Skip to main content

Hepi besday kat mangkuk sekor nih..

Oleh : AdukaTaruna

Dengan segala kepakaran yang gua tuntut bersama PDRM ketika gua kursus 3-4 hari di Unit Jenayah Komersial Bukit Aman lepas, gua berjaya dapatkan member gua yang sekor nih. Namanya rahsia.. gambar aksi macam mangkuk boleh merosakkan reputasi kualiti hujahnya di blog gua.

Gua ucapkan Selamat Tarikh Lahir kat beliau. Semoga panjang umo, murah rezeki. Dengan ucapan, bawak2la berhenti perangai budak2 ni. Cikgu Evelyn pon posan, len kali ekau pakai yo kaler pink plak. Kepada sesiapa yang tertawan dengan member den sekor ni, email jer gua. Gua sewa secara runcit dan borong. wakakakaka.


Ni dia gambar pembaca blog gua yang mempunyai kualiti hujah yang baik.

Woi... aksi apo kau buek ni setannnn?

Comments

  1. hik hik hik...

    Dr hari pertama gua terserempak mamat nih kat fesbuk, gua gelak guling2 smbil mengucap banyak2...

    wakakakaka... bro... identiti lu sudah dikesannn... tp kerana kita kawan, maka kite rahsiekan siapa lu..

    tih tih tih...

    ReplyDelete
  2. oiii oiii oiiii....
    bukan wa tu.... wa takkan sesekali posing tahap cipan.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n