Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 23, 2010

PAS... PIS .... PUS .... mamPOS....


Oleh : Ikut Suka Aku
 
Keputusan siasatan jawatankuasa disiplin PAS terhadap dua pemimpin popular PAS, Datuk Dr Hasan Ali dan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad, yang dijadualkan diumumkan hari ini, ditangguh kepada 29 Januari depan.

Khalid Samad menghadapi dua tuduhan iaitu:

1)Membuat ucapan terbuka mengkiritik pesuruhjaya PAS Selangor yang mengkritik isu tatatertib oleh jawatankuasa pilihan khas mengenai keupayaan, kebertanggungjawaban dan ketelusan (Selcat).

2)Kerana Khalid telah menulis dalam blognya, mendedahkan minit mesyuarat badan perhubungan PAS selangor pada 27 September 2009.

Hasan a/l Ali juga menghadapi dua tuduhan.

1)Membuat kritikan terbuka berkaitan dengan prosedur tatacara pendengaran Selcat.

2)Membuat kritikan terbuka terhadap pelantikan pengurus besar PKNS, Liow Siew Moi.

Wahhhh... gua agak hailan loooo... itu tuduhan pecah rahsia parti sama blogger umno tatak masuk ka…? Sudah terbukti dan jelas lagi dengan rakaman audio dan gambar, apasat tarak jadi isu (tuduhan) sama itu Hasan a/l Ali.

Itu sudah kira kes banyak berat... ooooo, hingga membawa kepada isu "baiah talak sepuluh" oooo… bikin kecoh satu malaya oooo... Sampai itu parasit umno ambik kesempatan memburukkan parti dan kasi damage satu malaya... apa celita ini oooo…

Ok… lah… gua kasi picah ini rahsia lah..., memandangkan ini Jawatan Kuasa Disiplin PAS pun sudah macam hamPAS PIS PUS... aaaarr… ada betui ka… geng umno wa kasi cakap itu macam sama PAS, sebab itu PAS pun sudah macam lu orang juga dia punya perangai macam celaka wal cibai wa cakap sama lu...

Itu rahsia baiah “jatuh talak sepuluh kali aarr…” memang ujud maaa… itu “baiah” hanya di buat dalam negeri Selangor sahaja, oleh dia punya Pesuluhjaya PAS Selangor itu cibai namanya Hasan a/l Ali untuk calon2 PAS yang bertanding dalam PRU-12 itu hari.

Itu hari Khalid Samad sudah terlepas cakap, itu baiah memang ujud, lain2 pemimpin aarrr... itu Tuan Presiden sama Mursyidul Am pun talak tau ini “baiah” ada ka… tarak... sebab itu di olang ada blur.. blur.. dan manyak lambat mau kasi statement, wa tengok saja itu kes… pasat wa sudah tau… ini semua kerja Hasan a/l Ali, ini Hasan aaarrr manyak jahat punya olang… tarbiyah PAS pun tarak pernah pergi… Usrah PAS… jauh sama sekali…, dia punya planning… sama umno aarrr manyak long term punya planning…

Lu olang mau tanya mana wa tau ini celita ka…., aiiiiyyaaa… wa tau sama itu dua tiga olang bekas calon PAS untuk PRU-12 yang telah di persetujui oleh PAS Pusat… akan tetapi aaarrr... ini calon2 aaarrr... kena cantas sama Hasan a/l Ali yang manyak busuk dia punya hati..., dia punya mulut manyak manis tapi dia punya hati manyak busuk punya olang… itu pasal wa manyak benci sama ini bekas umno punya olang…

Wa.. tanya sama itu ustaz aarrr… (nama rahsia), dia cakap pun aarrr… dalam PAS Selangor kalau boleh aarrr… kasi buang ini Hasan a/l Ali…, kalau tidak aarrr… akan jadi macam PAS Kuala Selangor… beramai2 keluar dari PAS dan masuk PKR.

Apa pasal itu macam…? Lu orang pi tanya itu Syaitan nama HASAN a/l ALI… sama dia punya kawan baik… itu Iblis nama Nasharudin Mat Isa…. sama lain2 pencacai yang ada di Terengganu dan Perlis... Itu suara perpaduang sudah berkumandang kembali… Presiden sudah cakap tutup kes… tapi ini olang semua manyak degil… kasi diam sekejap… lepas tu pelan2 kasi nyanyi lagi… lu orang tunggu dan lihatlah… ini politik.. lu olang kena paham maaa…

Aaiiiyaaa... sudah berapa bulan gua lupa telan pil wala’…..

10 comments:

Anonymous said...

itu olang manyak jahat looo,mau biking perpaduang sama itu umno jugak

Anonymous said...

woi anon 0722 160110 hampeh, kao pegi mana? pueh aku cari kao...x kan dh bisu...

Harris said...

Aiyak!!Acang ali!!Manyak jahat lho!!Kasi tindang la ini olang tua!

Anonymous said...

-dgr cite tesco skang ngah wat sale penyapu..murah2 jer..nk wa tlg belikan ker?

-zargus-

indraputra80 said...

lu orang....kalau nak duduk dalam Negara nie...

Tolong Belajar mengunakan Bahasa Melayu yang betul(Standard)

Kalau tidak tak usah cakap, apa lagi mencampuri urusan orang lain.

Kat belakang rumah Gua,ada banyak pokok keladi.,

Pegi potong bagi makan kat BABI.

He!he! jgn Maree looo!!!

kepunden said...

29/01 depan tu tahun ni ke tahun depan.
Ke mase depan...?

hu hu..

Hanz_Azdi said...

kesal dgn tindakan Jawatan Kuasa/ Lembaga Disiplin PAS...dah jelas byk songeh, berdolak-dalih ..cam skrip mahkamah kes DSAI, Nizar etc ler pulak....hancuXXX imej PAS camni ..( sigh )

CgLyn said...

Klu masukkan isu blogger UMNO kang tempiasnya kena kat Nasa pulak. Wala jer lah.

dandindon said...

aku baca depa kata sebentar tadi..kenapa ko pengecut//bacul keer..cakap berdegar2..rupanya mcm ponden tue jerr...baik kau potong kau punya anu..kasi sama guan eng..bikin sup siam..

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體