Skip to main content

Super Presiden PAS in making....





Tahniah Tuan Guru Presiden telah berjaya menyelamatkan mangsa lemas di Pantai Rusila, Marang pada 14 Feb 2010 di. Kejadian berlaku ketika Tuan Guru sedang berehat bersama keluarganya di tepi pantai tersebut.


Dalam usia 63 tahun, Presiden PAS Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang masih gagah dan pantas untuk menyelamatkan seorang pengunjung yang lemas di Pantai Rusila, Marang. Kejadian berlaku pada hari Ahad, 14 Februari baru-baru ini.

Memang tidak disangka, seorang pemimpin yang punyai ramai pengikut sanggup terjun ke laut sendiri tanpa mengharapkan anak-anak buahnya mendahuluinya. Selalunya, orang-orang besar dan pemimpin utama akan suruh anak buah mereka terjun untuk selamatkan mangsa.
Pada saya, beliau adalah seorang ulama’ yang segani, pemimpin yang dihormati, dan hero yang tidak perlukan undangan atau dipuja…Kehidupan beliau amat sederhana, rutinnya tidak jauh berbeza seperti rakyat biasa. Memang suka berdamping dengan rakyat.

Semoga Allah panjangkan usia beliau dan merahmati kepimpinannya.

Comments

  1. oitt.. duka... lu tak komen apapa pun? xkan lu dah insap?

    ReplyDelete
  2. abis la projek langgar melanggar ni nampaknya.... hadoih!!!

    ReplyDelete
  3. hahaha..baru nko tau karomah dan keajaiban Tok Guru Presiden yg disayangi ramai ni....

    Tok Guru dihormati rakan dan disegani musuh..tiada perbezaan darjat antara Presiden PAS dgn rakyat biasa..Tok Guru juga memancing utk melihat rakyat..hanya berkain pelekat tanpa kot dan tali leher...

    nko kutuk Tok Guru boroi, tp dia hebat berenang dan selamatkan nyawa..boroi nko tu macam mana?

    aku dah nasihat dr dulu..fikir2 semasaknya nak langgar Tok Guru..dia bukan org tua biasa yg melepak kat warong2 tepi jalan tu..dia org tua ada martabat, bukan dia yg minta tp rakyat yg angkat..Tuhan yg kurniakan...

    ingat tu Aduka...huhu

    ReplyDelete
  4. wah!!!! MaLin .... lamatak nampak batang idong.... pelik gak ko ni.... asal ada topik TGHH ko akan muncul ..... ker ko ni TGHH dah....

    ReplyDelete
  5. aku sibuk dgn bisnes pelancongan aku kat KT..makin musim tengkujuh makin ramai pulak pelancong sibuk nak dtg..terpaksa la uruskan...yg penting duit masyukkkk....

    abanghensem, nko kalau nak jadi ejen company aku kat Kelate cakap la..jgn malu2..yg penting nko fasih B.Inggeris dan Arab..komisyen tinggi..ikut bilangan kepala....

    Aduka, nko kat Kelate kan? dr nko sibuk nak langgar sana sini, baik nko mari keje dgn aku..ada gak masyuukkk...aku tak kisah, nko kutuk Tok Guru, aku balas..tp bab keja aku profesional...

    ReplyDelete
  6. malim welcome back..hahaha

    lek la abghensem..yg baik tetap dipuji maaa

    ReplyDelete
  7. Allah lah menetap dan menentukan setiap nasib seseorang,kejadian ini mungkin menginsafkan kita bahawa kita jangan mengutuk dan mencaci seseorang kerana nasib kita tak siapa yang tahu ingat tu bro...nasib saudara tak siapa yang tahu oleh itu insaflah

    ReplyDelete
  8. kehkehkeh...mungkin hidayah dah dapat ka AT...woit AT lu kena sujud syukur tu...bukan senang dapat hidayah bro

    ReplyDelete
  9. bro xenan....

    wa tak kutuk pun.... cuma wa musykil ngan MaLin ni..... wa puji melangit la TGHH selamat budak lemas tu....

    ReplyDelete
  10. Salam..


    Erkk.. kata nk LANGGAR HADI... tp ko sayu je plak wat POSTING ni..

    Wakakaka...

    Ni LANGGAR HADI postpone la ek?

    ReplyDelete
  11. Shannaro said...

    oitt.. duka... lu tak komen apapa pun? xkan lu dah insap?

    * * *

    Apa la bodoh punya manusia., perbuatan insaf pun jadi mainan gurauan. Mcm budak2 sekolah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah.

https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19.

Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik.


https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter.

1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin.

Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla.

Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antara Khalid d…