Skip to main content

Nizar ditimpa ujian. Presiden PAS kompom manusia paling lembab yang ziarah.

Oleh : AdukaTaruna

Nizar adalah satu produk paling tepat dan jitu untuk slogan PAS for All. Ketika dia ditimpa ujian, di mana dikatakan otaknya mengalami gegaran, berhadapan dengan propaganda musuh dan sebagainya, Nizar memerlukan sokongan moral dari seluruh pimpinan PAS (khasnya).

Keluarga Nizar juga perlu disupport supaya tidak mengalah dalam ujian ini sehingga mencadangkan kepada Nizar satu-satu perkara yang boleh menjejaskan semangat Nizar. Tapi percayalah, Presiden PAS adalah orang paling lembab. Orang antara kelompok terakhir yang menziarahi, menghubungi pimpinan pelapis ini.

Presiden PAS mungkin berada di Palestine kerana kerusi Presiden PAS, kerusi ADUN dan kerusi parlimennya adalah amanah diect rakyat Palestine. So, pada Presiden dan ahli fanatik, isu Nizar kemalangan adalah isu remeh-temeh.

Lebih baik buat kenyataan pengundi tak pakai cawat dari benda sepenting isu Allah dan isu Nizar kemalangan.

Comments

  1. lu memang bangang le bhai, lu dah pi ziarah ke, cakap senang le bhai, lu bukan keja apa pun just tulis dlm blog bukan sibuk sgt,

    ReplyDelete
  2. Betul la .... bercakap senang nak buat yang susah. Baik jangan bercakap kalau sendiri pun tak buat bro...........

    ReplyDelete
  3. btol tu lu cakap senang .... kalau lu rasa susah lu resign la jadi Presiden..... biar orang yang btol² layak jadi Presiden..... wa rasa wa tak mampu jadi presiden la sebab tu wa tak bertanding jadi Presiden PAS.... kalau ikutkan akar umbi memang wa dah lama dah jadi presiden PAS.... 90% wa dapat undi perwakilan kalau wa bertanding.... tapi wa tak nak sebab wa tau wa tak mampu menggalas tugas presiden..... bukan memain wooo pegang jawatan besar ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. Quote" Presiden PAS, kerusi ADUN dan kerusi parlimennya adalah amanah diect rakyat Palestine"unquote

    Ye ler AT.,Yang sibok sibok pgi ke Palestine uat apa?.

    Apa Palestine saja ker yang perlu di bantu.

    Banyak lagi tempat umat Islam di tindas.

    Jangan jangan cari Janda kat situ tak?

    ReplyDelete
  5. kalau Hadi tak terbuat macam aduka, baik Hadi jadi cam Aduka jer takde beze

    ape ke he jd presideng?

    ReplyDelete
  6. Tajuk TAK SESUAI...

    apa kata kalau lu tulis :

    "NIzar Di Timpa Bala'"

    baru kelas gitewwww....

    ReplyDelete
  7. -sbenarnye hadi tue penasihat n presiden asing bg prtubuhan islam di luar negara bg hamas, ikhwanul muslimin ,dll..tue yg die bz sgt..tgk je la buku trbaru die, bratus muka surat tue..

    -di Mlaysia, presiden pas yg sbenarnye adalah mustapa ali..die yg mngerakkan sgala prancangan pas, die yg mggil meeting utk isu2 trkini n penting n die jgak yg jd penasihat n mlntik jwtankuasa disiplin..

    -zargus-

    ReplyDelete
  8. bukan nizar ditimpa bala...tapi aku rasa orang UMNO yang sabotaj kereta nizar.....

    ReplyDelete
  9. Iktibar daripada kemalangan YB Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin
    Perak- 7 Januari: Kemalangan yang menimpa YB Dato’ Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin merupakan suatu takdir Illahi. Sama takdirnya, dengan jatuhnya Kerajaan Perak yang Dato’ Seri pimpin setahun yang lalu. Dan malapetaka yang berlaku kepada beliau adalah di hadapan Hotel Casuarina (berdekatan bangunan UMNO PERAK). Adakah ini suatu kebetulan?
    Dengan penghakiman kes pencabulan demokrasi Negeri Perak masih belum selesai, seharusnya peribadi Dato’ Seri dijaga rapi terutamanya dalam aspek keselamatan diri dan keluarga beliau.
    Tanpa mengaitkan kemalangan ini dengan unsur politik, semua kepimpinan PAS termasuk pihak Pas negeri, pusat khidmat masyarakat Dun Pasir Panjang dan Parlimen Bukit Gantang perlu memastikan beliau diiringi oleh seorang pengawal peribadi atau pemandu bagi segala urusan beliau.
    Ini perlu bagi memastikan keselamatan beliau terpelihara. Sebagai suatu pengiktibaran, Almarhum Dato’ Prof Zulkifli Mohammad dan isteri juga mati disebabkan kecelakaan jalan raya. Sehinggakan kecelakaan beliau itu dikaitkan dengan motif politik yang memaksa kerajaan ketika itu dibawah kepimpinan Perdana Menteri, Almarhum Tunku Abdul Rahman terpaksa membuat ucapan dalam Dewan Parlimen menerangkan kematian Zulkifli Muhammad bukannya kerana angkara perbuatan khianat.
    Ingatan ini bukan sama sekali menafikan takdir Illahi, kerana kita tahu jika takdir Illahi sudah sampai “Ia tidak akan dipercepat dan diperlambat walaupun sesaat” Walaubagaimanapun sebagai manusia yang diberi akal dan fikiran yang waras, kita boleh berusaha menghindarinya.

    Sekian, terima kasih
    Mohd Ikhmal bin Mohd Iskandar(ikhqoi)
    Mantan Setiausaha PAS Jalan Yadi Sungai Udang

    ReplyDelete
  10. aduka agaknya klu anak ko lahir x cukup sifat sampai mampos pon dia akan maki hamun ko dlm tajuk krn mewarisi sifat ko .......
    ingat bro lu sudah kawin jgn krn suka maki2 & provok lu , anak bini lu jd mangsa kifarah... silap2 anak lu lahir sebiji mcm muka hj hadi..kakakakaka.... tentu lu bahagia dpt menatap wajah hadi setiap hari...

    ReplyDelete
  11. mmg btul nizar kne bala,mmg ak stuju,bukn stkt nizar,
    1malaysia(sebut dgn penuh feeel ye,one malysia!) kne bala.musibat GST
    dan yg swaktu dgn nye.sarjan leh
    bwk lari enjin jet,klo perdana
    menteri leh bwk lari ape agaknye?

    ReplyDelete
  12. ikhqoi says

    Iktibar daripada kemalangan YB Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin
    ....................
    Ingatan ini bukan sama sekali menafikan takdir Illahi, kerana kita tahu jika takdir Illahi sudah sampai “Ia tidak akan dipercepat dan diperlambat walaupun sesaat” Walaubagaimanapun sebagai manusia yang diberi akal dan fikiran yang waras, kita boleh berusaha menghindarinya.

    Sekian, terima kasih
    Mohd Ikhmal bin Mohd Iskandar(ikhqoi)
    Mantan Setiausaha PAS Jalan Yadi Sungai Udang
    -----------------------------------
    sya. stuju dgn pandaangan saudara.,
    dan kaitan nya dgn crte kemalangan yg menimpa Prof.Dr.Utz.Zulkeflee Muhamad.

    Sya ada baca sejarahnya.

    Kita brsyukur DS Nizar selamat.

    Dan amat kesal jika benar DS Nizar sering bersendirian dlm menjalankan tugas nya.

    Alangkan Azwan Ali yg nak merisik pon di escort ole Polis.

    Apa ahli PAS di PERAK tutamanya.tak de kah yg.sangup berkorban utk menjaga /compny.beliau ???????????

    Berlajar lah dari kesilapan yg lalu.

    ReplyDelete
  13. Respon kepada kenyataan Blogger UMNO yang menyatakan kemalangan Nizar disebabkan UMNO

    Kenyataan saya berkenaan Iktibar daripada kemalangan YB Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin (http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=24074:iktibar-daripada-kemalangan-nizar&catid=27:surat-pembaca&Itemid=46
    Respon kepada moderator blog yang menyalahtafsir kenyataan saya
    1. www.pisau.net
    (http://www.pisau.net/2010/01/nizar-kemalangan-di-sebabkan-umno.html)

    2. Panglima Perang Cyber
    (http://penembak-tepat.blogspot.com/2010/01/edisi-hangat-kemalangan-nizar-dirancang.html)

    Dalam surat yang saya hantar kepada harakahdaily.net mengulas kemalangan YB Dato Seri Ir Mohammad Nizar yang berlaku pada 7 Januari 2010, tiada mana-mana prasa atau ayat yang mengaitkan kejadian ini dengan perbuatan khianat UMNO ataupun bermotifkan politik.
    Masyarakat mengetahui punca kejadian adalah disebabkan YB Dato Seri cuba mengelak daripada sebuah kereta Volvo yang datang dari arah bertentangan. Cuba kebetulan kejadian itu berlaku berhampiran Bangunan UMNO Perak dan Hotel Casuarina.
    Dalam hal ini, saya hanya mengulas daripada sudut peri-pentingnya menjaga keselamatan YB Dato Seri daripada sebarang ancaman, bahaya dan malapetaka. Dan tanggungjawab itu perlu dipikul secara amnya kepada Pakatan Rakyat Perak dan khususnya kepada kepimpinan PAS Negeri, Pusat Khidmat Masyarakat Dun Pasir Panjang dan Parlimen Bukit Gantang.
    Kecelakaan yang menimpa Prof Dato Zulkifli Mohamad juga diketahui mencetuskan polimek yang hebat ketika itu sehingga memaksa Almarhum Perdana Menteri mengeluarkan kenyataan di Dewan Parlimen yang menafikan sebarang unsur khianat yang berlaku dalam kejadian itu.
    Disini sekali lagi saya tegaskan, saya menafikan sekeras-kerasnya yang menyatakan Kemalangan YB Dato Seri Ir Mohamad Nizar bermotifkan politik apatah lagi didalangi oleh UMNO

    Sekian, terima kasih.
    Mohd Ikhmal bin Mohd Iskandar
    Mantan Setiausaha PAS Jalan Yadi Sungai Udang

    ReplyDelete
  14. Saya harap dr zamry dah melawat bawa bunga mangga kot. Hj Hadi dah tua macam stopa Ali la, Penasihat yang lanjut usia macam musang berjanggut. Lujnah Ppolitik Pas macam lujnah Politik dalam filem p Ramlee musang berjanggut.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.