Skip to main content

Yamaha bimbang Rossi sertai F1 1Malaysia.


Oleh : Agensi Berita FAKAP

ROME: Yamaha kini berada dalam situasi penuh gelisah gara-gara bimbang akan kehilangan Valentino Rossi kepada sukan Formula Satu (F1) selepas juara dunia MotoGP itu merakamkan catatan terbaik dalam ujian bagi pasukan tertentu, minggu ini.

Ketika ditanya kemungkinan itu, Rossi mengatakan mustahil dia akan masuk pasukan sebodoh itu.

"1 bilion yang ditaja oleh syarikat Malaysia secara paksa itu lebih baik dipaksa untuk membeli semula perjanjian konsesi lebuhraya yang aneh zaman Mahathir dulu. Saya hairan macamana Melayu-Melayu ni menguruskan duit. Biar papa asal bergaya kot."

"Kami di sini masuk F1 atau apa sahaja kerana duit negara kami sudah tidak tahu nak buat apa lagi. Sampai penganggur di negara kami pun dapat elaun. Tapi, Malaysia nak join kami ketika rakyat ada yang makan siput babi. Ketika matawang mereka pun masih kecil. Nasib baik Lee Kuan Yew tidak sebodoh Melayu."

Comments

  1. gua taw lu saje je bg bola
    tangung supaya bdk umno marah..
    kire divert isu umno lak...ngeh2.bijak2.ak mmg respek dgn ko la..

    ReplyDelete
  2. -enjin cosworth blum kacuk ngan enjin proton lg tue..dah kacuk nti, lu tgk,smbil gostan pun bole menang..

    ReplyDelete
  3. Gua rase dia kacuk pakai enjin jet f5e yg ilang ari tuh!Gilo ko bdesup terobang poienyo nti!Bladigol btol!!Perabehkn uang ajak!

    ReplyDelete
  4. hahaha blog Lu dah jd blog sukan ka? sudah tuka ka?
    Lu punya telor dah kecut ka? wa rasa gian nak sedut lu punya telor hahaha
    pengikut setia Lu pun dah gigil dah lama tak nikmati Lu punya telor muehehehe

    ReplyDelete
  5. wakakakaka..
    Patut ler enjin jet ilang..
    Depa letak kat keta F1..
    Strategi yang baik...

    Opss... terdengor lagi salakkan..

    ReplyDelete
  6. KhairulNizamAT said...

    hahaha blog Lu dah jd blog sukan ka? sudah tuka ka?
    Lu punya telor dah kecut ka? wa rasa gian nak sedut lu punya telor hahaha
    pengikut setia Lu pun dah gigil dah lama tak nikmati Lu punya telor muehehehe

    Sunday, January 24, 2010 12:56:00 PM GMT+08:00

    kah...kah...kah....

    guna nama org lain tp claim ada batu. woit pencacai umngok makan taik, baik lu gi menyalak kt tempat lain laaa.

    ReplyDelete
  7. baru ku tahu rupa2nya pencacai2 umngok nih semuanya otak blue. biru karat beb. asek pikir bebenda lucah jer. keh...keh...keh... (tiru gaya jeffry gelak).

    ReplyDelete
  8. huhu mulut melayu.. time kasih sbb datang ziarah blog nih. wa rase AT xleh cuti lg la. sibuk bebenor ngn projek langgar hadi. wa pun nk ajak lu sokong AT utk langgar hadi. jom

    KEH...KEH..KEH...KEH(BEST SIOT TIRU STLYE SANG JEFFRY GELAK)

    Abghensem kena try gelak camnih.

    ReplyDelete
  9. -btul gak wa rase, enjin jet yg ilang pun dua ketul, keta f1 yg dibenarkn brtanding pun dua biji gak..perghh, laju siot!!

    -so btul la kate pemimpin2 agung kite yg tajaan f1 tue x mbazirkan duit rakyat, sebab enjin tue kite dpt free..bijak2..

    ReplyDelete
  10. Aduka..aku harap atas apa yg telah berlaku, nko berubah..karomah Tok Guru Haji Hadi memang tak tersangka kesannya....bertaubatlah!

    ReplyDelete
  11. maLin, apa yang berlaku tak de kena mengena dengan karomah Hadi. Sekarang kau percayakan, dia bukan agen UMNO seperti yang kau sangka?

    ReplyDelete
  12. apo la ko ni Rossi..pemimpin Malaysia bagus maa...rajin sedekah tulang & bangkai babi kat anjing2 BPN yg melutut terjelir lidah meleleh air liur menagih elaun bulanan...al maklum lahir dari perut subsidi..

    hujung bulan ni, berkumpul la segerombolan anjing BPN di sebuah restoran mamak di Lembah Klang dgn mulut ternganga menadah tulang...

    pemimpin 1FakapMalaysia pemurah bhai..kih kih kih....

    ReplyDelete
  13. hahaha Malin. ko terlalu taksub kpd manusia la. ko anggap TGHH tuh cam dewa yg berkuasa lak. igt! ALLAH YG MAHA BERKUASA. bukan manusia.

    biol nyer Malin. wat malu owg gganu jer. patut r satu malaysia benci pas gganu. keh..keh..keh.. (gelak style Jefffy).

    ReplyDelete
  14. bersabor lah,kan umno tengah pakai raja raja buat isu.konon pertahan raja raja,teruskan menulis.kita kat sana nanti sama sahaja.tak ada tempat yang istimewa kecuali beribadat dan bersih segala dosa.
    adam tak lupa.......

    ReplyDelete
  15. Salam..

    Free Untuk Anda..

    http://klik.sinilah.com
    http://club.frenzyfm.my

    Exchange Link & Tingkatkan Traffic.

    http://frenzyfm.my/exchange

    Trimas!

    ReplyDelete
  16. assalamualaium.
    saya rasa x perlulah kita layan terbitan2 berita begini.. saya sebagai melayu rasa terhina dengan kenyataan begini..
    mungkin penulis blog nie bukan bangsa melayu kot.. kalau encik rasa berpayungkan lee kuen yew lebih baik .. apalah susahnya encik pergi sahaja menukar kerakyatan mungkin tidak sukar jika encik ini seorang yg berpengetahuan...

    p/s : saya bangga menjadi anak melayu, saya bangga menjadi anak malaysia

    ReplyDelete
  17. korg sume mmg bagos!!!gelakkan org sdiri..pasti korg byk menyumbang untuk negara

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.