Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 27, 2010

Siri 2 Siapa Kami : Kepada Pentaksub Parti yg Bodoh!

Kepada Pentaksub Parti yg bodoh!

Oleh: Xenan

Kalau PAS nak saman gua sbb mendoakan perubahan/reform pas cam dlm logo gua, gua akan soh org UMNO saman PAS sbb buat kempen Umno Pengkhianat rakyat.Siap niat buruk lagi.

Gua tader malafide.Kalau gua ade niat jahat bukan tuh logo yg akan kuar.

Atau pon PAS boleh kuarkan statement mcm ni:-

"kami melarang rakyat mendoakan perubahan kami.Kami nak stay macam ni selama2.Jemaah Islam milik mutlak kami dan ini lah imej sebenar jemaah Islam.Kami bangga menjadi pembangkang selama 50 tahun dan tak berminat untuk berubah"

"kami juga akan beli semua no plat kereta PAS 1 hingga ke 17(17 palling mahal ni:P) untuk kegunaan rasmi kami.Sekian dan tabung derma kan diedarkan sebentar lagi"

Jangan ckp bodoh n ugut2..gua bukan sehari dua dlm industri design.Semua benda dah di calculate dan dikira risiko nya.

Lu org sini dengar..idealisma kami ialah political activis islam.Tapi new player ni tader ally n tdr musuh.Tader niat nak jawatan atau kuasa.Pas boleh pilih mahu mendengar kami atau mahu memusuhi kami.UMNO terus out of context la...dibenci selalu.hahaha.

Tayah wa rendahkan kredebiliti PAS pon mmg dah rendah dek kebudohan pemimpin dan penyokong.

Gua sarankan semua rakyat malaysia guna otak utk menyokong dan membantah sesiapa sahaja.

YANG BENAR TETAP BENAR , YANG SALAH TETAP SALAH!

Kerosakan negara Malaysia ini bukan sahaja terletak di tangan UMNO(BN) tapi juga terletak di tangan PAS(PR) yg dah 50 tahun berpolitik tapi masih duduk di takuk pembangkang.Langsung tak berjaya pon nak menjadikan idelisma PAS menjadi kenyataan.Kang Gua panggil loser kang marah.

Ni siap bangga lagi berjaya bertahan sebagai pembangkang.Dey pentaksub PAS, lu bangga jadi loser ka?Tayah la bagi alasan berderet2 tuh sbb di zaman internet ni pon lu still loser lagi.Sama jek dari zaman dulu.

23 comments:

Jebon said...

Setiap yang mula mesti akan berakhir.. kalau tidak di mulakan pasti tidak akan berakhir... kalau dah insaf alhamdulillah.. ajak kengkawan yang tak insaf lagi.. supaya cepat insaf dan tidak terlambat...

jeebond said...

Yup.. Gua sokong lu xenan..
Kalo tak do telor jangan nak memandai ngaku anak jantan..

Hahaha.. apa gua melalut nih..

Harris said...

Woitt!!!PAS REFORM cool la..Gua sokong gagasan nih!!

FZY said...

Salam..

Kata2 Xenan:

"Kerosakan negara Malaysia ini bukan sahaja terletak di tangan UMNO(BN) tapi juga terletak di tangan PAS(PR) yg dah 50 tahun berpolitik tapi masih duduk di takuk pembangkang.Langsung tak berjaya pon nak menjadikan idelisma PAS menjadi kenyataan.Kang Gua panggil loser kang marah.

Ni siap bangga lagi berjaya bertahan sebagai pembangkang.Dey pentaksub PAS, lu bangga jadi loser ka?Tayah la bagi alasan berderet2 tuh sbb di zaman internet ni pon lu still loser lagi.Sama jek dari zaman dulu."

Jawapan:-

Saudara seorang yg x sabar barangkali. Perjuangan/kebenaran bukan diukur dgn menang/kalah. Masa menang kita kena laksanakan amanah. Masa kalah kita muhasabah. Mungkin ada yg x kena lagi (syarat kemenangan itu x cukup lagi).

Saudara ada buat kerja x utk membantu kemenangan? Kalau x ada x payah memekak la. Buat kerja bukan setakat tampal poster, tapi internal. Kalau perjuangan ini senang untuk dicapai kemenangannya, ramai yg akan ikut.

Saya cadangkan saudara Xenan dan teman2/pendokong Aduka belajar/berguru dulu berkenaan dgn sirah Nabi Muhammad SAW dan Nabi2 terdahulu. Ada Nabi yg mati, Ada Nabi yg x ramai pengikut, Ada Nabi yg ada kerajaan.

Kebenaran disisi Allah bukan diukur dgn menang sahaja. Ada hikmah dan pengajaran disebaliknya. Antaranya, ..utk mengenal siapa munafik dlm perjuangan.

Itu pasal dlm satu perjuangan, ada yg mati sebelum mencapai kemenangan, ..ada yg mati masa nk mencapai kemenangan, .. ada yg berpeluang melihat kemenangan.

Kerana dlm perjuangan ini watak silih berganti. Tapi istiqomah kita mcm mana? Jujur dan ikhlas kita mcm mana?

Jgn terlalu nk pertikaikan strategi yg ditukar/diubah oleh Jamaah, kerana mengikut kemaslahatan. Pimpinan PAS masih ada alim ulama'nya yg ikhlas. Syura masih ada.

Itu pasal saya kata perlu kita menghayati sirah dlm perjalanan hidup/perjuangan kita. Ada baca buku Fikh Harakah dari Sirah Nabawiyah karangan Tuan Guru Abdul Hadi Aawang x?

Baca dulu (berguru)., kutip ilmu yg ada dlm buku tersebut, kemudian cuba fahamkan. Baru saudara akan mengerti. Ini tidak, yg nk dipertikaikan keputusan Jamaah. Berlapang dada x ada. Ini menampakkan kurang ilmu.

Cuba dampingi ulama', bukan dicerca. Kalau saudara boleh sampai tanpa melalui mereka.., silakan.

Wallahu'alam.

Xenan said...

gua tak ckp psl perjuangan pas

gua cerita pasal perjuangan pas yg tak berkesan lebih 50 tahun.

kalau dah tak berkesan tuh..pandai2 la tuka2 sket method.bukan duk di takuk lama.

kalau pas beria2 tanak berubah n siap marah kalau org soh berubah, gua anggap PAS berdosa kepada allah kerana beria2 nak di samakan dgn jemaah islam tp tak berusaha sungguh2 mencapai cita2 islam.

abanghensem said...

kalau pemimpin PAS yang tu jer pasni..... wa mungkin jadi pemerhati jer la..... PAS tak minat sangat ngan undi wa anak beranak ni....

czackPY said...

Bro, apa lu ingat kami diberjuang dengan guna hukum akal je ke.

Dalam jemaah ianya ada batas2nya. Kalau tak yakin dengan sesuatu parti didalam islam pi buat parti baru. Baru kita boleh bincang erti perjuangan dan kat nak halakan undi.

Bro hujah lapuk fahaman yahudi je tu

Jom mari berjuang dalam jemaah

DaKMuO said...

Salam..

Kenapa mesti citer pasal POLITIK?

Leceh tol berpolitik ni..

Boleh x kalo aku kata.. ramaikan skang org yg berpolitik adalah antaranya giler kose??

Citer panas..
Berita panas..
Artikel panas..

Post Giler > http://dakmuo.frenzyfm.my

Xenan said...

czakpy,

mmg lu org kene berjuang ikut hukam allah dan akal.Akal tuh kan sunatullah.Nak tolak ke?

Kami yakin dgn pas hanya kerana perlembagaan pas fasa 5

tapi tak yakin dengan sesetangh manusia perasan kuat yg memimpin dan sesetengah manusia buta yg terpimpin dlm PAS.

Dakmuo,
Sbb ramai org yg berpolitik gila kuasa la rakyat kne celik politik.

Kalu tak abes la kita asyik kne tipu mcm pentaksub pentaksub parti kat malaysia ni

ibnu marzuki al firdaus said...

"AT ada kah kamu melayu? bukan.."

buat apa jadi meLAYU, doh?

patutlah lembap nak mampos!

wakaka...


*p.s. 1) aku keturunan menyegar.
2) depa kata kita tak boleh hidup tanpa sultan. habis melaka & sarawak tuh apa kes? indon pun boleh survive! dasar bangang otak masih pakai keris untk bertahan, keldai untuk bergerak & burung merpati untuk berhubung BERBANDING pistol, kereta & HP...

ibnu marzuki al firdaus said...

patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

GUNAKAN HAK ANDA UNTUK MENGUNDI DI SINI SEKARANG!

Jebat said...

pertama-tama sekali wa cukup pelik la apasal ada org guna nama samaran yg wa gunakan dulu iaitu jebon. nasib baik wa ada byk nama samaran. hoho..

yg kedua, SYABAS wa ucapkan kepada AT kerana berani utk meunggunakan dirinya dalam mengajar PAS tentang hakikat, "YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH".

tegur melalui tulisan blog, dh byk kali dh. kali nih wa rasa AT saje jer bwat isu nih utk menunjukkan kpd pas, HASAN ALI, kalau dh salah tetap salah. AT menunjukkan bahawa yg bersalah perlulah berani utk menerima hukuman. So hasan ali? ada berani cam AT tak utk serah diri utk menerima hukuman?

keh...keh...keh...

power siot AT!

Puyu said...

Quote :[Gua sarankan semua rakyat malaysia guna otak utk menyokong dan membantah sesiapa sahaja]

hehe sebab guna otakla aduka celupaq sangat. Kalau otak kosong dirasa penuh. Hampeh... Ilmu beb, ilmu... semua org ada otak tapi belum tentu ada ilmu. Semua orang boleh cari ilmu tapi belum tentu semua aad adab. Cam "sesetengah" org tu. Lahir dan membesar dalam pendidikan ala sekular tapi nak memperjuangkan idealisme siasah islam.

Anonymous said...

nak kutuk pas ngan pembangkang la plak. wei kalu takde pembangkang, kjaan bleh la buat sesuka hati. orang blog macam ko nak tegur kjaan? hahaha, ko igt kjaan tgk ke tulisan ko cam cikai ni..

apa yang penting aku dan ramai lagi manusia kat msia ni ttp sokong pas. ikut la nak kate ape pun. aiman tak kisah..

Anonymous said...

kalu nak reform PAS bukan org macam kau orang yang boleh buat. tah2 makin teruk jdnya. kau org tah solat ke tidak. cakap macam sampah...

ibnu marzuki al firdaus said...

APA KATA KITA TUBUHKAN KELAB ADUKA? NANTI BOLEH BUAT GATHERING!

Anonymous said...

woi xenan..
tak payah lah cakap berapi-api. kita tunggu aje lah PRU 13 nanti. adakah orang setuju dgn ko atau ko hanya syok sendiri dgn artikel korang ni.

ko seolah-olah bagi satu persepsi kepada orang supaya tak undi PAS tapi tggu aje. ada ke orang dengau cakap ko.

CgLyn said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ada rumos yang ambe dengar, polis nak siasat pengikut blog AT. Betul ke? Ni yg ambe guna Anonymous ni.

Jebon said...

apa korang ni semua menyibuk ngan politik diorang korang dapat apa? tapi lu orang tengok perkembangan budak belasan tahun sekarangni adik adik kite jer.. kecik kecik dah pandai sebar video lucah.. bukan orang punya ... sendiri punya pun ada tau.. tu adik adik kita.. tolong pantau beb...

ibnu marzuki al firdaus said...

Ada rumos yang ambe dengar, polis nak siasat pengikut blog AT. Betul ke? Ni yg ambe guna Anonymous ni.

NAK TNGKP, RAMAI2LAH 1 MY!

alahaitaruna said...

xenan bahlul..ko takyah kecoh2.. ko belajar tulis nama "Allah S.W.T" dengan mulakan "a" sebagai huruf besar (CAPSLOCK)..apersal la bengong nih..

ko rakyat jadi la rakyat..dah dok malaysia..hidup aman tak bersyukur lagi kaw..

takyah kecoh2 nak tegur pemimpin pas ke umno ke, dah ko pun makan duit hasil malaysia gak. klu tak suke blah aarr kaw..binawe!

p/s: waa tension la gan pengkritik2 bebas+bahlol+tak membina nih..klu DIY sangat, 1 haram pun ko jgn makan,guna,sentuh apa2 barang pat m'sia nih..

ibnu marzuki al firdaus said...
This comment has been removed by a blog administrator.