Skip to main content

Nazree gerak masuk PKR?

Oleh : AdukaTaruna

Tadi gua panggil jin gua. Nak tanya pasal Nazree masuk PKR nih.

"Bos.. Nazree ni gua tak percaya la bos."

"Pasai apa?" Gua try cakap loghat Kapunden.

"Pasai Nazree ni trojan horse Ezam." Jin gua pun terpengaruh dengan loghat gua.

"So, pada hang, lagu mana la ni?"

"Pada cheq, Ezam menggunakan Nazree untuk menyerang Anwar. Mendedahkan true color Anwar. Sempena kes Anwar kat mahkamah nih."

"Lagu mana tu?"

"Dulu Ezam banyak kali cabar Anwar suruh Anwar atau mana-mana keluarga Anwar menyerang Ezam. Dan Ezam akan dedahkan aib Anwar. Jangan sampai saya pun bersumpah. Dan kita lihat keluarga Anwar terus membisu terhadap Ezam ketika trend rakyat membelasah Ezam ketika itu."

"So?"

"So, dengan Nazree yang menjolok Ezam guna pentas PKR, Ezam akan dapat glamer dan publisiti dan icon hero dari UMNO. Ezam akan dedahkan aib Anwar nantih. Lu tengok la bos.. kalau lu tak caya."

Comments

  1. cam kat peghak gak...masuk seekor dlm pkr semua gumbira...pahtu perak tumbang...

    ke neh pn tanda selangor mau tumbang..

    -orgbangi-

    ReplyDelete
  2. jgn terima biar dia msk umno, sbb dia nak cari bahan nak hentam pr

    ReplyDelete
  3. Aloo looo...
    Manjanya Jin lu AT..
    Siap cheq2 lagi..
    Meluat aku dengaq.. uweeeek..
    La biaq pi la samdol nak masuk UMNO ka, apa ka..
    Dia bukan kemaih sngat pon..

    ..cheq...

    ReplyDelete
  4. cheq tu bahasa manja ke? wakakaka... tetiba plak gua rasa geli..

    ReplyDelete
  5. Ha la..
    Cam anak ckp ngan mak jer..
    "cheq nak neneng(susu)"
    wakakakakaka....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.