Skip to main content

Parpu Kari diracun teman wanita?

 
Racun dalam kari berkenaan dikenal pasti merupakan sejenis racun dari India. Singh didapati bersalah membunuh Cheema dan mendatangkan kemudaratan kepada Choongh. - AFP

Comments

  1. Bhai AT,

    ParpuKari nie dah mengandung berapa bulan... biler nak bersalin nih... hahaha...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. jgn begitu...hehe
    ni kecik lg ni....
    gomo lg besar..hahaha

    ReplyDelete
  3. Fakta kajian menyatakan..mereka yang gemuk dan berbadan besar kurang dari segi IQ,kurang ajar dan menyakitkan hati.. si pundeykari ni la.. wahahahaha

    ReplyDelete
  4. -Wa rase die mngandungkan anak sayfool la disebalik baju merah tue.. pncacai2 tlg jgn wat repot yerk statement wa nie, persepsi wa la..hehehe..

    ReplyDelete
  5. ni baru nama da pejuang melayu tulen.

    kekeke....

    ReplyDelete
  6. Siasat laman web hina Rasulullah

    KUALA LUMPUR: Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan terperinci dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak terbabit menghina Nabi Muhammad dalam laman sosial Facebook.

    Setiausaha Agungnya, Mohamad Raimi Ab Rahim, berkata penyiaran komentar yang menghina Nabi Muhammad itu menggambarkan betapa rendahnya keprihatinan sesetengah pihak terhadap sensitiviti umat Islam.

    Abim khuatir jika fenomena ini dibiarkan berterusan, ia akan membuka ruang kepada perbincangan tidak sihat dan mampu merobek keharmonian antara kaum di negara ini, katanya dalam satu kenyataan, semalam.

    Difahamkan satu laporan polis dibuat di Balai Polis Travers kelmarin berhubung penyiaran komentar yang menghina Nabi Muhammad di dalam laman web sosial itu.

    ReplyDelete
  7. Bila agaknya ABIM nak buat report pasal website syiah yg banyak tu, dan jugak website yahudi dan mat saleh yg hina Rasulullah dan hina islam tu?

    Banyak kerja lain yg lebih berfaedah boleh buat. Ini kerja2 tak lain hanya hendak menaikkan profile politik masing2 ni. Agaknya boleh la dapat tempat dlm UMNO nanti ataupun boleh dapat projek2 baikkkkk punya nanti ni...

    ReplyDelete
  8. Tepat 1x AbgJoe...orang atasan Jab. Agama Negeri pun nak juga pangku/saham/projek kerajaan. Diorang pun pandai meniaga atas angin ni..atau guna proxi...pandai cover line...cisss semua tak sedar diri & mabuk dunia. Pandai main wayang dengan watak 'alim' atau 'orang agama'..tapi tak puas-puas kejar dunia.. tamak habuan dunia jugak. Bukan nak tambah-baik servis khasnya pengagihan kutipan zakat secara efisien. Tang kutip hasil zakat pandai & cepat. Tang nak keluar kpd asnaf yg patut dapat & sangat memerlukan pertolongan dalam jumlah tertentu & kadar segera, HARAM cepat, terkemut-kemut..cam sial. Kumpul byk byk zakat nak hit the target sapa entah (UMNO?) saja ker? Kumpulan sasaran spt. orang miskin tegar tetap JKM juga ler terhegeh-hegeh tolong. Tu pun kalau orang tu masuk TV spt. program 'Bersammu TV3' tu. Again cam sial orang camni.

    ReplyDelete
  9. Kepada Tuan Pengarang Portal AdukaTaruna,

    Salam 1 Parpu,

    1.Disini saya ingin memohon jasa baik tuan dalam hal yang berikut.

    2.Kita sedar, sudah bertahun tahun, Pak Lah diselar oleh kawan baik diktator diktator sedunia (KBDDS) dalam kes MV Augusta.

    3.Sebagai pengenalan, saham MV Augusta, iaitu sebuah syarikat yang mengalamai krisis kewangaan yang teruk dibeli oleh KBDDS pada harga yang cukup tinggi iaitu RM 560 juta. Ini langkah bodoh dan kita tertanya tanya, adakah anak KBDDDS mendapat syer dalam pembeliaan tersebut.

    4.Setelah PM-5 mengambil alih, syarikat yang mati tak segan, mampus tak mahu dijual dalam proses bernama divesmen. Ini kerana syarikat tersebut menanggung hutang yg cukup tinggi - iaitu lebith RM 400 yang belum dijelaskan.

    5.Mungkin KBDDS tak paham beza membeli saham dengan menanggung hutang.

    6.Kemudian KBDDS ni cuba mengungkit cerite lama dalam laman blog haram jadahnya.

    7.Lebih lebih lagi ada pengkomentar telah mencabar saya untuk memberi pandangan.

    8.I kuota:

    By jimi on February 12, 2010 12:24 AM
    dearest Tun,
    Surely Tun would like to hear advice n views of Wenger J khairy on the subject.He seems to know more on many subjects than Tun.I personally would love to read comments and advice from Wenger J Khairy of the wisdom the previous administration in selling MV Agusta. I could have bought it at RM10 and ask them to keep the change.
    Nway,thanks Tun for sharing updating and educating us Malaysians. Tun, you are our most valuable asset.


    9.Wenger J. Khairy orang yang pantang dicabar. Lalu saya merungkai segala misteri berkenaaan MV Augsuta dan memaparkan kisahnya dlm bentuk ceramah supaya senang difahami oleh penyokong2 Tun.

    10.Saya tidak berkomen panjang lebar dilaman blog haram jadahnya. Saya hanya berkata saya telah menjawab tomahan terkhutuk KBDDS dalam posting saya di Wenger At War.

    11.Terpulang kepada para pembaca samada nak terus teruja kepada KBDDS ataupun berdepan dengan "THE TRUTH."

    12.Akan tetatpi KBDDS telah menahan komen saya menggunakan ISA. Dia dulu yang komplen tiada diberi wadah untuk bercakap kini menggunakkan taktik lama tidak mahu berdepan dengan kritikan.

    13.Ini pendekataan yang cukup bacul.

    14. Oleh demikian saya meminta jasa baik tuan untuk memberi pautan kepada cerite tersebut.

    Ada dua versi.

    Versi Ceramah (baca sambil meghirup mee maggi)

    Versi Ringkas (baca sampil kena leter oleh isteri

    Terima Kasih,

    Saya Yang Pantang Di Cabar

    Wenger J Khairy
    Ahli Gerakan Anti Papukeri (GAP)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.