Skip to main content

Gua sokong Hadi bab MP Ostolia.



Oleh : AdukaTaruna

Tak tahu sama ada media perdana putar belit atau tidak. Tapi base on laporan media utama, gua sokong kenyataan Hadi yang membidas MP Ostolia, walau kroni gua ebelin adalah produk Ostolia. Haha.

MP Ostolia berhak keluarkan pendapat dia. Normal dan tiada salah. UMNO berdemo pun sila lah, asalkan buat dengan betul. Tajuk lain pelik sejak bila UMNO pandai berdemo jalanan nih. Hahaha. Munafik memang camtu. Hanya Melayu bukan kampung dan Felda jer tahu. Ngeee...

Kenyataan Hadi yang meminta MP Ostolia supaya tidak campur tangan dalam urusan negara kita gua sokong, walaupun Hadi selalu menyibuk urusan Palestine dengan calim diri pejuang Palestine. Ni cakap siyes ni bhai.. bukan sindir2.

UMNO punya hal, kerajaan kelas dunia ketiga punya hal, kita boleh lawan sendiri. Biar kita lawan sendiri. Negara lain tidak perlu campur tangan. Sebab itu gua bantah kalau PKR (Anwar) menjadikan bapa Altantuya sebagai ikon pentas politik. Sebab kita perlu tolak campur tangan negara luar.

Tajuk keadilan untuk Altantuya hanya boleh sekadar kita memberikan mereka pembelaan media, pembelaan maklumat, hak perundangan, etc. Tapi untuk diberikan pentas dan ruang politik, gua bantah. Jangan sampai jemput pihak luar dalam masalah negara. Sampai naik podium, menghimpun sokongan rakyat, merencanakan agenda politik dan sebagainya, GUA BANTAH.

Begitu juga hal kenyataan Hadi. Gua sokong supaya MP Ostolia tidak campur tangan. Masalah Malaysia, Malaysia yang selesai. Itu sati dimensi. Satu lagi dimensi, MP Ostolia atau Yusof Al-Qardawi atau siapa sahaja memang mempunyai hak terhadap pendapat dan pandangan terhadap dunia. Termasuk kes Anwar.

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Gua walaupun sokong team ragbi Wallabies tapi dalam hal ni gua pun sama tak sokong Aussies sibuk hal kain kita...lagi nak selak-selak tak tahu malu sungguh...harapnya TGHH sepak terajang saja MP lia olang suruh main jauh-2. Tak pung mintak dia baca surah dalam Quran atau hadis kasi ceramah atau tazkirah sikit sama lia olang. Tu pung perpaduang maa ..sesama manusia sejagat. Takkan dengan sesama Melayu-Islam (baca: UMNO) saja TGHH & co nak 'perpaduang' ni.

    ReplyDelete
  3. buat jer cam sesetengah kerajaan eropah... boikot malaysia..... pening la Najib...

    ReplyDelete
  4. yap sokong gak statement TGHH. negara kita ada daulat. tak yah negara lain nak sibuk2. dan gua nak sokong gak sambungan statement dia lagi, kekucar kaciran dalam sistem penghakiman yang menyebabkan diorang menyibuk kat sini. patut badan hakim ni bawah parlimen bukan menteri parlimen.

    ReplyDelete
  5. saya dengan rendah hati mengaku bahawa saya bukanlah seorang yang baik.saya cuma ingin mengingatkan saudara tentang artikel saudara berkaitan isteri RASULULLAH S.A.W. dan muawiyah yang pernah disiarkan oleh saudara.ada baiknya saudara mengkaji fakta sejarah dalam sejarah ISLAM.jangan sampai saudara menyiarkan fakta yang direka oleh musuh-musuh ISLAM!.saya juga berharap agar saudara menggunakan bahasa yang lebih sopan dan beradab.

    ReplyDelete
  6. Aku sokong Hadi....Hadi boleh join UMNO demo......Dunia Globalisasi...nilai peri-kemanusiaan tidak ada sempadan...Bodoh Punya Hadi.

    ReplyDelete
  7. aduka, lu tengok statement TGNA la..lagi tepat.

    pergh..hadi buat damage lagi. TGNA terpaksa cover up. sampai bila nak harapkan orang tua tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.