Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 15, 2010

Pesuruhjaya PAS Wilayah hilang


KUALA LUMPUR, 15 Feb — Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan Mohamad Nor (gambar) yang keluar rumah beliau Khamis lalu dikatakan hilang dan tidak dapat dikesan sehingga ke hari ini.

Ketua PAS Wilayah Persekutuan selama dua penggal itu, berusia 52 tahun, dikatakan keluar rumah untuk menghadiri mesyuarat Koperasi Muslimin Berhad pada sebelah malam Khamis lalu dengan memandu kenderaan Unser bernombor pendaftaran WJD 4469.

Sejak itu beliau dikatakan tidak kembali ke rumahnya.

Laporan polis mengenai kehilangan beliau telah dibuat pagi ini, kata Pengerusi Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Kamaruzzaman Mohamad ketika dihubungi The Malaysian Insider.

“Saya hanya tahu apabila dimaklumkan pagi tadi bahawa keluarganya akan membuat laporan polis... beliau keluar rumah Khamis lalu dan tidak dapat dikesan sejak itu.

“Oleh itu, saya sudah meminta ahli-ahli Pemuda PAS supaya menggerakkan usaha mengesan beliau,” kata beliau yang juga Setiausaha Dewan Pemuda PAS pusat.

Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo’ Lo’ Mohamad Ghazali yang menghadiri mesyuarat koperasi itu memberitahu Harakahdaily, Mohamad ada memaklumkannya mahu berjumpa dengan kawan beliau tengah malam selepas mesyuarat itu.

“Namun sehingga kini beliau tidak pulang dan tidak juga dapat dihubungi,” katanya.

Sehubungan itu, beliau memohon ahli PAS berdoa agar Mohamad berada dalam keadaan selamat dan dapat menghubungi keluarganya dengan segera.

“Saya memohon Unit Amal dan Briged Amal agar membuat skuad mencari segera,” katanya.

Dalam pada itu anak Mohamad, Umar berkata kali terakhir ayahnya dilihat adalah di kawasan rehat dan rawat Maran, Pahang pada malam Jumaat lalu.

Katanya, kira-kira pukul 8 pagi keesokan hari telefon beliau dikesan berada di Temerloh, Pahang.

“Sejak itu kami tidak ada sebarang maklumat lagi tentang ayah kami,” kata Umar.

Menurut Umar lagi, perkara ini tidak pernah berlaku ke atas ayahnya kerana beliau akan memaklumkan pergerakannya kepada keluarga mereka.

3 comments:

Corong Kita said...

seb baik pj pas wilayah yg hilang, kalau presiden pas rusila yg hilang mau gegar satu pesantren nusantara!

apa pun didoakan agar beliau selamat.

bab2 hilangkan diri ni presdien pas rusila amat pakar, bila ada isu nasional dia dgn kadar segera berada di oversea. tapi bila bab umno ajak bincang, sepantas kilat buat statement sahut pelawan umno.

baru2 ni nak buat magik hilangkan diri kat shah alam tapi yak menjadi, tukar skrip kata salah tunggu tempat tol konon.

ketua pemuda pulak jadi hero wakil umno nak jumpa lge. aku rasa tanta tu percaya dgn dakwaan media yg penang ni naya ke puak melayu kot?
tanta takkan tak dpt info dr YB pas kat penang.

geng2 ug ni mcm keropok lekor, lembik masa panas tp keras masa sejuk.

halimkembara said...

Bab bab menghilangkan diri ni bisala bro..beliau makan angin atau ambik angin kot jangan tak tau sebodoh bodoh orang melayu yang ko kutuk tapi bab-bab menghilangkan diri memang sapa pun tak boleh lawan kira ada jugak pandai melayu ni ye tak bro

abanghensem said...

pegi tambah bini la tu.....