Skip to main content

Siri 1 Siapa Kami : Political Activism is the next Hot Thing!

Oleh : Xenan

Gua yakin ramai antara pengunjung blog Aduka tertanya2 siapa kami.

Blogger PAS?Blogger UMNO?Blogger Upahan??

Untuk itu gua akan menyiarkan artikel untuk memberi lebih pemahaman kepada anda semua.Untuk sokong atau menentang itu terpulanglah kepada Anda.Nilailah kami dengan prinsip ini

Yang Benar Tetap Benar, Yang Salah Tetap Salah!

--------------------------------------------

Michael Moore : Political Activism is the next Hot Thing!






Terjemahan sukati gua dr pengulas pompuan tuh(dlm konteks malaysia):

"Apa yg saya suka pasal movie Michael Moore yg baru nih ialah kerana ia banyak memperkatakan tentang "Political Activism"

Ia memperkatakan betapa kuatnya kita walaupon kita tiada duit yang banyak atau kita bukan CEO GLC(remind me of OO from petronas :P).

Kita tetap ada kuasa mengundi dan ramai yang tidak menggunakannya.

Kita tidak bangun memberi amaran kepada kerajaan :"Jika anda tidak membuat perkara perkara ini atau tidak mewakili kami, kami tidak akan mengundi kamu.Kalau kamu nak mewakili kroni2,grombolan anda, melakukan isa samad(rasuah), melakukan rohaizat(tipu org kampung), melakukan hasan ali(pembelot) anda boleh pegi mati.Anda tak akan mendapat undi kami utk menang Pilihanraya.Dan ini sebenarnyer paling menakutkan ahli politik.Malang nya orang ramai tidak menyedarinya"

HeHehe...

Comments

  1. wa kalau nampak sikap penyokong PAS/Pakatan Rakyat @ pemimpin PAS makin bongkak, jumud berlapis², perasan hebat..... mungkin wa takkan pegi mengundi PRU 13 nanti...... sebab bagi wa berdosa kalau wa pegi mengundi sama ada belah BN atau Pakatan....

    ReplyDelete
  2. Kenapa isu politik mesti dibangkitkan?

    Gua rasa.. xperlu citer politik lagi..

    Atau saje bikin lagik panas? hahaha..

    Pape pun.. rakyat mmg ada hak.
    Tapi, jgn terlebey pandai guna hak.


    Berita Sensasi..
    Berita panas hati..
    Berita sakit ati..
    Cerita sana sini..
    Cerita giler babun..

    Sume kat dlm ni> http://dakmuo.frenzyfm.my

    ReplyDelete
  3. Gua/lu boleh pilih nak berada dipihak mane..
    Kanan
    Kiri
    Atau tengah2....
    Lu org ade hak nk gune kepale hotak korang..
    Gua ade hak gune kepale hotak gua..

    Benar tetap benar-salah tetap salah
    -pinjam sat-

    ReplyDelete
  4. yap. setuju. being a "pemerhati bebas dengan kuasa mengundi" make us the real "rakyat"

    ReplyDelete
  5. Bro kami bukan penyokong parti yang sokong membuta tuli. Kami bergerak dalam peraturan yang dibenarkan oleh jemaah. Kita boleh tegur dengan cara yang berhikmah.

    Ini yang kami di dalam tarbiah parti. Mereka yang diluar spt bro. tak akan merasai

    ReplyDelete
  6. bagus la kalu lu tak membuta tuli,

    lagi bagus kalau lu kuat kritik.

    PAS kne kuat kaizen..baru boleh maju

    ReplyDelete
  7. patutkah aduka taruna mohon maaf padahal dia tak buat salah apa pun cuma ada yang terasa dan buat laporan pdrm palsu pasal menghina sultan johor pula?

    GUNAKAN HAK ANDA UNTUK MENGUNDI DI SINI SEKARANG!

    ReplyDelete
  8. Xenan..!

    Pada saya, siapa kalian itu tidak penting..

    Yang penting benarkah kalian mampu membangkitkan Semangat Ukwah Islamiah sesama Islam di blog ini?

    Jika benar, bagaimana pula "tarekatnya"? Adakah dgn "caci cerca dan adu domba" sebagai modalnya?

    Semua umat manusia sudah dibekalkan dgn tanggungjawab masing-masing.. Dan masing-masing telah mengambil perjanjian tersebut.. Jgn lah dilupa kisah "Wahai Jiwa Yg Tenang.....".

    Sekadar peringatan.. wslm..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.