Skip to main content

Siri 2 Siapa Kami : Kepada Pentaksub Parti yg Bodoh!

Kepada Pentaksub Parti yg bodoh!

Oleh: Xenan

Kalau PAS nak saman gua sbb mendoakan perubahan/reform pas cam dlm logo gua, gua akan soh org UMNO saman PAS sbb buat kempen Umno Pengkhianat rakyat.Siap niat buruk lagi.

Gua tader malafide.Kalau gua ade niat jahat bukan tuh logo yg akan kuar.

Atau pon PAS boleh kuarkan statement mcm ni:-

"kami melarang rakyat mendoakan perubahan kami.Kami nak stay macam ni selama2.Jemaah Islam milik mutlak kami dan ini lah imej sebenar jemaah Islam.Kami bangga menjadi pembangkang selama 50 tahun dan tak berminat untuk berubah"

"kami juga akan beli semua no plat kereta PAS 1 hingga ke 17(17 palling mahal ni:P) untuk kegunaan rasmi kami.Sekian dan tabung derma kan diedarkan sebentar lagi"

Jangan ckp bodoh n ugut2..gua bukan sehari dua dlm industri design.Semua benda dah di calculate dan dikira risiko nya.

Lu org sini dengar..idealisma kami ialah political activis islam.Tapi new player ni tader ally n tdr musuh.Tader niat nak jawatan atau kuasa.Pas boleh pilih mahu mendengar kami atau mahu memusuhi kami.UMNO terus out of context la...dibenci selalu.hahaha.

Tayah wa rendahkan kredebiliti PAS pon mmg dah rendah dek kebudohan pemimpin dan penyokong.

Gua sarankan semua rakyat malaysia guna otak utk menyokong dan membantah sesiapa sahaja.

YANG BENAR TETAP BENAR , YANG SALAH TETAP SALAH!

Kerosakan negara Malaysia ini bukan sahaja terletak di tangan UMNO(BN) tapi juga terletak di tangan PAS(PR) yg dah 50 tahun berpolitik tapi masih duduk di takuk pembangkang.Langsung tak berjaya pon nak menjadikan idelisma PAS menjadi kenyataan.Kang Gua panggil loser kang marah.

Ni siap bangga lagi berjaya bertahan sebagai pembangkang.Dey pentaksub PAS, lu bangga jadi loser ka?Tayah la bagi alasan berderet2 tuh sbb di zaman internet ni pon lu still loser lagi.Sama jek dari zaman dulu.

Comments

  1. Setiap yang mula mesti akan berakhir.. kalau tidak di mulakan pasti tidak akan berakhir... kalau dah insaf alhamdulillah.. ajak kengkawan yang tak insaf lagi.. supaya cepat insaf dan tidak terlambat...

    ReplyDelete
  2. Yup.. Gua sokong lu xenan..
    Kalo tak do telor jangan nak memandai ngaku anak jantan..

    Hahaha.. apa gua melalut nih..

    ReplyDelete
  3. Woitt!!!PAS REFORM cool la..Gua sokong gagasan nih!!

    ReplyDelete
  4. Salam..

    Kata2 Xenan:

    "Kerosakan negara Malaysia ini bukan sahaja terletak di tangan UMNO(BN) tapi juga terletak di tangan PAS(PR) yg dah 50 tahun berpolitik tapi masih duduk di takuk pembangkang.Langsung tak berjaya pon nak menjadikan idelisma PAS menjadi kenyataan.Kang Gua panggil loser kang marah.

    Ni siap bangga lagi berjaya bertahan sebagai pembangkang.Dey pentaksub PAS, lu bangga jadi loser ka?Tayah la bagi alasan berderet2 tuh sbb di zaman internet ni pon lu still loser lagi.Sama jek dari zaman dulu."

    Jawapan:-

    Saudara seorang yg x sabar barangkali. Perjuangan/kebenaran bukan diukur dgn menang/kalah. Masa menang kita kena laksanakan amanah. Masa kalah kita muhasabah. Mungkin ada yg x kena lagi (syarat kemenangan itu x cukup lagi).

    Saudara ada buat kerja x utk membantu kemenangan? Kalau x ada x payah memekak la. Buat kerja bukan setakat tampal poster, tapi internal. Kalau perjuangan ini senang untuk dicapai kemenangannya, ramai yg akan ikut.

    Saya cadangkan saudara Xenan dan teman2/pendokong Aduka belajar/berguru dulu berkenaan dgn sirah Nabi Muhammad SAW dan Nabi2 terdahulu. Ada Nabi yg mati, Ada Nabi yg x ramai pengikut, Ada Nabi yg ada kerajaan.

    Kebenaran disisi Allah bukan diukur dgn menang sahaja. Ada hikmah dan pengajaran disebaliknya. Antaranya, ..utk mengenal siapa munafik dlm perjuangan.

    Itu pasal dlm satu perjuangan, ada yg mati sebelum mencapai kemenangan, ..ada yg mati masa nk mencapai kemenangan, .. ada yg berpeluang melihat kemenangan.

    Kerana dlm perjuangan ini watak silih berganti. Tapi istiqomah kita mcm mana? Jujur dan ikhlas kita mcm mana?

    Jgn terlalu nk pertikaikan strategi yg ditukar/diubah oleh Jamaah, kerana mengikut kemaslahatan. Pimpinan PAS masih ada alim ulama'nya yg ikhlas. Syura masih ada.

    Itu pasal saya kata perlu kita menghayati sirah dlm perjalanan hidup/perjuangan kita. Ada baca buku Fikh Harakah dari Sirah Nabawiyah karangan Tuan Guru Abdul Hadi Aawang x?

    Baca dulu (berguru)., kutip ilmu yg ada dlm buku tersebut, kemudian cuba fahamkan. Baru saudara akan mengerti. Ini tidak, yg nk dipertikaikan keputusan Jamaah. Berlapang dada x ada. Ini menampakkan kurang ilmu.

    Cuba dampingi ulama', bukan dicerca. Kalau saudara boleh sampai tanpa melalui mereka.., silakan.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  5. gua tak ckp psl perjuangan pas

    gua cerita pasal perjuangan pas yg tak berkesan lebih 50 tahun.

    kalau dah tak berkesan tuh..pandai2 la tuka2 sket method.bukan duk di takuk lama.

    kalau pas beria2 tanak berubah n siap marah kalau org soh berubah, gua anggap PAS berdosa kepada allah kerana beria2 nak di samakan dgn jemaah islam tp tak berusaha sungguh2 mencapai cita2 islam.

    ReplyDelete
  6. kalau pemimpin PAS yang tu jer pasni..... wa mungkin jadi pemerhati jer la..... PAS tak minat sangat ngan undi wa anak beranak ni....

    ReplyDelete
  7. Bro, apa lu ingat kami diberjuang dengan guna hukum akal je ke.

    Dalam jemaah ianya ada batas2nya. Kalau tak yakin dengan sesuatu parti didalam islam pi buat parti baru. Baru kita boleh bincang erti perjuangan dan kat nak halakan undi.

    Bro hujah lapuk fahaman yahudi je tu

    Jom mari berjuang dalam jemaah

    ReplyDelete
  8. Salam..

    Kenapa mesti citer pasal POLITIK?

    Leceh tol berpolitik ni..

    Boleh x kalo aku kata.. ramaikan skang org yg berpolitik adalah antaranya giler kose??

    Citer panas..
    Berita panas..
    Artikel panas..

    Post Giler > http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  9. czakpy,

    mmg lu org kene berjuang ikut hukam allah dan akal.Akal tuh kan sunatullah.Nak tolak ke?

    Kami yakin dgn pas hanya kerana perlembagaan pas fasa 5

    tapi tak yakin dengan sesetangh manusia perasan kuat yg memimpin dan sesetengah manusia buta yg terpimpin dlm PAS.

    Dakmuo,
    Sbb ramai org yg berpolitik gila kuasa la rakyat kne celik politik.

    Kalu tak abes la kita asyik kne tipu mcm pentaksub pentaksub parti kat malaysia ni

    ReplyDelete
  10. "AT ada kah kamu melayu? bukan.."

    buat apa jadi meLAYU, doh?

    patutlah lembap nak mampos!

    wakaka...


    *p.s. 1) aku keturunan menyegar.
    2) depa kata kita tak boleh hidup tanpa sultan. habis melaka & sarawak tuh apa kes? indon pun boleh survive! dasar bangang otak masih pakai keris untk bertahan, keldai untuk bergerak & burung merpati untuk berhubung BERBANDING pistol, kereta & HP...

    ReplyDelete
  11. patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

    GUNAKAN HAK ANDA UNTUK MENGUNDI DI SINI SEKARANG!

    ReplyDelete
  12. pertama-tama sekali wa cukup pelik la apasal ada org guna nama samaran yg wa gunakan dulu iaitu jebon. nasib baik wa ada byk nama samaran. hoho..

    yg kedua, SYABAS wa ucapkan kepada AT kerana berani utk meunggunakan dirinya dalam mengajar PAS tentang hakikat, "YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH".

    tegur melalui tulisan blog, dh byk kali dh. kali nih wa rasa AT saje jer bwat isu nih utk menunjukkan kpd pas, HASAN ALI, kalau dh salah tetap salah. AT menunjukkan bahawa yg bersalah perlulah berani utk menerima hukuman. So hasan ali? ada berani cam AT tak utk serah diri utk menerima hukuman?

    keh...keh...keh...

    power siot AT!

    ReplyDelete
  13. Quote :[Gua sarankan semua rakyat malaysia guna otak utk menyokong dan membantah sesiapa sahaja]

    hehe sebab guna otakla aduka celupaq sangat. Kalau otak kosong dirasa penuh. Hampeh... Ilmu beb, ilmu... semua org ada otak tapi belum tentu ada ilmu. Semua orang boleh cari ilmu tapi belum tentu semua aad adab. Cam "sesetengah" org tu. Lahir dan membesar dalam pendidikan ala sekular tapi nak memperjuangkan idealisme siasah islam.

    ReplyDelete
  14. nak kutuk pas ngan pembangkang la plak. wei kalu takde pembangkang, kjaan bleh la buat sesuka hati. orang blog macam ko nak tegur kjaan? hahaha, ko igt kjaan tgk ke tulisan ko cam cikai ni..

    apa yang penting aku dan ramai lagi manusia kat msia ni ttp sokong pas. ikut la nak kate ape pun. aiman tak kisah..

    ReplyDelete
  15. kalu nak reform PAS bukan org macam kau orang yang boleh buat. tah2 makin teruk jdnya. kau org tah solat ke tidak. cakap macam sampah...

    ReplyDelete
  16. woi xenan..
    tak payah lah cakap berapi-api. kita tunggu aje lah PRU 13 nanti. adakah orang setuju dgn ko atau ko hanya syok sendiri dgn artikel korang ni.

    ko seolah-olah bagi satu persepsi kepada orang supaya tak undi PAS tapi tggu aje. ada ke orang dengau cakap ko.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Ada rumos yang ambe dengar, polis nak siasat pengikut blog AT. Betul ke? Ni yg ambe guna Anonymous ni.

    ReplyDelete
  19. apa korang ni semua menyibuk ngan politik diorang korang dapat apa? tapi lu orang tengok perkembangan budak belasan tahun sekarangni adik adik kite jer.. kecik kecik dah pandai sebar video lucah.. bukan orang punya ... sendiri punya pun ada tau.. tu adik adik kita.. tolong pantau beb...

    ReplyDelete
  20. Ada rumos yang ambe dengar, polis nak siasat pengikut blog AT. Betul ke? Ni yg ambe guna Anonymous ni.

    NAK TNGKP, RAMAI2LAH 1 MY!

    ReplyDelete
  21. xenan bahlul..ko takyah kecoh2.. ko belajar tulis nama "Allah S.W.T" dengan mulakan "a" sebagai huruf besar (CAPSLOCK)..apersal la bengong nih..

    ko rakyat jadi la rakyat..dah dok malaysia..hidup aman tak bersyukur lagi kaw..

    takyah kecoh2 nak tegur pemimpin pas ke umno ke, dah ko pun makan duit hasil malaysia gak. klu tak suke blah aarr kaw..binawe!

    p/s: waa tension la gan pengkritik2 bebas+bahlol+tak membina nih..klu DIY sangat, 1 haram pun ko jgn makan,guna,sentuh apa2 barang pat m'sia nih..

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.