Skip to main content

Tokok tambah Herman Samsudeen.

Oleh : AdukaTaruna

Pada gua level kesaksian Herman sudah tercalar. Jika dia meriwayatkan hadis, maka, hadis tu terhukum dusta. Orang yang menokok tambah bab-bab maklumat ni memang gua berbulu. Kalau menokok tambah hal2 remeh lain takper (gua tak kata betul). Takda hal lagi.

Mari kita lihat persamaan Herman dengan MaLin.

Herman kata :
Memang tidak disangka, seorang pemimpin yang punyai ramai pengikut sanggup terjun ke laut sendiri tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahuluinya. Selalunya, orang-orang besar dan pemimpin utama akan suruh anak buah mereka terjun untuk selamatkan mangsa.
Tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahului? Sedangkan? Diberitakan Hadi meminta anaknya terjun dan dia hanya membantu. Bendanya bukan soal siapa terjun. Siapa terjun, siapa bantu, dua-dua akhlak terpuji. Terima kasih Hadi dan anaknya dan keluaraganya. Tapi bab tokok tambah, mengada-adakan yang tiada ni sifat apa?

So, bagaimana kita boleh percaya kepada sebab dan alasan mengapa Hadi lewat 2 jam dari pengikut Hadi yang bersifat sebegini? Sedangkan Hadi sendiri tidak berani mengeluarkan kenyataan sebab lewat 2 jam.

Comments

  1. Jangan marah bro...biasala tu kita nikan memang jenis sepisis yang suka menokok nambah cerita dan untuk menyedapkan dan mencerita hal yang sebenar memanglah susah

    ReplyDelete
  2. hang ni pun Duka.. Superhero mcm superman/batman mn dedah identiti. Tu yg claim ank dia terjun.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. ishh...bengong ni timbul lg, tu la ko ni abangkai (bukan aduka), org dh jawb pasal hal lewat 2 jam tu ko tak dengar, nk dgr ko pye ckp je, ape ko ingat yg keluar dr mulut ko tu taraf hadis @ firman ape...? smpai org lain pye ckp bole dianggap sampah olh ko.

    ko ni sah mmg genetik melayu berhati najis.

    ReplyDelete
  4. satu lg artikel @ analisis politik (kononye la...) yg kualitinya taraf bakul xxxx dr Edyes...

    jgn lepaskn peluang utk membacanya wahai rakan2ku semua.

    ReplyDelete
  5. -AT, bini lu kalu wat nsi goreng, x tmbah ajinomoto, gram skit, gula skit, mane nk sedap..herman tgh 'mngoreng' tue, untung2 sape yg makan , akan puji 'msakan' dia..geng mintak puji mmg cmnie kot..

    ReplyDelete
  6. bro biar la, skali skale dia dapat berita yang menyenangkan hati ape salahnye ditambah ajinomoto.

    TGHH adalah hero baru gua.

    disaat rakan sepakatan: sorang tertekan dengan liwatnye, sorang ditekan dengan maulid/melayunye.

    disaat Pas kat selangor terus pecah dek sebab lembaga disiplin.

    di saat BN makin bersatu dan pemuda Umno makin berpecah.

    TGHH ada masa g mancing ngan keluarga: family come first. dah minat nak wat camne (Pak lah yang kata gitu). memang sempoi.

    Janji Islam menang

    ReplyDelete
  7. KEBENARAN TETAP KEBENARAN WALAUPUN KADANGKALA AMAT MEMEDIHKAN..

    ReplyDelete
  8. http://www.youtube.com/watch?v=DpAyu24X42M

    ReplyDelete
  9. aku caya kalau TGHH sendiri selamatkan mangsa lemas...bukankah tu yg dia dah buat selama hari ni? Idea UG hari tu bukan ker dah selamatkan 'orang lemas' yg bernama UMNO?
    Anak TGHH selamatkan orang lemas tu? boleh ke dia berenang & jadi hero macam bapak dia? Maka tu, aku caya TGHH dia tawadduk & tak mau ngaku dia selamatkan orang lemas tu.

    Well done.

    ReplyDelete
  10. cik saye...awak ni mmg bengong serupa abangkai (bukan aduka) jugak ye?

    ko ade penah baca sirah nabi dak..?? ade dak ko pernah dgr @ baca yg nabi penah bergurau senda dgn para isterinye...?

    abis kalo mcm tu, ko nak ckp la yg baginda tak buat kerja? w/pun musyrikin disekitarnye menekan Islam...tapi baginda masih lagi sempat bergurau senda dengan para isterinya. ko nak ckp mcm tu la ye...??

    tgk situasi la ngok !!! ko ingat TGHH tu malaikat ke aper?

    bengong betul la lu ni... ish...ish...

    ReplyDelete
  11. Betullah tu saye..apa salahnya TGHH utamakan famili dia? & memancing ikan? Tu dia mengajar kita asas ekonoi dalam Islam, berjimat cermat & usaha tangga kejayaan seseorang.

    Selalunya dia ke luar negeri, mungkin ke Mesir, Syria, Jordan, Palestin, USA tapi Allah gerakkan hati dia pegi mancing hari tu. Tengok, bukan ke dia dapat jugak menyelamatkan orang lemas? Kan tu ilham Allah kpd TGHH? Hari ni TGHH berjaya menyelamatkan orang lemas, esok-2 ni dia mungkin dapat selamatkan negara bila dia jadi PM, caya tak saye? yakinlah TGHH tu ulamak yang layak dipuji kerana ketepatan & kemampuan dia barjaya dlm 'decision-making'...Biarlah PAS kalah asal Islam menang.

    hehehe

    ReplyDelete
  12. nabi gurau senda ngan bini2 dalam keadaan di tekan pihak musyrikin?... ni citer mekah ke madinah?

    eh takkan la nak samakan gurau senda ngan bini ngan bercuti memancing bro.

    pemimpin agung yang terkenal dengan bercuti dalam tahun 20++ ni tiga je yang gua tahu 1. g.w bush 2. Pak lah 3.Tun Mahathir eh silap....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.