Skip to main content

Dugong Darat dah jadi orang kayo!!

Oleh : AdukaTaruna

Semalam Dugong Darat kol gua. Nak nak sponsor RM 20 000 untuk Projek Langgar 2010. Gile. 20 ribu tu bhai.

"Mana lu dapat duit banyak ni Dugong?"

"Ader la.. Lu hambek jer."

 "Lu jangan memain bhai. Ntah mana lu rompak. Mampos gua. Ni nak langgar Hadi ni bhai. Daulat ulama tu gedabak tu. Jangan memain. Mampos gua nantih."

"Lu ni selalu sangka buruk kat gua la..." Dugong sound majuk dengan gua.

"Yerla.. yerla. Gua terima."

Gua maleh tangkap leleh sedih2 nih. Gua cakap jer gua terima sponsor Dugong. Tapi gua siasat. Rupa2nya, memang benar Dugong skang dah jadik kayo!!!!

Nombor Camry Nizar yang terbalik naik 3rd prize kat Magnum ma.. Tionaseng punya Dugong! Ntah berapa la dia tikam nih.





Comments

  1. peh memnag dah tahi judi apo si dugong darat tu. sampai no plat kereta nizar pun dia ingat..harammm

    ReplyDelete
  2. nko ni rabun ke buta? no Nizar tu 8851..no 3rd prize tu 8351...belum langgar dah rabun..elok nko langgar tiang lampu atau lembu kerbau je beb...

    ReplyDelete
  3. maLin

    betui la no tu 8851 sebab terbalik DSN pandu seorang dan ada tiga lagi tempat kosong jadi 8351. 3rd prise tu kira berduit le

    ReplyDelete
  4. Alamak 2703 tu nombor kereta lama aku...

    Apa pasal kau tak cakap no ni nak keluar? He he..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.