Skip to main content

UMNO juara rakyat!

Oleh : Wartawan Buletin

http://buletinonline.net/images/stories/berita21/JuaraRakyat%20004.jpgKUALA NERUS – Umno negeri Terengganu tidak boleh mendabik dada kerana jelas kini, ia bukanlah sebuah parti yang hebat dan popular lagi.


Ia adalah kerana, dalam menganjurkan program ‘Juara Rakyat’ yang dianggap hebat, Umno terpaksa ‘menumpang’ kemudahan kerajaan dan ‘menipu’ rakyat.


(Gambar kanan - Tiada sambutan, gerai untuk program bertemu pelanggan lengang dan kosong )


Program Juara Rakyat bertemakan pendidikan diadakan pada Jumaat, 22 Januari 2010 (hari ini) di Sekolah Menengah Teknik Terengganu di sini membuktikan, Umno terpaksa ‘menempek’ di bawah Majlis Penyampaian Hadiah Kecemerlangan Pelajar yang dianjurkan Yayasan Terengganu.


Dalam masa yang sama, Umno menipu rakyat dengan menghantar surat jemputan (gambar bawah kanan - klik untuk besarkan) kepada ibu bapa dan pelajar melalui Yayasan Terengganu, tanpa memberitahu bahawa program tersebut juga adalah program Juara Rakyat.http://buletinonline.net/images/stories/berita21/surat.gif


Di pihaknya pula, Umno telah menjemput ahli-ahli jawatankuasa bahagian, wanita bahagian, pemuda bahagian, dan jawatankuasa puteri Umno bahagian Kuala Nerus untuk menghadiri program yang sama.


Tindakan Umno tersebut dikesali oleh sebahagian besar ibu bapa pelajar yang hadir.


Mereka tidak tahu-menahu langsung tentang program Juara Rakyat dan terpaksa menunggu selama empat jam untuk menghabiskan agenda program Juara Rakyat.


Agenda penyampaian hadiah sengaja diletakkan sebagai agenda terakhir selepas ucapan-ucapan pemimpin Umno termasuk ucapan Dato’ Mohd Nasir Ibrahim Fikri yang tidak kena mengena langsung, dengan program anugerah kecemerlangan pelajar.


Lebih malang lagi, ibu bapa yang mengharapkan anak-anak mereka menerima sendiri hadiah daripada Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussien, sebaliknya hanya wakil-wakil setiap sekolah sahaja yang dijemput naik ke pentas.


Setelah menunggu selama tiga jam setengah, akhirnya agenda pembahagian hadiah tamat dalam masa 20 minit sahaja. Antara ibu bapa yang memberi komen mengatakan bahawa, Umno mengambil kesempatan dengan kehadiran mereka dalam program tersebut.
http://buletinonline.net/images/stories/berita21/JuaraRakyat%20014.jpg
”Kalau tak ada ibu bapa dan pelajar yang dating, tak ada orang yang akan hadir dalam program itu,”kata salah seorang dari mereka.

Selain itu, program ‘Juara Rakyat’ Umno dianggap gagal dan tidak mendapat sambutan dari ahli-ahli mereka sendiri.

Pada jam 3 petang, sepatutnya program diteruskan (lihat agenda - gambar kiri) dengan pameran dan hari bertemu pelanggan.

Namun, tinjauan Buletinonline mendapati, bukan sahaja tidak ada pengunjung, malah semua gerai-gerai pameran telah pun menamatkan aktiviti mereka.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.