...

Jangan marah bro...biasala tu kita nikan memang jenis sepisis yang suka menokok nambah cerita dan untuk menyedapkan dan mencerita hal yang sebenar memanglah susah

pendekar laut said...

hang ni pun Duka.. Superhero mcm superman/batman mn dedah identiti. Tu yg claim ank dia terjun.. hahaha..

FFF said...

ishh...bengong ni timbul lg, tu la ko ni abangkai (bukan aduka), org dh jawb pasal hal lewat 2 jam tu ko tak dengar, nk dgr ko pye ckp je, ape ko ingat yg keluar dr mulut ko tu taraf hadis @ firman ape...? smpai org lain pye ckp bole dianggap sampah olh ko.

ko ni sah mmg genetik melayu berhati najis.

Edyes said...

artikel untuk perhatian di sini

FFF said...

satu lg artikel @ analisis politik (kononye la...) yg kualitinya taraf bakul xxxx dr Edyes...

jgn lepaskn peluang utk membacanya wahai rakan2ku semua.

zargus2702 said...

-AT, bini lu kalu wat nsi goreng, x tmbah ajinomoto, gram skit, gula skit, mane nk sedap..herman tgh 'mngoreng' tue, untung2 sape yg makan , akan puji 'msakan' dia..geng mintak puji mmg cmnie kot..

saye said...

bro biar la, skali skale dia dapat berita yang menyenangkan hati ape salahnye ditambah ajinomoto.

TGHH adalah hero baru gua.

disaat rakan sepakatan: sorang tertekan dengan liwatnye, sorang ditekan dengan maulid/melayunye.

disaat Pas kat selangor terus pecah dek sebab lembaga disiplin.

di saat BN makin bersatu dan pemuda Umno makin berpecah.

TGHH ada masa g mancing ngan keluarga: family come first. dah minat nak wat camne (Pak lah yang kata gitu). memang sempoi.

Janji Islam menang

MAFIABOSS said...

KEBENARAN TETAP KEBENARAN WALAUPUN KADANGKALA AMAT MEMEDIHKAN..

PcKNN said...

http://www.youtube.com/watch?v=DpAyu24X42M

Hanz_Azdi said...

aku caya kalau TGHH sendiri selamatkan mangsa lemas...bukankah tu yg dia dah buat selama hari ni? Idea UG hari tu bukan ker dah selamatkan 'orang lemas' yg bernama UMNO?
Anak TGHH selamatkan orang lemas tu? boleh ke dia berenang & jadi hero macam bapak dia? Maka tu, aku caya TGHH dia tawadduk & tak mau ngaku dia selamatkan orang lemas tu.

Well done.

FFF said...

cik saye...awak ni mmg bengong serupa abangkai (bukan aduka) jugak ye?

ko ade penah baca sirah nabi dak..?? ade dak ko pernah dgr @ baca yg nabi penah bergurau senda dgn para isterinye...?

abis kalo mcm tu, ko nak ckp la yg baginda tak buat kerja? w/pun musyrikin disekitarnye menekan Islam...tapi baginda masih lagi sempat bergurau senda dengan para isterinya. ko nak ckp mcm tu la ye...??

tgk situasi la ngok !!! ko ingat TGHH tu malaikat ke aper?

bengong betul la lu ni... ish...ish...

Hanz_Azdi said...

Betullah tu saye..apa salahnya TGHH utamakan famili dia? & memancing ikan? Tu dia mengajar kita asas ekonoi dalam Islam, berjimat cermat & usaha tangga kejayaan seseorang.

Selalunya dia ke luar negeri, mungkin ke Mesir, Syria, Jordan, Palestin, USA tapi Allah gerakkan hati dia pegi mancing hari tu. Tengok, bukan ke dia dapat jugak menyelamatkan orang lemas? Kan tu ilham Allah kpd TGHH? Hari ni TGHH berjaya menyelamatkan orang lemas, esok-2 ni dia mungkin dapat selamatkan negara bila dia jadi PM, caya tak saye? yakinlah TGHH tu ulamak yang layak dipuji kerana ketepatan & kemampuan dia barjaya dlm 'decision-making'...Biarlah PAS kalah asal Islam menang.

hehehe

saye said...

nabi gurau senda ngan bini2 dalam keadaan di tekan pihak musyrikin?... ni citer mekah ke madinah?

eh takkan la nak samakan gurau senda ngan bini ngan bercuti memancing bro.

pemimpin agung yang terkenal dengan bercuti dalam tahun 20++ ni tiga je yang gua tahu 1. g.w bush 2. Pak lah 3.Tun Mahathir eh silap....