Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 29, 2010

Terkini(5.58) : Aduka dihadapkan ke Mahkamah

Laporan ini di tamatkan setakat ini

5.58 Aduka masih berada di Mahkamah untuk menguruskan urusan jaminan.Diharap Aduka dapat di bebaskan hari ini untuk meneruskan rancangan majlis perkahwinannya esok

5.44 Aduka menhadapi pentuduhan di bawah akta 233 (1)a komunikasi dan multimedia.Aduka telah dibenarkan diikat jamin sebanyak RM 5000.

3.42 Masih menunggu ketibaan pendakwaraya

3.15 Aduka telah tiba di Mahkamah Seksyen Seremban

2.30 Hari ini Aduka akan di hadapkan ke Makamah Seksyen Seremban untuk memfilekan tuduhan.Jumlah ikat jamin masih tidak diketahui.

Berita Aduka akan di kemaskini dari masa ke semasa

40 comments:

Adif Firdaus said...

memang update blog ni.. berita yg sentiasa panass...

Jom Buat Blog Sendiri
==> Panduan Buat BLOG

Tan Loo Ley said...

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG....

zargus2702 said...

-kalo dia kena ikatjamin, mane sempat nk nk wat akaun bank atas name pnjamin..bank ttup kul 4.30, sok n lusa mahkamah cuti..wa rase AT kna lepak dlm lokap lg smentara nk tgu ari isnin..

Manjungmari said...

Salam buat ADUKA dan Admin Blog..

Dari sini kita dapat perhatikan adilkah undang-undang yang ada di malaysia ini, sama-samalah kita fikirkan,,,
Selagi tidak tertegaknya hukuman Islam, selagi itulah kira rakyat bawahan akan dipermain-mainkan...

Apa pun buat Aduka @ Khairul Nizam, banayk-banyak bersabar atas apa yang saudara hadapi..., moga-moga ada hikmahnya selepas ini..

Wassalam.

KhadeejaEhsan said...

buat adukataruna..
bersabar jelah.mungkin ade hikmah disebalik kejadian ni..

(SEDANGKAN ALLAH AMPUNKAN UMATNYA)

aggaplah tu semua lumrah hidup kat dunia ni :)

asyraf mujahid al-zarqawi said...

to Manjungmari said:adakah tindakan kerajaan mengambil tindakan terhadap Adukataruna tidak adil?

bagaiamana agaknya ayah saudara dihina spt yang dilakukan kpd sulatn Johor adakah saudara akan berdiam diri?

Semoga Allah binasa mulut dan tangan2 aduka taruna yang menghina isteri dan para sahabat Rasullah!

**Bila Comel Jadi Comot** said...

smoga segalanya menemui kebenaran

slanzmaneeri said...

bro. ini malaysia beb, standard bro.... bukan macam britain, kutuk raja selamba ajer... tapi saya rasa aduka ni memang jenis golongan pembaharuan spt cth golongan protestant vs khatolik yang berlaku di Ireland ... ataupun ko nie dah terpengaruhi dengan gerakan punk/skinhead yang dibawa oleh sexpistol ( dengan pengurusnya yang memang gila2 punya malcom macclaren)seperti yang diluah oleh band mereka melalui lagu 'god save to the queen' - lu hayati sendirilah lirik lagu tentang kutukan pada QE , ok chow

ibnu marzuki al firdaus said...

patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

GUNAKAN HAK ANDA UNTUK MENGUNDI DI SINI SEKARANG!

padukasufi.blogspot.com said...

to aduka..dari paduka

pasni belajar2 bersifat sopan..ketaq pala lutut ke duk dlm lokap??? lain jgn rasa diri tu hebat sgt..tunduklah ke tanah agar selalu mengingat kita punya kelemahan jua

jgn koya sgt bro

ibnu marzuki al firdaus said...

wajarkah sultan johor ke5 mohon maaf di atas apa yang telah berlaku masa dulu demi menambat hati sebilangan rakyat malaysia yang masih tak puas hati?

GUNAKAN HAK ANDA UNTUK MENGUNDI DI SINI SEKARANG!

ibnu marzuki al firdaus said...
This comment has been removed by a blog administrator.
gajah said...

ibnu marzuki al firdaus gua tau blog lu takde sape mau baca... wakakakakaka

cukup-cukuplah tu menumpang populariti si adukatarakguna ni

azmie said...

majlis perkahwinan ke kenduri? hari kata dia dah kawin ngan org kelantan

Xenan said...

kenduri kawin belah die la bro.

blah kelantan da lepas.

jiman said...

padan muka

gorila said...

padan muka jugak..mulot cabol sangat
habik ko rase

ibnu marzuki al firdaus said...

gajah said...

ibnu marzuki al firdaus gua tau blog lu takde sape mau baca... wakakakakaka

cukup-cukuplah tu menumpang populariti si adukatarakguna ni

Friday, January 29, 2010 5:59:00 PM GMT+08:00

RELAKSLAH, BRO... X KAN MAU REVERSE PSYCHOLOGY PLK! TP PELIK, X DE SAPE PUN BRANI BUAT LPRN PDRM KE ATASKU WALAU KATA2 KU LBH DIRECT, KAN?

manadia said...

ibnu marzuki ni meroyan sorang2..siann

kepunden said...

Gua pelik & pening la dgn pencacai dr puak pelaq mana tak tau nih...
Ade ke nk nasihat At jgn biadap, tp gune bahase biadap..
Doakn pulak untuk keburukan..
Yg dok doa utk keburukan ni, gua nk tnya dalam sehari berape kali korang doa untuk Allah turunkn bala kat Israel..
Stupic nk mampos...
Now korang boleh paham ler ape tu "genetik melayu Fakap"..

manadia said...

oi kepunden,

nak marahkan orang yg kutuk aduka,marahlah..tapi yg duk sangkut sampai ke bab genetik melayu tu pe hal?

pakteh adam said...

pergh!!!! senin bru keluar.

Mintak mintak janganlah kat dalam tu ada peliwat tegar!!!

Kalau lah ade, abislah keterunaan kau aduka!!!

Nasihat peakteh, kalau ada yang nak buat baik kat situ, hati hati sikit no! Itu baik ada makna... tu..!!!

Ah Chai said...
This comment has been removed by the author.
ibnu marzuki al firdaus said...

ABG KT PAKAI BAJU COKLATLAH HR NI... DIA TUTUP WJH SBB ADA GENG2 JHR BDH KANG P BANGANG KERJAKAN ORG TERANIYA PLK...

ibnu marzuki al firdaus said...

manadia said...

ibnu marzuki ni meroyan sorang2..siann

GUA PEDULI APA? HAHA... KSHN ABG KT TUH, MCM KENA PKL DGN PDRM PLK MS DLM REMAN!

amar said...

ibnu marzuki al firdaus says
Friday, January 29, 2010 4:48:00 PM GMT+08:00

wajarkah sultan johor ke5 mohon maaf di atas apa yang telah berlaku masa dulu demi menambat hati sebilangan rakyat malaysia yang masih tak puas hati?

lepas ni aku rase pdrm akan cari budak sekor ni!(ibnu marzuki al firdaus)

sham said...

lu patut wat komen, bia belapis sikt bro..
bkn takleh wat komen..lu bising2 tak tentu hala ni pon,lu gak yang kena..
sia2 idup lu susah pasal lu dok heboh pasal sultan yang da takde tu..die da mati tp lu idop lg..

kan lu da kena..
padan muke lu la..

patut lu wat time die idup baru lu gentle beb..huhuhu

ibnu marzuki al firdaus said...

sham said...

lu patut wat komen, bia belapis sikt bro..


DIA X SNTH PUN PSL SLTN CUMA BERUK2 TUH JE YG TRASA...

leenki said...

buang masa la layan so called ibnu marzuki ni..
takkan la AT nak kutuk sultan sebut name penuh kot...takkan la die tu terlampau bodoh sebodoh-bodohnya..
lagipun sape je yg meninggal dunia hari tu sampai kene tunggu bendahara balik..takkan anak kucing kot mati belakang rumah..
baik tak payah layan la die ni..makin menjadi2 "keberukan" die ni

leenki said...

entry yg sebelom ni cakap AT punye la dilayan baek oleh polis kan..siap makan berkatering2 lagi la..ape la..tetibe je si ibnu marzuki ni ckp mcm kene pukul polis plak..ape pengikut2 AT ni kaki buat cite je ke..ni nak seret pdrm skali pehal..ade nampak lebam2 ke kat muka Adukatarakguna ni ke..muka tak tahu malu adala

ibnu marzuki al firdaus said...

leenki said...

buang masa la layan so called ibnu marzuki ni..
takkan la AT nak kutuk sultan sebut name penuh kot...takkan la die tu terlampau bodoh sebodoh-bodohnya..
lagipun sape je yg meninggal dunia hari tu sampai kene tunggu bendahara balik..takkan anak kucing kot mati belakang rumah..
baik tak payah layan la die ni..makin menjadi2 "keberukan" die ni

Friday, January 29, 2010 11:13:00 PM GMT+08:00

KEBTLAN JE SBB DIA DAH NAK JUAL NOVEL BERTJK LAHANAT JBT

ibnu marzuki al firdaus said...

leenki said...

entry yg sebelom ni cakap AT punye la dilayan baek oleh polis kan..siap makan berkatering2 lagi la..ape la..tetibe je si ibnu marzuki ni ckp mcm kene pukul polis plak..ape pengikut2 AT ni kaki buat cite je ke..ni nak seret pdrm skali pehal..ade nampak lebam2 ke kat muka Adukatarakguna ni ke..muka tak tahu malu adala

Friday, January 29, 2010 11:16:00 PM GMT+08:00

GUA NMPK DIA SDH + TAKUT SEMACAM JE...

Adif Firdaus said...

Domain FREE

Dapatkan cepat di sini
=> Free Domain

cupin07 said...

marzuki, ko takyah la nak buat andaian sendiri.. kaki merepek je ko ni.. aku tau le ko berani dlm takut.. bukan brani betul2 pun.. kutuk2 org, smunyi identiti.. mcm sampah jer.. tak patut dilayan pun.. tp tak layan, menyakitkan hati.. bleh tak ko tunjuk perangai cantik sket?

ibnu marzuki al firdaus said...

cupin07 said...

marzuki, ko takyah la nak buat andaian sendiri.. kaki merepek je ko ni.. aku tau le ko berani dlm takut.. bukan brani betul2 pun.. kutuk2 org, smunyi identiti.. mcm sampah jer.. tak patut dilayan pun.. tp tak layan, menyakitkan hati.. bleh tak ko tunjuk perangai cantik sket?

Saturday, January 30, 2010 3:06:00 AM GMT+08:00

LU:

Profile Not Available

The Blogger Profile you requested cannot be displayed. Many Blogger users have not yet elected to publicly share their Profile.

If you're a Blogger user, we encourage you to enable access to your Profile.

GUA: ADA SEMBUNYI? DSR PAISEH BTL!

EiCH@M said...

udah2 ler tuh nak ngutuk adukataruna pun. Dia dah minta maaf pun. Dosa dia ngutuk almarhum sultan biar la Allah yang menentukannya. Kita ni sebagai umat islam saling bermaaf-maafan. Apatah lagi nabi sendiri tak pernah simpan dendam dan marah pun terutama lagi dalam dakwah nabi pada penduduk taif. Saya percaya adukataruna ni dah menyesal apa yang dia buat. Korang dok kutuk2 dia korang sendiri tak tau aib korang camner. Yang penting lepas ni, moh ler kita ke surau solat jemaah dan belajar majlis2 ilmu dari takde keje ngutuk2 orang...wassalam

guns said...

cakap berdegar-degar, reban ayam pun pecah. la nie baru hg ada akai........ baru hg tau langit tue tinggi ka rendah ka. apsere....sikit hari lagi depa nanti hantaq peluru hidup sampai kat kepala hg.

TAUFIK SM™ said...

lawat http://www.taufiksm.com/jom-singkirkan-blog-aduka-taruna/ ..... utk pengajaran buat ko aduka taruna....

ibnu marzuki al firdaus said...

MAKASSAR
By
Dr. Mahathir Mohamad
on January 25, 2010 10:59 AM | Permalink | Comments (57) | TrackBacks (0)

6. Air Asia flies there four times a week. There are great beaches, sparkling clear waters, abundant seafood and beautiful resorts. And friendly people. Things are cheaper than here. Malaysians should find Makassar a welcome change from the frenetic life in Jakarta.

NAK KENA P NI. AWT DAH RAMAI X DTG SITE AT + LANGSUNG X DE NEW KOMEN, TAKUT DGN STAMENT SI PONDAN KE? ALAH... X SEMESTINYA WEB NIZAM UTK KT LUAHKAN PRASAAN X PUAS HT PSL SLTN JE, ANY HOT TOPIC WILL DO AGR PEMIKIRAN KRITIS DPT DITUNJUL & INFO BERGUNA MAMPU DIKONGSIKAN, GENG!

--------------------------------

IKHLAS DARI MAL +60128624623
http://tagtag.com/conspiracy2012/

ibnu marzuki al firdaus said...

Lu hina isteri Nabi ummul mukminin tu pada aku keterlanjuran besar seorang muslim, panjang lidah dari akal kata alim ulama'. Dosa lu tu baik mintak ampun cepat-cepat sebelum Nabi tak mengaku umat beb...panas beb lu nanti dalam kubur.

APA LAGAH, LPRLAH KE PDRM UTK KES NI PLK. X KAN SMUA AKU YG KENA BUAT. PAISEHLAH LAGU NI. MOGA2 SITE BLH MENARIK SMULA PELWT YG SMKN BERKRNGAN.

Menziarahi Makam Almarhum Gus Dur
By Anwar Ibrahim 29 Comments
Categories: Aktiviti, Antarabangsa and Anwar

Saya tiba di Surabaya tengah malam tadi khusus untuk ziarah maqam sahabat, alMarhum Abdurrahman ‘Gus Dur’ Wahid.

Perjalanan ke Jombang pagi tadi mengambil masa sekitar 2 jam. Dalam kesempatan itu saya sempat menemui wakil keluarga almarhum dan beberapa ulama- kiayai yang turut berada di sana.

Saya meninggalkan maqam almarhum Gus Dur di Jombang menuju Lapangan Terbang Djuanda Surabaya.
Ratusan umat tanpa putus menziarahi maqam. Saya terharu sambil kagum menyaksikan kecintaan rakyat sedemikian.
Kami kemudian ke rumah Gus Shalah, adik Gus Dur. Pastinya isu “Allah” dibangkitkan!

Kupasan ringkas dibincang tatkala Rasulullah SAW memeterai perjanjian Hudaibiyah dengan kaum Musyrikin di mana kalimah BimikaLlah humma (dengan nama Allah, Tuhan kami) digunapakai sebagai muqaddimah perjanjian.

ANWAR IBRAHIM

PULAU JAWA PUN GERE GAK. KSHN MAMAT NI... DAH X DE ISU LAIN MRK NAK MAIN. BSN LAH! X HBS2 BENDA YG SAMA, LIWAT LIWAT LIWAT. CUBA LAH TOPIK LAIN, KAH MCM RGL MAK TIMAH JRN SBLH KAH, NENEK SDNG SIDAI KAIN KAH? INI X. INGAT, X SEMESTINYA ROUND KE 2 AKAN BG RESULT YG SAMA IAITU JAIL. JK X, MEMANG JELAK HBS, SEH.

-----------------------------------

IHLAS DARI MAL +60128624623
http://tagtag.com/conspiracy2012/

*P.S. AT TNJK NO AKAUN MAYBANK, AKU PLK HP HOTLINK. APA LG, TRACELAH.