Skip to main content

Terkini: Pemulangan T Shirt PAS Reform

Adalah dgn penuh rasa kesal dan rendah diri, kami mengumumkan akan memulangkan balik semua wang yang telah didepositkan ke akaun kami atas tujuan pembelian T Shirt PAS Reform.

1. Pemulangan ini adalah untuk mengelakkan pembeli T Shirt dari dikaitkan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum Sultan Iskandar. Walaupun PAS Reform tidak ada kaitan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum, namun logo PAS Reform telah terpampang di media-media.

2. Atas dasar hormat-menghormati dan demi kebaikan semua pihak khasnya pembeli yang bermurah hati memberi sokongan terhadap PAS Reform, maka kami menangguhkan dulu penjualan T Shirt PAS Reform sehingga satu masa yang akan diumumkan kelak.


p/s: Kepada sahabat blogger yang menyokong kami dengan meletak banner iklan, mohon kiranya dipadam banner iklan tersebut untuk mengelakkan kekeliruan.

Sebarang kesulitan amatlah kami kesali.

Harap maklum.

WE WILL BE BACK!

Comments

  1. jom singgah blog sy di http://ukirancinta.blogspot.com :P

    ReplyDelete
  2. Tetiba je blog ni jadi tempat IKLAN link.

    :)

    ReplyDelete
  3. Salam..

    Free Untuk Anda..

    http://klik.sinilah.com
    http://club.frenzyfm.my

    Exchange Link & Tingkatkan Traffic.

    http://frenzyfm.my/exchange

    Trimas!

    ReplyDelete
  4. AT, susahla macam ni. Nampaknya Projek Langgar Hadi dah macam nak menemui jalan buntu. Ni suma lu punya pasalla tak pikir dulu sebelum post. Aku tak marah tapi ko paham2 je la perangai melayu ni mcm mana. Taat pada pemimpin seolah-olah taat pada Allah dan Rasul. Apa-apapun aku tetap bagi sokongan moral kat lu AT. Bagi aku ko tak pernah buat salah. AT sekarang sama saja dengan AT yang sebelum posting kontroversi tu.

    ReplyDelete
  5. salam aduka

    Atas permintaan aduka, Pak Din akan padamkan baner iklan tu. Pak Din faham orang muda lebih rebellious tetapi yang ini agak terlebih sikit, maka orang akan gunakan kesempatan ini.

    Harap di masa akan datang Aduka lebih berhati-hati di dalam posting yang akan jadi panas. Inilah salah satu kelebihan orang lama. Boleh membaca/memintas apa yang akan terjadi.

    ReplyDelete
  6. Reformis Jalanan,

    seorang sahabat itu perlu menasihati sahabatnya untuk ke arah kebaikan. Tidak perlu menyokong walaupun perkara yang dilakukan tidak betul.

    Jika seorang sahabat tersilap, tegurlah. Jika seorang sahabat tersalah langkah, betulkan kembali.

    Jika anda merasakan AT tidak pernah berbuat silap, anda sepatutnya berani untuk mengambil artikel yang telah dibuang itu dan meletakkannya di blog anda. Jika tidak, itu bermakna anda menyokong bahawa AT silap dalam kes ini.

    Lupakanlah segala perancangan batil yang dirancang selama ini. Usah memecahkan jemaah dengan menimbulkan fitnah dalam jemaah.

    Allah melihat dan mengetahui niat dan pergerakan kalian...

    ReplyDelete
  7. -reformis jalanan, ape yg dpt wa tgk skang nie ketaatan pd pemimpin dah mlbhi ketaatan pd Allah..

    -ape2 pun wa doakan AT slamat n sgala prancangan utk tahun nie dpt dilaksanakan.

    -Ya Allah,ya Tuhan kami yg MAHA AGUNG, MAHA BESAR dan MAHA BERKUASA, indah dan amannye dunia dan negara ini jika ketaatan kami yg hina ini kepada Engkau melebihi dr sekalian makhluk..

    Ya Allah, kami berlindung dgn ENgkau dari ditimpa kesusahan dan kedukaan,dari kelemahan dan kemalasan,dr prasaan takut dan paksan orang.

    Ya Allah ya Tuhan kami, jgnlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kpd kami petunjuk.Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau MAHA PENGURNIA.

    ReplyDelete
  8. bro amdang,

    kami dlm projek pas reform tak pernah sekali2 nak memecah jemaah atau menimbul fitnah.

    Kami hanya gabungan pembawa suara penyokong PAS yg mahukan penambahbaikan pada PAS utk memerintah Malaysia.Itu sahaja.

    Utk menfitnah kami sbg pemecah jemaah sgt lah dangkal sbb kami bukan ahli dlm jemaah pas, hanya penyokong dan pengundi tegar PAS.

    ReplyDelete
  9. Inikah wajah Aduka Taruna..? buka link nih untuk tgk >> http://ukirancinta.blogspot.com/2010/01/inikah-wajah-blogger-aduka-taruna-yang.html

    ReplyDelete
  10. Allah telah memerintahkan kepada kaum muslimin untuk taat kepada penguasanya betapapun jelek dan dzalimnya mereka. Tentunya dengan syarat, selama para penguasa tersebut tidak menampakkan kekafiran yang nyata. Allah juga memerintahkan agar kita bersabar menghadapi kedzaliman mereka dan tetap berjalan di atas sunnah.
    Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah dan memberontak kepada penguasanya maka matinya mati jahiliyyah. Yakni mati dalam keadaan bermaksiat kepada Allah seperti keadaan orang-orang jahiliyyah.1 (Lihat ucapan Al-Imam An-Nawawi dalam Syarah Shahih Muslim)
    Dari Ibnu Abbas , dia berkata: ”Rasulullah bersabda:

    “Barangsiapa yang melihat sesuatu yang tidak dia sukai dari penguasanya, maka bersabarlah! Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah sejengkal saja, maka ia akan mati dalam keadaan mati jahiliyyah.” (Shahih, HR. Al-Bukhari dan Muslim)
    Diriwayatkan dari Junadah bin Abu Umayyah, dia berkata: “Kami masuk ke rumah Ubadah bin Ash-Shamit ketika beliau dalam keadaan sakit dan kami berkata kepadanya: ‘Sampaikanlah hadits kepada kami –aslahakallah- dengan hadits yang kau dengar dari Rasulullah yang dengannya Allah akan memberikan manfaat bagi kami!’ Maka ia pun berkata:

    “Rasulullah memanggil kami kemudian membai’at kami. Dan di antara baiatnya adalah agar kami bersumpah setia untuk mendengar dan taat ketika kami semangat ataupun tidak suka, ketika dalam kemudahan ataupun dalam kesusahan, ataupun ketika kami diperlakukan secara tidak adil. Dan hendaklah kami tidak merebut urusan kepemimpinan dari orang yang berhak –beliau berkata- kecuali jika kalian melihat kekufuran yang nyata, yang kalian memiliki bukti di sisi Allah.” (HR. Al-Bukhari dalam Shahih-nya juz 13 hal.192, cet. Maktabatur Riyadh Al-Haditsah, Riyadh. HR. Muslim dalam Shahih-nya, 3/1470, cet. Daru Ihya-ut Turats Al-Arabi, Beirut, cet. 1)

    sumber dari :
    http://aboezahra.wordpress.com/2007/10/26/kewajiban-taat-kepada-pemerintah/

    ReplyDelete
  11. kawan2..jom daftar alumni..mana tau dpt cari kawan2 lama.. jom laa www.alomni.com

    ReplyDelete
  12. Ni lah yang terjadi ke atas Aduka taruna.
    http://www.pa......pagomo.com/2010/01/mantap-aduka-taruna-di-liwat-blogger.html

    ADUKA TARUNA DI LIWAT BLOGGER PAKATAN

    ReplyDelete
  13. KETAATAN PENGIKUT UMNO MELEBIHI KETAATAN PADA ALLAH DAN RASUL RUPANYA.

    ReplyDelete
  14. Dengan rase sedikit kecewa & rendah diri, gua turun kan juge barner PAS reform.
    Lu pon tahu bro, ini lah demokrasi negara ini. Maybe reformation belum dapat diterima di negara ini sepenuhnyer. Dan gua juga percaya reformasi yang dicanang selama ini hanya untuk kepentingan politik sahaja.
    Gua harap lu akan teruskan juga perjuangan ini, tapi dgn ramuan yang berbeza, dan boleh diterima oleh genetik2 melayu.
    Note: Kitak tidak kalah jika kita jatuh, tapi kita kalah apabila tidak bangun semula.
    (dlm iklan ape ntah)

    p/s: Duit baju, gua serah kat lu untuk PASTI yg lu letak dlm artikel lu tuh.

    ReplyDelete
  15. mintak maaf la aduka..

    aku rasa macam nak biarkan lambang pas reform dengan promosi t-shirt tu...

    apa masalahnya? kepimpinan PAS desak kau suruh tarik semua ke?

    naya lah blogger kalau sikap pemimpin macam nie... silap sekali, yang betul seribu dilupakan...

    ReplyDelete
  16. sebab mulut badan binasa...kan dah betui pepatah melayu tu. orang melayu dolu-dolu diajar dengan adab yang tinggi, tapi la ni ramai yang kurang ajar (ni aku cakap secara umum dan bukannya tuju kat ko sorang jer...). sebelum tu, tahniah sekali lagi sebab jadi glamer la ni dan blog ko jadi tumpuan ramai walaupun caranya tak berapa betul. mula-mula aku baca tulisan ko tu, aku ingatkan ko ni sedara mara Prebet Adam yang mengamuk kat Chow Kit dolu-dolu. tapi apa2 pun ko kena bersedia menghadapi ketelanjuran ko menaip. Aku cadangkan ko ambik Karpal Singh jadi lawyer ko sebab dia biasa dengan kes sperti ini.

    ReplyDelete
  17. TERLAJAK PERAHU BOLEH DI UNDUR..
    TERLAJAK KATA ???
    SENDIRI MAU INGAT LAA.. LA.. LAA.. LA..

    ReplyDelete
  18. AT, xmau kes dia dikaitkan dengan PAS. Lg pun kempen PAS Reform x mendapat restu daripada mana2 pemimpin PAS. Demi nama baik PAS, eloklah buat sementara ini gerakan PAS Reform diteggelamkan. Semoga Allah memberi kekuatan kepadanya dlm. menempuh dugaan ini.

    ReplyDelete
  19. aku seorang muslim, dan dapat membezakan antara "TAAT kepada ALLAH dan menghormati sesama manusia"...tak tahulah kalau korang tak dapat nak membezakan. "CERDIK TAK BOLEH DIIKUT, BODOH TAK BOLEH DIAJAR".

    ReplyDelete
  20. KEHKEHKEH TU LA LEN KALI CKP SIANG PANDANG2..TAPI ADE JUGAK CAKAP LIM KIT SIANG YG JADI PEGANGAN ADOIYAII..APE PUN SAYANG IT'S TOO LATE BABEHH!.."BLOG KATE PEGI2!..LOKAP KATE MAREY2!"..SLMT MAJU JAYE LER BRADERRR HUHUHU

    ReplyDelete
  21. KEHKEHKEH TU LA LEN KALI CKP SIANG PANDANG2..TAPI ADE JUGAK CAKAP LIM KIT SIANG YG JADI PEGANGAN ADOIYAII..APE PUN SAYANG IT'S TOO LATE BABEHH!.."BLOG KATE PEGI2!..LOKAP KATE MAREY2!"..SLMT MAJU JAYE LER BRADERRR HUHUHU

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Saya rasa isu ni sebab gaya bahasa yang digunakan AT yang agak ROCK - gua lu... Kalau AT gunakan bahasa yang standard macam TB gunakan, rasanya isu ni takkan terjadi walaupun mengekalkan ayat yang sama.... Harap AT ubah gaya bahasa... buat macam Gaya bahasa TB.. gaya bahasa mudah.. bukan gaya bahasa ROCK...

    ReplyDelete
  24. ngeh ngeh ngeh makin ketat nak posting kat sini....

    nak sgt rating...nah! amik obat!

    ReplyDelete
  25. AT mendokong aspirasi TGNA dan cuba melanggar Hadi. Perkembangan ini tidak disenangi UMNO. Apabila AT melakukan kesilapan kerana menggunakan perkataan "mampos", bukannya "mangkat", maka mereka mengambil kesempatan ini untuk menghentikan kempen Langgar Hadi seterusnya melumpuhkan PAS Reform.

    ReplyDelete
  26. salam. la kesian nye. dalam satu weakend leh jadi macam ni. takpa sabar la ye. tapi kalau rasa perjuangan anda semua betul, jangan biar logo menjadi penghalang. AT.kalau lu rasa lu jadi liability lu tukar tekong la lu dok belakang je

    harap jangan ada yang kata benda ni jadi pasal karamah TGHH dah la he he. tapi kalau pasal Aisyah gua mgkn percaya

    ReplyDelete
  27. Pas REFORM???
    Ape tu??Baik ko jadi TRANSFORMERS aje..polis tangkap ko boleh transform jadi sesumpah robot (robotic chameleon)..dengan kawan2 ko skali la

    ReplyDelete
  28. Waahhh.. ramainya yg singgah kat sini..

    http://rahsiajusjambu.com

    ps: Jom niaga jus jambu

    ReplyDelete
  29. Aku rasa kalu Almarhum masih hidup, sudah tentu AT akan dipanggil mengadap. ramai orang menyangka dah tentu AT akan kena tempeleng, tapi aku rasa tidak. Aku rasa, AT akan dianugerahkan gelaran Dato' di atas 'keberanian' beliau itu sebab di luar sana,Baginda dapati lebih ramai orang suka bodek membodek dan mengampu berbanding AT yg betul2 berani. Puad Zarkashi pun masih ingat bagaimana Almarhum menegur kawannya yg ingin menangkat sembah, "apa sembah-sembah, aku pun manusia macam engkau"(Mingguan M'sia 24/1/10).

    Satu lagi, walaupun korang menyampah kat AT, janganlah pulak korang ikut perangai AT dengan komen memaki hamun mencarut2. itu menunjukkan kerendahan akhlak korang yang sama taraf dgn AT. bak kata Fadzilah Kamsah, orang yang hebat ialah orang yang mampu mengawal diri dari kemarahan.

    Satu lagi, walaupun ekonomi masih gawat, aku rasa inilah masanya yang sesuai utk DS Najib bubar parlimen untuk menang besar kerana Umno mempunyai banyak isu dan modal spt kalimah Allah,kes ini,perpecahan Pas,PKR dll. aku percaya Pas dan PKR akan kalah besar, cuma DAP yang akan bertahan kerana orang cina cukup selesa dengan DAP, Umno tidak rugi sebab MCA,Gerakan,MIC yang biasanya bertanding lawan DAP. Umno akan menang berhadapan Pas,PKR.

    ReplyDelete
  30. takan gugur seurat rambut pon kat rambut manusia tanpa izin allah swt.
    kepada manusia² berani yg telah memberi komen nak belasah etc etc aduka kt blog ni,cuba² lah beralih melihat sisi lain pulak,cuba²lah menjadi berani dlm mempertahankan tanah air dari dijajah singaporean kt wilayah pembangunan iskandar tu,cuba²lah utk mengamuk demi tanah yg dijajah dek yahudi dkt wilayah pembangunan iskandar tu pulak,anda semua kan keturunan pendekar.tunjuk lah semangat pendekar sebenar,jgn berani tak bertempat udah.maaf la ckp,kang korang amuk aku pulak..hehehe

    ReplyDelete
  31. AMBOI!... RAMAINYA PENCACAI UMNO KAT SINI. SEBELUM NIE TAK PERNAH NAMPAK PUN?
    SPESIS UMNO MEMANG CE$%#A!...

    ReplyDelete
  32. 1. Pemulangan ini adalah untuk mengelakkan pembeli T Shirt dari dikaitkan dengankes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum Sultan Iskandar. Walaupun PAS Reform tidak ada kaitan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum, namun logo PAS Reform telah terpampang di media-media.

    KEHKEHKEH SAPE2 (TERMASUK LE SI KLON YG MENGAP TU HEHEH)YG X PECAYE MAMAT NI HINA SULTAN BAEK TELAN BALIK KATE2 TU YEK..HASTA LA VISTA BABEHH! HUHUHU

    ReplyDelete
  33. kahkahakah provoke la lagi... AT bz bagi repor ka balai toksah letak komen lah... ingat AT baca ke?

    ReplyDelete
  34. xpela duka. wa tk reti sgt psl perundangan, tp klu di lihat scra ksr, bukti mcm tk kukuh sgt pn. ssh gak diorg nk sabitkn ko tu. lgpn klu ko ade peguam bela, msti dia bley spin baik py coz post ko tu tk lsg refer scra spesifik. cm slp lu sket kt cni coz lu pi buat permohonan maaf tu kot.anyway, aku tk reti sgt. baik ko serah kt lawyer jew.

    yg ni beza kot dgn yg kes sultan perak tu coz yg kna dgn sultan perak tu coz diorg pi komen direct. anyway, kes ni maybe mkn berthn2 lmnya kot.

    ReplyDelete
  35. Aku tunggu apa komen dari Batu Api.
    http://macamoranggila.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Najib boleh selamatkan AdukaTaruna http://nanbinjai.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. mamposla ko kali ni aduka..ha3.kene pancungla ko kali ni...

    ReplyDelete
  38. Ingin Menjadi KAYA senang dgn menggunakan ilmu internet. Please connect down here for further information specially created for Malaysian market:

    http://tinyurl.com/yf6zc8a
    http://tinyurl.com/yf6zc8a
    http://tinyurl.com/yf6zc8a

    ReplyDelete
  39. secapui-capui mulut melaser,akhirnya kau jadi glamer semalaye... aduka2.. harap pasni hang jd 'santun' skit no0,
    cheers brader, moga ujian ini menginsafkan diri,dan mengingatkan hang kembali, bahawa genetik manusiawi itu ada unsur dna LUPA DIRI.termasuk laa hang.. XD

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.