Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 25, 2010

Terkini: Pemulangan T Shirt PAS Reform

Adalah dgn penuh rasa kesal dan rendah diri, kami mengumumkan akan memulangkan balik semua wang yang telah didepositkan ke akaun kami atas tujuan pembelian T Shirt PAS Reform.

1. Pemulangan ini adalah untuk mengelakkan pembeli T Shirt dari dikaitkan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum Sultan Iskandar. Walaupun PAS Reform tidak ada kaitan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum, namun logo PAS Reform telah terpampang di media-media.

2. Atas dasar hormat-menghormati dan demi kebaikan semua pihak khasnya pembeli yang bermurah hati memberi sokongan terhadap PAS Reform, maka kami menangguhkan dulu penjualan T Shirt PAS Reform sehingga satu masa yang akan diumumkan kelak.


p/s: Kepada sahabat blogger yang menyokong kami dengan meletak banner iklan, mohon kiranya dipadam banner iklan tersebut untuk mengelakkan kekeliruan.

Sebarang kesulitan amatlah kami kesali.

Harap maklum.

WE WILL BE BACK!

50 comments:

eL-Hunaif ™ said...

jom singgah blog sy di http://ukirancinta.blogspot.com :P

Raja Budak Lestari said...

http://rajabudak.blogspot.com/

amdang81 said...

Tetiba je blog ni jadi tempat IKLAN link.

:)

DaKMuO said...

Salam..

Free Untuk Anda..

http://klik.sinilah.com
http://club.frenzyfm.my

Exchange Link & Tingkatkan Traffic.

http://frenzyfm.my/exchange

Trimas!

Reformis Jalanan said...

AT, susahla macam ni. Nampaknya Projek Langgar Hadi dah macam nak menemui jalan buntu. Ni suma lu punya pasalla tak pikir dulu sebelum post. Aku tak marah tapi ko paham2 je la perangai melayu ni mcm mana. Taat pada pemimpin seolah-olah taat pada Allah dan Rasul. Apa-apapun aku tetap bagi sokongan moral kat lu AT. Bagi aku ko tak pernah buat salah. AT sekarang sama saja dengan AT yang sebelum posting kontroversi tu.

mountdweller said...

salam aduka

Atas permintaan aduka, Pak Din akan padamkan baner iklan tu. Pak Din faham orang muda lebih rebellious tetapi yang ini agak terlebih sikit, maka orang akan gunakan kesempatan ini.

Harap di masa akan datang Aduka lebih berhati-hati di dalam posting yang akan jadi panas. Inilah salah satu kelebihan orang lama. Boleh membaca/memintas apa yang akan terjadi.

amdang81 said...

Reformis Jalanan,

seorang sahabat itu perlu menasihati sahabatnya untuk ke arah kebaikan. Tidak perlu menyokong walaupun perkara yang dilakukan tidak betul.

Jika seorang sahabat tersilap, tegurlah. Jika seorang sahabat tersalah langkah, betulkan kembali.

Jika anda merasakan AT tidak pernah berbuat silap, anda sepatutnya berani untuk mengambil artikel yang telah dibuang itu dan meletakkannya di blog anda. Jika tidak, itu bermakna anda menyokong bahawa AT silap dalam kes ini.

Lupakanlah segala perancangan batil yang dirancang selama ini. Usah memecahkan jemaah dengan menimbulkan fitnah dalam jemaah.

Allah melihat dan mengetahui niat dan pergerakan kalian...

zargus2702 said...

-reformis jalanan, ape yg dpt wa tgk skang nie ketaatan pd pemimpin dah mlbhi ketaatan pd Allah..

-ape2 pun wa doakan AT slamat n sgala prancangan utk tahun nie dpt dilaksanakan.

-Ya Allah,ya Tuhan kami yg MAHA AGUNG, MAHA BESAR dan MAHA BERKUASA, indah dan amannye dunia dan negara ini jika ketaatan kami yg hina ini kepada Engkau melebihi dr sekalian makhluk..

Ya Allah, kami berlindung dgn ENgkau dari ditimpa kesusahan dan kedukaan,dari kelemahan dan kemalasan,dr prasaan takut dan paksan orang.

Ya Allah ya Tuhan kami, jgnlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kpd kami petunjuk.Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau MAHA PENGURNIA.

Xenan said...

bro amdang,

kami dlm projek pas reform tak pernah sekali2 nak memecah jemaah atau menimbul fitnah.

Kami hanya gabungan pembawa suara penyokong PAS yg mahukan penambahbaikan pada PAS utk memerintah Malaysia.Itu sahaja.

Utk menfitnah kami sbg pemecah jemaah sgt lah dangkal sbb kami bukan ahli dlm jemaah pas, hanya penyokong dan pengundi tegar PAS.

eL-Hunaif ™ said...

Inikah wajah Aduka Taruna..? buka link nih untuk tgk >> http://ukirancinta.blogspot.com/2010/01/inikah-wajah-blogger-aduka-taruna-yang.html

Mohamed said...

Allah telah memerintahkan kepada kaum muslimin untuk taat kepada penguasanya betapapun jelek dan dzalimnya mereka. Tentunya dengan syarat, selama para penguasa tersebut tidak menampakkan kekafiran yang nyata. Allah juga memerintahkan agar kita bersabar menghadapi kedzaliman mereka dan tetap berjalan di atas sunnah.
Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah dan memberontak kepada penguasanya maka matinya mati jahiliyyah. Yakni mati dalam keadaan bermaksiat kepada Allah seperti keadaan orang-orang jahiliyyah.1 (Lihat ucapan Al-Imam An-Nawawi dalam Syarah Shahih Muslim)
Dari Ibnu Abbas , dia berkata: ”Rasulullah bersabda:

“Barangsiapa yang melihat sesuatu yang tidak dia sukai dari penguasanya, maka bersabarlah! Karena barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah sejengkal saja, maka ia akan mati dalam keadaan mati jahiliyyah.” (Shahih, HR. Al-Bukhari dan Muslim)
Diriwayatkan dari Junadah bin Abu Umayyah, dia berkata: “Kami masuk ke rumah Ubadah bin Ash-Shamit ketika beliau dalam keadaan sakit dan kami berkata kepadanya: ‘Sampaikanlah hadits kepada kami –aslahakallah- dengan hadits yang kau dengar dari Rasulullah yang dengannya Allah akan memberikan manfaat bagi kami!’ Maka ia pun berkata:

“Rasulullah memanggil kami kemudian membai’at kami. Dan di antara baiatnya adalah agar kami bersumpah setia untuk mendengar dan taat ketika kami semangat ataupun tidak suka, ketika dalam kemudahan ataupun dalam kesusahan, ataupun ketika kami diperlakukan secara tidak adil. Dan hendaklah kami tidak merebut urusan kepemimpinan dari orang yang berhak –beliau berkata- kecuali jika kalian melihat kekufuran yang nyata, yang kalian memiliki bukti di sisi Allah.” (HR. Al-Bukhari dalam Shahih-nya juz 13 hal.192, cet. Maktabatur Riyadh Al-Haditsah, Riyadh. HR. Muslim dalam Shahih-nya, 3/1470, cet. Daru Ihya-ut Turats Al-Arabi, Beirut, cet. 1)

sumber dari :
http://aboezahra.wordpress.com/2007/10/26/kewajiban-taat-kepada-pemerintah/

karqunkotakinabalu said...

kawan2..jom daftar alumni..mana tau dpt cari kawan2 lama.. jom laa www.alomni.com

GOMO said...

Ni lah yang terjadi ke atas Aduka taruna.
http://www.pa......pagomo.com/2010/01/mantap-aduka-taruna-di-liwat-blogger.html

ADUKA TARUNA DI LIWAT BLOGGER PAKATAN

Parpu Kunyit said...

KETAATAN PENGIKUT UMNO MELEBIHI KETAATAN PADA ALLAH DAN RASUL RUPANYA.

kepunden said...

Dengan rase sedikit kecewa & rendah diri, gua turun kan juge barner PAS reform.
Lu pon tahu bro, ini lah demokrasi negara ini. Maybe reformation belum dapat diterima di negara ini sepenuhnyer. Dan gua juga percaya reformasi yang dicanang selama ini hanya untuk kepentingan politik sahaja.
Gua harap lu akan teruskan juga perjuangan ini, tapi dgn ramuan yang berbeza, dan boleh diterima oleh genetik2 melayu.
Note: Kitak tidak kalah jika kita jatuh, tapi kita kalah apabila tidak bangun semula.
(dlm iklan ape ntah)

p/s: Duit baju, gua serah kat lu untuk PASTI yg lu letak dlm artikel lu tuh.

Edyes said...

mintak maaf la aduka..

aku rasa macam nak biarkan lambang pas reform dengan promosi t-shirt tu...

apa masalahnya? kepimpinan PAS desak kau suruh tarik semua ke?

naya lah blogger kalau sikap pemimpin macam nie... silap sekali, yang betul seribu dilupakan...

BelokKiriKanan said...

sebab mulut badan binasa...kan dah betui pepatah melayu tu. orang melayu dolu-dolu diajar dengan adab yang tinggi, tapi la ni ramai yang kurang ajar (ni aku cakap secara umum dan bukannya tuju kat ko sorang jer...). sebelum tu, tahniah sekali lagi sebab jadi glamer la ni dan blog ko jadi tumpuan ramai walaupun caranya tak berapa betul. mula-mula aku baca tulisan ko tu, aku ingatkan ko ni sedara mara Prebet Adam yang mengamuk kat Chow Kit dolu-dolu. tapi apa2 pun ko kena bersedia menghadapi ketelanjuran ko menaip. Aku cadangkan ko ambik Karpal Singh jadi lawyer ko sebab dia biasa dengan kes sperti ini.

AB said...

TERLAJAK PERAHU BOLEH DI UNDUR..
TERLAJAK KATA ???
SENDIRI MAU INGAT LAA.. LA.. LAA.. LA..

CgLyn said...

AT, xmau kes dia dikaitkan dengan PAS. Lg pun kempen PAS Reform x mendapat restu daripada mana2 pemimpin PAS. Demi nama baik PAS, eloklah buat sementara ini gerakan PAS Reform diteggelamkan. Semoga Allah memberi kekuatan kepadanya dlm. menempuh dugaan ini.

my2cents said...

aku seorang muslim, dan dapat membezakan antara "TAAT kepada ALLAH dan menghormati sesama manusia"...tak tahulah kalau korang tak dapat nak membezakan. "CERDIK TAK BOLEH DIIKUT, BODOH TAK BOLEH DIAJAR".

Jeffry said...

KEHKEHKEH TU LA LEN KALI CKP SIANG PANDANG2..TAPI ADE JUGAK CAKAP LIM KIT SIANG YG JADI PEGANGAN ADOIYAII..APE PUN SAYANG IT'S TOO LATE BABEHH!.."BLOG KATE PEGI2!..LOKAP KATE MAREY2!"..SLMT MAJU JAYE LER BRADERRR HUHUHU

Jeffry said...

KEHKEHKEH TU LA LEN KALI CKP SIANG PANDANG2..TAPI ADE JUGAK CAKAP LIM KIT SIANG YG JADI PEGANGAN ADOIYAII..APE PUN SAYANG IT'S TOO LATE BABEHH!.."BLOG KATE PEGI2!..LOKAP KATE MAREY2!"..SLMT MAJU JAYE LER BRADERRR HUHUHU

Jeffry said...
This comment has been removed by the author.
Anak Perelih said...

Saya rasa isu ni sebab gaya bahasa yang digunakan AT yang agak ROCK - gua lu... Kalau AT gunakan bahasa yang standard macam TB gunakan, rasanya isu ni takkan terjadi walaupun mengekalkan ayat yang sama.... Harap AT ubah gaya bahasa... buat macam Gaya bahasa TB.. gaya bahasa mudah.. bukan gaya bahasa ROCK...

anonymous said...

ngeh ngeh ngeh makin ketat nak posting kat sini....

nak sgt rating...nah! amik obat!

CgLyn said...

AT mendokong aspirasi TGNA dan cuba melanggar Hadi. Perkembangan ini tidak disenangi UMNO. Apabila AT melakukan kesilapan kerana menggunakan perkataan "mampos", bukannya "mangkat", maka mereka mengambil kesempatan ini untuk menghentikan kempen Langgar Hadi seterusnya melumpuhkan PAS Reform.

saye said...

salam. la kesian nye. dalam satu weakend leh jadi macam ni. takpa sabar la ye. tapi kalau rasa perjuangan anda semua betul, jangan biar logo menjadi penghalang. AT.kalau lu rasa lu jadi liability lu tukar tekong la lu dok belakang je

harap jangan ada yang kata benda ni jadi pasal karamah TGHH dah la he he. tapi kalau pasal Aisyah gua mgkn percaya

KESIHATAN ANDA MENJADI KEUTAMAAN KAMI said...

www.vitaminkus.blogspot.com

alfarook said...

Pas REFORM???
Ape tu??Baik ko jadi TRANSFORMERS aje..polis tangkap ko boleh transform jadi sesumpah robot (robotic chameleon)..dengan kawan2 ko skali la

Adif Firdaus said...

Waahhh.. ramainya yg singgah kat sini..

http://rahsiajusjambu.com

ps: Jom niaga jus jambu

tanksuper said...

pas PENIPU BESAR!!!!!!

BelokKiriKanan said...

Aku rasa kalu Almarhum masih hidup, sudah tentu AT akan dipanggil mengadap. ramai orang menyangka dah tentu AT akan kena tempeleng, tapi aku rasa tidak. Aku rasa, AT akan dianugerahkan gelaran Dato' di atas 'keberanian' beliau itu sebab di luar sana,Baginda dapati lebih ramai orang suka bodek membodek dan mengampu berbanding AT yg betul2 berani. Puad Zarkashi pun masih ingat bagaimana Almarhum menegur kawannya yg ingin menangkat sembah, "apa sembah-sembah, aku pun manusia macam engkau"(Mingguan M'sia 24/1/10).

Satu lagi, walaupun korang menyampah kat AT, janganlah pulak korang ikut perangai AT dengan komen memaki hamun mencarut2. itu menunjukkan kerendahan akhlak korang yang sama taraf dgn AT. bak kata Fadzilah Kamsah, orang yang hebat ialah orang yang mampu mengawal diri dari kemarahan.

Satu lagi, walaupun ekonomi masih gawat, aku rasa inilah masanya yang sesuai utk DS Najib bubar parlimen untuk menang besar kerana Umno mempunyai banyak isu dan modal spt kalimah Allah,kes ini,perpecahan Pas,PKR dll. aku percaya Pas dan PKR akan kalah besar, cuma DAP yang akan bertahan kerana orang cina cukup selesa dengan DAP, Umno tidak rugi sebab MCA,Gerakan,MIC yang biasanya bertanding lawan DAP. Umno akan menang berhadapan Pas,PKR.

restless.. said...

takan gugur seurat rambut pon kat rambut manusia tanpa izin allah swt.
kepada manusia² berani yg telah memberi komen nak belasah etc etc aduka kt blog ni,cuba² lah beralih melihat sisi lain pulak,cuba²lah menjadi berani dlm mempertahankan tanah air dari dijajah singaporean kt wilayah pembangunan iskandar tu,cuba²lah utk mengamuk demi tanah yg dijajah dek yahudi dkt wilayah pembangunan iskandar tu pulak,anda semua kan keturunan pendekar.tunjuk lah semangat pendekar sebenar,jgn berani tak bertempat udah.maaf la ckp,kang korang amuk aku pulak..hehehe

Jeffry said...

AMBOI!... RAMAINYA PENCACAI UMNO KAT SINI. SEBELUM NIE TAK PERNAH NAMPAK PUN?
SPESIS UMNO MEMANG CE$%#A!...

Jeffry said...

1. Pemulangan ini adalah untuk mengelakkan pembeli T Shirt dari dikaitkan dengankes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum Sultan Iskandar. Walaupun PAS Reform tidak ada kaitan dengan kes penghinaan AdukaTaruna terhadap Almarhum, namun logo PAS Reform telah terpampang di media-media.

KEHKEHKEH SAPE2 (TERMASUK LE SI KLON YG MENGAP TU HEHEH)YG X PECAYE MAMAT NI HINA SULTAN BAEK TELAN BALIK KATE2 TU YEK..HASTA LA VISTA BABEHH! HUHUHU

muor76 said...

sian kat ko khairul nizam...

baginda® said...

kahkahakah provoke la lagi... AT bz bagi repor ka balai toksah letak komen lah... ingat AT baca ke?

pendekar laut said...

xpela duka. wa tk reti sgt psl perundangan, tp klu di lihat scra ksr, bukti mcm tk kukuh sgt pn. ssh gak diorg nk sabitkn ko tu. lgpn klu ko ade peguam bela, msti dia bley spin baik py coz post ko tu tk lsg refer scra spesifik. cm slp lu sket kt cni coz lu pi buat permohonan maaf tu kot.anyway, aku tk reti sgt. baik ko serah kt lawyer jew.

yg ni beza kot dgn yg kes sultan perak tu coz yg kna dgn sultan perak tu coz diorg pi komen direct. anyway, kes ni maybe mkn berthn2 lmnya kot.

macamoranggila said...

Aku tunggu apa komen dari Batu Api

macamoranggila said...

Aku tunggu apa komen dari Batu Api.
http://macamoranggila.blogspot.com

Adnan Ibrahim al-Binjai said...

Najib boleh selamatkan AdukaTaruna http://nanbinjai.blogspot.com/

idamaz said...

http://www.mymesej.com/idamaz

zaragosa said...

mamposla ko kali ni aduka..ha3.kene pancungla ko kali ni...

Adif Firdaus said...

Panduan Bisnes Jus Jambu
Klik kat bawah:
==> Rahsia Jus Jambu

Daus said...

JOM POPULARKAN BLOG AKU PULAK!

Daus said...

JOM POPULARKAN BLOG AKU PULAK!

RajaAhmad said...

Ingin Menjadi KAYA senang dgn menggunakan ilmu internet. Please connect down here for further information specially created for Malaysian market:

http://tinyurl.com/yf6zc8a
http://tinyurl.com/yf6zc8a
http://tinyurl.com/yf6zc8a

zilqarnain said...

secapui-capui mulut melaser,akhirnya kau jadi glamer semalaye... aduka2.. harap pasni hang jd 'santun' skit no0,
cheers brader, moga ujian ini menginsafkan diri,dan mengingatkan hang kembali, bahawa genetik manusiawi itu ada unsur dna LUPA DIRI.termasuk laa hang.. XD

ibnu marzuki al firdaus said...

aku takut jika AT mati dikerjakan orang JHR, keturunan AT pasti berdoa macam mahsuri then tak pasal2 kena serang dengan singapork (tanpa indon back up pasti MY tumpas sebab mereka lebih maju teknonya tambahan wali kita tak kan cover lagi bak dulu ada pedang berjalan sendiri di BP) pulak sepertimana langkawi kena lanyak dek siam... nauzubillah min zalik. so, pakai otak bukan telur untuk berfikir! kenapa sukar sangat nak belajar dari sejarah revolusi perancis, rusia, china & lain2 bagaimana raja mereka kena penggal kepalanya + kejatuhan empayar kesultanan melaka serta sultan mahmud mangkat dijulang?

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體