Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 17, 2010

Super Presiden PAS in making....





Tahniah Tuan Guru Presiden telah berjaya menyelamatkan mangsa lemas di Pantai Rusila, Marang pada 14 Feb 2010 di. Kejadian berlaku ketika Tuan Guru sedang berehat bersama keluarganya di tepi pantai tersebut.


Dalam usia 63 tahun, Presiden PAS Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang masih gagah dan pantas untuk menyelamatkan seorang pengunjung yang lemas di Pantai Rusila, Marang. Kejadian berlaku pada hari Ahad, 14 Februari baru-baru ini.

Memang tidak disangka, seorang pemimpin yang punyai ramai pengikut sanggup terjun ke laut sendiri tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahuluinya. Selalunya, orang-orang besar dan pemimpin utama akan suruh anak buah mereka terjun untuk selamatkan mangsa.
Pada saya, beliau adalah seorang ulama’ yang segani, pemimpin yang dihormati, dan hero yang tidak perlukan undangan atau dipuja…Kehidupan beliau amat sederhana, rutinnya tidak jauh berbeza seperti rakyat biasa. Memang suka berdamping dengan rakyat.

Semoga Allah panjangkan usia beliau dan merahmati kepimpinannya.

12 comments:

Shannaro said...

oitt.. duka... lu tak komen apapa pun? xkan lu dah insap?

abanghensem said...

abis la projek langgar melanggar ni nampaknya.... hadoih!!!

maLin said...

hahaha..baru nko tau karomah dan keajaiban Tok Guru Presiden yg disayangi ramai ni....

Tok Guru dihormati rakan dan disegani musuh..tiada perbezaan darjat antara Presiden PAS dgn rakyat biasa..Tok Guru juga memancing utk melihat rakyat..hanya berkain pelekat tanpa kot dan tali leher...

nko kutuk Tok Guru boroi, tp dia hebat berenang dan selamatkan nyawa..boroi nko tu macam mana?

aku dah nasihat dr dulu..fikir2 semasaknya nak langgar Tok Guru..dia bukan org tua biasa yg melepak kat warong2 tepi jalan tu..dia org tua ada martabat, bukan dia yg minta tp rakyat yg angkat..Tuhan yg kurniakan...

ingat tu Aduka...huhu

abanghensem said...

wah!!!! MaLin .... lamatak nampak batang idong.... pelik gak ko ni.... asal ada topik TGHH ko akan muncul ..... ker ko ni TGHH dah....

maLin said...

aku sibuk dgn bisnes pelancongan aku kat KT..makin musim tengkujuh makin ramai pulak pelancong sibuk nak dtg..terpaksa la uruskan...yg penting duit masyukkkk....

abanghensem, nko kalau nak jadi ejen company aku kat Kelate cakap la..jgn malu2..yg penting nko fasih B.Inggeris dan Arab..komisyen tinggi..ikut bilangan kepala....

Aduka, nko kat Kelate kan? dr nko sibuk nak langgar sana sini, baik nko mari keje dgn aku..ada gak masyuukkk...aku tak kisah, nko kutuk Tok Guru, aku balas..tp bab keja aku profesional...

Xenan said...

malim welcome back..hahaha

lek la abghensem..yg baik tetap dipuji maaa

halimkembara said...

Allah lah menetap dan menentukan setiap nasib seseorang,kejadian ini mungkin menginsafkan kita bahawa kita jangan mengutuk dan mencaci seseorang kerana nasib kita tak siapa yang tahu ingat tu bro...nasib saudara tak siapa yang tahu oleh itu insaflah

Ketua Polis said...

kehkehkeh...mungkin hidayah dah dapat ka AT...woit AT lu kena sujud syukur tu...bukan senang dapat hidayah bro

abanghensem said...

bro xenan....

wa tak kutuk pun.... cuma wa musykil ngan MaLin ni..... wa puji melangit la TGHH selamat budak lemas tu....

DaKMuO said...

Salam..


Erkk.. kata nk LANGGAR HADI... tp ko sayu je plak wat POSTING ni..

Wakakaka...

Ni LANGGAR HADI postpone la ek?

FZY said...

Shannaro said...

oitt.. duka... lu tak komen apapa pun? xkan lu dah insap?

* * *

Apa la bodoh punya manusia., perbuatan insaf pun jadi mainan gurauan. Mcm budak2 sekolah.

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體