Skip to main content

Polis jemput Tok Batin Pahang buat laporan polis terhadap TGNA.

Sumber : Lubok Kawah


Berita terbaru:

Pihak Polis telah mengambil Batin Deris dari Paya Mengkuang dan membawanya ke Balai Polis Temerloh untuk membuat laporan terhadap Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pihak Media sudah berkumpul di Balai Polis Temerloh untuk membuat liputan media.

Biro Hal Ehwal Orang Asal Parti Keadilan Rakyat Negeri Pahang mempersoalkan motif pihak Polis didalam agenda ini. Kenapa polis begitu berminat sehingga pergi mengambil Batin Deris dari kampong Paya Mengkuang dan kenapa pihak polis menguruskan kehadiran pihak Media di Balai Polis Temerloh untuk membuat liputan ini.

Selaku Pengerusi Biro Orang Asal PKR Pahang saya kesal dengan tindakan polis yang tidak bermoral dan beretika ini.

Haji Suhaimi Said,

Pengerusi Biro Hal Ehwal Orang Asal PKR Pahang

26.2.10

Comments

  1. Hah..ha kalau takder beruk masakan pokok bergoyang.

    ReplyDelete
  2. Polis nak memperjuangkan ketuanan jubur tok batin lak.. samalah pangai polis bila sayfool fitnah anwar.. Polis lah kepala backup dia.. memperjuangkan ketuanan jubur sayFOOL

    ReplyDelete
  3. alahai nik aziz ni..awat la suka sangat buat benda2 kontroversi yg remeh temeh camni..

    duk tak duk gelarkan orang yg dia tak suka dengan gelaran jakun..kan dah marah penduduk2 asal(asli)..tak patut betul laa..

    lain kali fikir dulu sebelum cakap..dia sebagai pemimpin patutnya guna la bahasa yg elok2 supaya menjadi teladan pada anak2 buah..

    tengok lepas ni apa pulak alasan dan dalil yg nak diberikan dlm hal ni..

    jangan kaitkan punca masalah ni dgn alasan genetik udah la..

    ;)

    ReplyDelete
  4. Biro Hal Ehwal Orang Asli PKR..

    Hahahahaha...unit yg kununnya membela orang Asli....memperguna, menipu, orang asli ade le.

    Bang, dah dapat tongkat ali free ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n