Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 19, 2010

Gua sokong Hadi bab MP Ostolia.



Oleh : AdukaTaruna

Tak tahu sama ada media perdana putar belit atau tidak. Tapi base on laporan media utama, gua sokong kenyataan Hadi yang membidas MP Ostolia, walau kroni gua ebelin adalah produk Ostolia. Haha.

MP Ostolia berhak keluarkan pendapat dia. Normal dan tiada salah. UMNO berdemo pun sila lah, asalkan buat dengan betul. Tajuk lain pelik sejak bila UMNO pandai berdemo jalanan nih. Hahaha. Munafik memang camtu. Hanya Melayu bukan kampung dan Felda jer tahu. Ngeee...

Kenyataan Hadi yang meminta MP Ostolia supaya tidak campur tangan dalam urusan negara kita gua sokong, walaupun Hadi selalu menyibuk urusan Palestine dengan calim diri pejuang Palestine. Ni cakap siyes ni bhai.. bukan sindir2.

UMNO punya hal, kerajaan kelas dunia ketiga punya hal, kita boleh lawan sendiri. Biar kita lawan sendiri. Negara lain tidak perlu campur tangan. Sebab itu gua bantah kalau PKR (Anwar) menjadikan bapa Altantuya sebagai ikon pentas politik. Sebab kita perlu tolak campur tangan negara luar.

Tajuk keadilan untuk Altantuya hanya boleh sekadar kita memberikan mereka pembelaan media, pembelaan maklumat, hak perundangan, etc. Tapi untuk diberikan pentas dan ruang politik, gua bantah. Jangan sampai jemput pihak luar dalam masalah negara. Sampai naik podium, menghimpun sokongan rakyat, merencanakan agenda politik dan sebagainya, GUA BANTAH.

Begitu juga hal kenyataan Hadi. Gua sokong supaya MP Ostolia tidak campur tangan. Masalah Malaysia, Malaysia yang selesai. Itu sati dimensi. Satu lagi dimensi, MP Ostolia atau Yusof Al-Qardawi atau siapa sahaja memang mempunyai hak terhadap pendapat dan pandangan terhadap dunia. Termasuk kes Anwar.

7 comments:

Hanz_Azdi said...
This comment has been removed by the author.
Hanz_Azdi said...

Gua walaupun sokong team ragbi Wallabies tapi dalam hal ni gua pun sama tak sokong Aussies sibuk hal kain kita...lagi nak selak-selak tak tahu malu sungguh...harapnya TGHH sepak terajang saja MP lia olang suruh main jauh-2. Tak pung mintak dia baca surah dalam Quran atau hadis kasi ceramah atau tazkirah sikit sama lia olang. Tu pung perpaduang maa ..sesama manusia sejagat. Takkan dengan sesama Melayu-Islam (baca: UMNO) saja TGHH & co nak 'perpaduang' ni.

abanghensem said...

buat jer cam sesetengah kerajaan eropah... boikot malaysia..... pening la Najib...

saye said...

yap sokong gak statement TGHH. negara kita ada daulat. tak yah negara lain nak sibuk2. dan gua nak sokong gak sambungan statement dia lagi, kekucar kaciran dalam sistem penghakiman yang menyebabkan diorang menyibuk kat sini. patut badan hakim ni bawah parlimen bukan menteri parlimen.

Junior Ranau said...

saya dengan rendah hati mengaku bahawa saya bukanlah seorang yang baik.saya cuma ingin mengingatkan saudara tentang artikel saudara berkaitan isteri RASULULLAH S.A.W. dan muawiyah yang pernah disiarkan oleh saudara.ada baiknya saudara mengkaji fakta sejarah dalam sejarah ISLAM.jangan sampai saudara menyiarkan fakta yang direka oleh musuh-musuh ISLAM!.saya juga berharap agar saudara menggunakan bahasa yang lebih sopan dan beradab.

mudz said...

Aku sokong Hadi....Hadi boleh join UMNO demo......Dunia Globalisasi...nilai peri-kemanusiaan tidak ada sempadan...Bodoh Punya Hadi.

Muhamamd Firdaus said...

aduka, lu tengok statement TGNA la..lagi tepat.

pergh..hadi buat damage lagi. TGNA terpaksa cover up. sampai bila nak harapkan orang tua tu..