Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 14, 2010

Nasib Dr Hasan, Khalid diketahui minggu depan

   
Lembaga disiplin PAS akan membuat keputusan membabitkan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohd Ali dan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad pada minggu hadapan.

Pengerusinya Datuk Tuan Ibrahim Tuan berkata lembaga itu sudah selesai mendengar keterangan kedua-duanya dan kini sedang meneliti beberapa dokumen saksi sebelum membuat keputusan, lapor Harakahdaily.net.

Tambahnya, individu yang didapati bersalah dan dijatuhi hukuman bagaimanapun boleh merayu kepada jawatankuasa kerja pusat PAS dalam masa 30 hari daripada tarikh hukuman dijatuhkan.

Sementara itu satu sumber dalaman yang memberitahu Agensi Berita FAKAP, Hasan Ali dan Khalid hanya dikenakan amaran bertulis.

"Sebab kes ini melibatkan antara Khalid dengan Hasan, lembaga disiplin terpaksa menjatuhkan hukuman amaran bertulis kepada kedua mereka. Tapi kalau kes ini melibatkan Hasan dengan ahli gantung bendera parti, sudah pasti ahli gantung bendera itu akan dilucutkan keahliannya."

5 comments:

House PK said...

Gempar – Skandal UMNO – Klik sini

maLin said...

aku rasa takde masalah kalau ahli gantung bendera parti tu dilucutkan..sebab peranan dia kecil jika dibandingkan peranan Dr. Hassan...sumbangan diorang berbeza..

ahli gantung bendera tu sekadar AHLI BIASA..takde jawatan utama yg memerlukan pengganti yg berkebolehan dan berpengalaman...so Pas tak terjejas dgn lucutan dia sebagai ahli....

tapi Dr. Hassan ialah PEMIMPIN UTAMA...lucutan jawatan akan menjejaskan Pas..peggantinya bagaimana? semua akan berebut, melobi sana sini dan Pas Selangor akan berpecah...itu kesannya.....

dalam hal ni, Khalid dan Dr. Hassan sama2 penting dan pemimpin utama..so takde masalah setakat dapat amaran bertulis berbanding kesan buruk kpd Pas jika diorang dipecat.....

aku rasa keputusan Lembaga Disiplin dah molek benar tu...Tuan Ibrahim memang hebat.....

Anonymous said...

bhai maLin..lu tengok elok2 perenggan ke 4 tulisan AT tu..gua rasa start perenggan tu dah ayat AT, bukan ayat Harakahdaily....

"Sementara itu satu sumber dalaman yang memberitahu Agensi Berita FAKAP.."

baca elok2 dulu bhai sebelum membebel tak tentu pasal..hentikan la dari jadi bahan gelak org lagi..tak larat nak gelak la wei...muahahaha....

-penembak burung unta-

Anonymous said...

malin..maliiinnnnn.....

Anonymous said...

ko 2 ekoq ni lg hampeh...malin pekena korang pun, korang tak tau...hampeh...